  • 21. Data: 2013-07-19 09:22:01
    Temat: Re: Doradźcie jakiś lepszy aparat dla laika proszę
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2013-07-19 09:12, k...@w...pl pisze:

    > Jeżeli będziesz robił plenery to weź kompakt, jeżeli ruch to lustrzankę.

    A to plenerów nie da rady wykonać lustrzanką?

    > Jeżeli chcesz schować do kieszeni to tylko kompakt.
    > Jeżeli chcesz robić zdjęcia tego co widzisz to tylko lustrzanka.

    ?? A jak się robi zdjęcia kompaktem, to się zamyka oczy, czy o co chodzi?

    Da się i to łatwiej niż Ci się wydaje.

    --
    marcin

  • 22. Data: 2013-07-19 09:52:24
    Od: Piotrek <l...@g...pl>

    Dnia Fri, 19 Jul 2013 09:01:44 +0200, k...@w...pl napisał(a):

    > Podpowiem jest nowy D3200 za 2200, ale gdzieś widziałem reklamę D3000 za
    > 700zł.

    d3200 przekracza budżet, a d3000 nie kręci filmów. Obejrzę na razie ten
    d3100 i popytam w sklepie jeszcze może będą mieli cos mniejszego a
    sensownego.

  • 23. Data: 2013-07-19 10:41:37
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Thu, 18 Jul 2013 22:28:50 +0200, mt wrote:
    > Ale to jest używka. Jak już Panasonic, to lepiej LX-7

    No nie wiem, tam poza jasniejszym szklem jest jednak konkretnie mniejsza
    matryca. Mnie to odwiodło od podmiany.

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 24. Data: 2013-07-19 10:50:14
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 18.07.2013, o godzinie 21.41.15, na pl.rec.foto.cyfrowa, Piotrek
    napisał(a):

    > na ceneo cena xz-2 mnie zabiła. A różnica między Xz-1 a nikonem znów nie
    > taka wielka. Hmmm... Trudny wybór.

    Wszystko się rozbija o to jakie zdjęcia mają być. Lustro jest fajne, nie
    przeczę, ale wymaga odrobiny wiedzy, samozaparcia, świadomości, że się
    będzie je nosiło. Zaawansowane kompakty też wymagają wiedzy, samozaparcia
    mniej, a miejsce na nie zawsze się znajdzie. Nie namawiam na żaden typ, bo
    wszystko zależy od wymagań, ale warto się zastanowić, żeby potem nie
    żałować klocka w plecaku, którego nie chce się wyjąć, albo zbyt małej głębi
    ostrości w aparacie, który trzyma się w kieszeni. Takich za i przeciw do
    każdego aparatu się znajdzie trochę - Ty musisz je wyważyć i... przekonać
    żonę, jeżeli przekonana jeszcze nie jest. :)

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 25. Data: 2013-07-19 11:43:19
    Od: Piotrek <l...@g...pl>

    Dnia Fri, 19 Jul 2013 10:50:14 +0200, Habeck Colibretto napisał(a):

> [...]
    > każdego aparatu się znajdzie trochę - Ty musisz je wyważyć i... przekonać
    > żonę, jeżeli przekonana jeszcze nie jest. :)

    No ja wolałbym coś mniejszego i prostszego, a nie klocka właśnie. Idę
    dzisiaj po południu pooglądać gabaryty cyfrówki i się zastanowimy. Może jak
    żona zobaczy rozmiary aparatu to zmieni zdanie.

  • 26. Data: 2013-07-19 18:22:31
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Piotrek" <l...@g...pl> wrote:

    > Proszę, doradźcie aparat dla laika. Poczytałem masę różnych testów
    > począwszy od kompaktów, superoomów, lustrzanek i jest tego wszystkiego
    > tak dużo, że naprawdę nie mam pojęcia co wybrać. Założenia sa takie:

    Nie jestem na bieżąco w aktualnej ofercie aparatów (a kompaktów
    to już w ogóle), ale czytając ten opis myślę, że wiem czego szukasz,
    więc zrobiłem wstępną selekcję:
    http://www.dpreview.com/products/search/cameras#crit
    erias=SpecsCoreParams%2CSpecsFlashSearch%2CSpecsImag
    eStabilizationNew%2CSpecsMovieHDMode%2CSpecsSensorSi
    ze%2CSpecsISORangeSearch&includeDiscontinued=Yes&sor
    t=newestFirst&view=list&page=1&paramSpecsCoreParamsB
    odyType=LargeSensorCompact%2CSLRLike%2CCompact&param
    SpecsFlashSearch=builtin&paramSpecsImageStabilizatio
    nNew=sensor-shift%2Coptical&paramSpecsMovieHDMode=19
    20x1080%2C1280x720&paramSpecsSensorSize=PremiumCompa
    cts&paramSpecsISORangeSearchMin=400&paramSpecsISORan
    geSearchMax=3200&paramSpecsISORangeSearchIncludeBoos
    ted=No

    Jeżeli wykluczasz używki i tanie wyprzedaże ostatnich sztuk
    z półek - wyłącz discontinued. Resztę odsiej cenowo i ew. zasilaniem
    AA (no i oczywiście upewnij się, że naprawdę wybrałeś te kryteria,
    które najlepiej sprawdzą się "w praniu". :))

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 27. Data: 2013-07-19 18:58:18
    Od: <k...@w...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

    > d3200 przekracza budżet, a d3000 nie kręci filmów. Obejrzę na razie ten
    > d3100 i popytam w sklepie jeszcze może będą mieli cos mniejszego a
    > sensownego.

    Aparat nie słuzy do kręcenia filmów.
    Matryca może się przegrzać(zdaża się) i ... nie podlega gwarancji

    Nagrywałem film swoim, max to 10 minut przy słabej jakości w danych aparatu
    to do 2 minut.

  • 28. Data: 2013-07-21 17:56:43
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Cześć,

    Piotrek <l...@g...pl> writes:

    > 4. ma robić ładne zdjęcia - na pewno chcę lepsze niż z aparatu
    > kompaktowego- siostra ma taki no i powiem, że jakość ich nie powala.

    Kompakty są bardzo różne.

    > 5. możliwość kręcenia filmów minimum HD, chętnie FullHD z dźwiękiem
    > stereo

    To może być zasadniczy problem, zwłaszcza w kontekście lustrzanki
    (tzn. w ogóle są takie, które ładnie kręcą filmy, i nawet w 1080p50 / p60).

    Sugeruję "zaawansowany" kompakt.

    > I teraz uwaga: żona koniecznie chce lustrzankę - ale tylko dlatego, że
    > widziała z niej zdjęcia z lustrzanki szwagra, który robi je znacznie lepsze
    > niż kompakt mojej siostry - ja się waham, bo bladego pojęcia nie mam czy to
    > dobry wybór.

    Niedobry.

    > Na pewno nie będę wymieniał obiektywów, lamp
    > błyskowych, zmieniał filtrów i innych rzeczy. Ważne jest TYLKO JEDNO - to,
    > że mam włączony tryb automatyczny, klikam na spust i wychodzi naprawdę
    > ładne zdjęcie, znacznie lepsze niż w tanim kompakcie.

    To dyskwalifikuje wszelkie lustrzanki. Potrzebny jest po prostu nietani
    kompakt :-)

    Nie napiszę który, bo ostatnio nie badałem tego, ale taki z szybkim AF
    (może z pomiarem fazowym?), pewnie mocniejszą lampką, i pewnie z nieco
    lepszym obiektywem.

    Nie mam nic przeciwko lustrzankom, i zresztą sam używam (podobnie jak
    kompaktu i np. aparatu w telefonie), ale to nie jest odpowiednie
    narzędzie przy tych założeniach.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 29. Data: 2013-07-21 20:03:35
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 19.07.2013, o godzinie 11.43.19, na pl.rec.foto.cyfrowa, Piotrek
    napisał(a):

    > No ja wolałbym coś mniejszego i prostszego, a nie klocka właśnie. Idę
    > dzisiaj po południu pooglądać gabaryty cyfrówki i się zastanowimy. Może jak
    > żona zobaczy rozmiary aparatu to zmieni zdanie.

    Powodzenia w takim razie. Wybór prosty nie jest. Na szczęście i
    nieszczęście cena Cię ogranicza. Na szczęście, bo masz zawężony wybór, na
    nieszczęście, bo gdybyś miał kasy w pytę, to byś wziął to co Ci się podoba.
    :)

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 30. Data: 2013-07-22 01:35:05
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote:

    [...]
> [...]
    >
    > Nie mam nic przeciwko lustrzankom, i zresztą sam używam (podobnie jak
    > kompaktu i np. aparatu w telefonie), ale to nie jest odpowiednie

    Potwierdzam wszystko napisane w poprzednim poście, tylko mi się nie
    chciało tak ładnie pisać. :)

    Radzę dobrze wziąć to pod uwagę, bo przy podanych założeniach (m.in.
    co do wkładanego wysiłku) i przy tym budżecie raczej nie ma co kozakować
    z wymienną optyką.

    No i przypominam dobry link - wystarczy wywalić większość modeli ze
    względu na cenę i zostaje niewielka grupa do naprawdę poważnego
    rozpatrzenia: