  • 1. Data: 2013-07-22 11:44:21
    Temat: Akumulator do kadyszki
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Oryginał w mojej k10D dogorywa. Mam jakiś noname, używany naprzemiennie
    z oryginałem prawie od nowości - i on nie wykazuje praktycznie zużycia,
    ale nie ma żadnego oznaczenia poza pojemnością i nie wiem co to za
    firma.
    Macie jakies doświadczenia z zamiennikami lub sprzedawcami z listy
    poniżej? A może jakiś wyspecjalizowany sklep gdzie warto kupić (bo nie
    sprzedaja syfów, które zdychają po paru ładowaniach). Cena jest sprawą
    drugorzędną, to zakup na parę lat.

    D-LI50
    http://allegro.pl/listing/listing.php?category=11067
    9&order=p&search_scope=category-110679&string=D-LI50

    Z góry dziekuję za podpowiedź.
    --
    Yogi(n)

  • 2. Data: 2013-07-22 11:47:58
    Temat: Re: Akumulator do kadyszki
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@k...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > naprzemiennie z oryginałem prawie od nowości - i on nie wykazuje
    > praktycznie zużycia, ale nie ma żadnego oznaczenia poza pojemnością i

    Dodam jeszcze, że oryginał kosztuje 260 zł, zamienniki od 20 do 60. I to
    oryginał zdechł po 5 latach używania, zamiennik jeszcze daje radę
    (używam go może miesiąc krócej).

    --
    Yogi(n)

  • 3. Data: 2013-07-22 12:09:09
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Mon, 22 Jul 2013 11:44:21 +0200, Yogi(n) napisał(a):

    [...]
    > D-LI50
    > http://allegro.pl/listing/listing.php?category=11067
    9&order=p&search_scope=category-110679&string=D-LI50

    Generalnie kupuję w Batimeksie (i sobie chwalę):
    http://www.batimex.pl/towar.php?idtowaru=746

    Zawsze można zapytać i się upewnić - odpowiadają ;).

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 4. Data: 2013-07-22 13:05:20
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Sylwester Zarębski" <z...@i...net.pl> napisał w
    wiadomości news:yk346ej8bg8u.qmk8c3hdg7jm.dlg@40tude.net...
> [...]
    >
    > Generalnie kupuję w Batimeksie (i sobie chwalę):
    > http://www.batimex.pl/towar.php?idtowaru=746
    >
    > Zawsze można zapytać i się upewnić - odpowiadają ;).

    OK, dziekuję!. Wygrzebałem na forum pentaxa informację, że chwalą tę
    firmę, więc spróbuję.

    --
    Yogi(n)

  • 5. Data: 2013-07-23 04:25:28
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Doswiadczenie mam tylko z zamiennikami akumulatorow Canon NB-2L marki
    Premium Gold.
    Nominalne oznaczenie PNB-2L (1100mAh - na plakietce). Pierwszy egzemplarz -
    tragiczny. Ladowal sie przez kilka minut, potem ladowarka stwierdzala, ze
    jest pelny. Po wyciagnieciu i ponownym wlozeniu - nadal zielona dioda
    ladowarki. Oczywiscie po takim "tankowaniu" dzialal bardzo krotko. Na
    szczescie sklep bez problemu przyjal reklamacje. Nowy egzemplarz laduje sie
    poprawnie. Trudno mi okreslic pojemnosc, bo wykonalem nim niewiele zdjec. W
    kazdym razie po dwoch miesiacach niezbyt intensywnego uzytkowania aparat
    nadal funkcjonuje. Nie ma wiec tragicznych problemow z samorozladowaniem,
    jak np stare 2.5Ah ogniwa Ni-MH Sanyo :)
    Niestety ten egzemplarz jest... zly mechanicznie. Obudowa wydaje sie
    mniejsza od oryginalu (nieco luzniej wchodzi do komory aparatu), a co
    najgorsze styki nie przylegaja do ladowarki (do rozpoczecia procesu
    ladowania konieczne jest docisniecie ogniwa np gumka recepturka)...
    Proba statystyczna niewielka. O pojemnosci i niezawodnosci tych ogniw
    wypowiedziec sie niestety nie moge. Na pewno jednak kontrola jakosci tych
    produktow jest TRAGICZNA (ewentualnie ja mam wyjatkowego pecha).
    Moj egzemplarz chwilowo wyglada na poprawny, pod warunkiem spiecia go gumka
    z ladowarka podczas napelniania.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info