  • 1. Data: 2013-07-18 10:13:54
    Temat: Doradźcie jakiś lepszy aparat dla laika proszę
    Od: Piotrek <l...@g...pl>

    Witam

    Proszę, doradźcie aparat dla laika. Poczytałem masę różnych testów
    począwszy od kompaktów, superoomów, lustrzanek i jest tego wszystkiego tak
    dużo, że naprawdę nie mam pojęcia co wybrać. Założenia sa takie:
    1. cena - nie więcej niż 1500 zł, ale wolałbym max 1200-1300 zł.
    2. wbudowana lampa błyskowa
    3. pełna automatyka z dość szybkim AF i stabilizacją obrazu, żebym nie
    musiał milion razy łapać ruchliwego dziecka jak mi ucieka przed zdjęciem,
    tylko pstryk i go uwieczniam.
    4. ma robić ładne zdjęcia - na pewno chcę lepsze niż z aparatu
    kompaktowego- siostra ma taki no i powiem, że jakość ich nie powala.
    5. możliwość kręcenia filmów minimum HD, chętnie FullHD z dźwiękiem stereo
    6. (niewymagane, ale bardzo chętnie) zasilanie paluszki AA

    I teraz uwaga: żona koniecznie chce lustrzankę - ale tylko dlatego, że
    widziała z niej zdjęcia z lustrzanki szwagra, który robi je znacznie lepsze
    niż kompakt mojej siostry - ja się waham, bo bladego pojęcia nie mam czy to
    dobry wybór. No i lustrzanka za 1500? Aparat nie będzie służył do
    zaawansowanych zdjęć typu makro, mikro i nie wiadomo co jeszcze. Tylko
    zwykłe, najzwyklejsze zdjęcia wakacyjne. Czyli plaża, góry itp. Głowę dam
    sobie uciąć, że żona jak zobaczy lustrzankę to się popłacze przy
    możliwościach aparatu - czyli masie ustawień oraz jego wadze i wielkości.
    Zastanawiałem się ewentualnie nad Canonem EOS 1100D, ale naprawdę nie mam
    pojęcia czy to dobry wybór. Dlatego proszę bardzo o wskazanie konkretnie
    który model byście polecili (jeden, maksimum trzy). Żebym po prostu
    poszedł, obejrzał go, poogladał w necie jakiś test ze zdjęciami, kupił i
    był potem zadowolony. Na pewno nie będę wymieniał obiektywów, lamp
    błyskowych, zmieniał filtrów i innych rzeczy. Ważne jest TYLKO JEDNO - to,
    że mam włączony tryb automatyczny, klikam na spust i wychodzi naprawdę
    ładne zdjęcie, znacznie lepsze niż w tanim kompakcie. Koniec kropka.

    Bardzo proszę o pomoc - naprawdę nie znam się na tym, a po masie
    przeczytanych stron z testami mam tylko mętlik.

  • 2. Data: 2013-07-18 10:32:44
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2013-07-18 10:13, Piotrek pisze:
> [...]
    > 6. (niewymagane, ale bardzo chętnie) zasilanie paluszki AA
    >
    > I teraz uwaga: żona koniecznie chce lustrzankę

    I to definitywnie zamyka temat.

  • 3. Data: 2013-07-18 10:48:41
    Od: Piotrek <l...@g...pl>

    Dnia Thu, 18 Jul 2013 10:32:44 +0200, trolling tone napisał(a):

    > I to definitywnie zamyka temat.

    A doczytałeś dalej? Bo ja ku lustrzance się niekoniecznie skłaniam.

  • 4. Data: 2013-07-18 11:38:00
    Od: "k...@w...pl" <k...@w...pl>

    > A doczytałeś dalej? Bo ja ku lustrzance się niekoniecznie skłaniam.
    Błąd. Mam Nikona D3100 Lustrzanka na moje potrzeby aż nadto. Można kupić
    już za 1500zł.
    dołożyć 300 i masz z obiektywem 18-105(warto).

  • 5. Data: 2013-07-18 12:39:05
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Thu, 18 Jul 2013 11:38:00 +0200, k...@w...pl napisał(a):

    > Błąd. Mam Nikona D3100 Lustrzanka na moje potrzeby aż nadto. Można kupić
    > już za 1500zł.
    > dołożyć 300 i masz z obiektywem 18-105(warto).
    Ale lustrzanka nie jest na paluszki AA i odpada :-)))

    --
    Franc

  • 6. Data: 2013-07-18 13:39:55
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Franc wrote:

    > Ale lustrzanka nie jest na paluszki AA i odpada :-)))

    Dołożyć kolejne 200zł na gripa. ;-)))
    i już jest na paluszki.

  • 7. Data: 2013-07-18 16:42:29
    Od: "saskatchewan" <t...@t...pl>

    > Błąd. Mam Nikona D3100 Lustrzanka na moje potrzeby aż nadto. Można kupić
    > już za 1500zł.
    > dołożyć 300 i masz z obiektywem 18-105(warto).

    Posiadam również D3100 .
    Polecam .
    Zamienniki akumulatorków już od 60 zł do kupienia.

  • 8. Data: 2013-07-18 17:51:44
    Od: Piotrek <l...@g...pl>

    > Błąd. Mam Nikona D3100 Lustrzanka na moje potrzeby aż nadto. Można kupić
    > już za 1500zł.
    > dołożyć 300 i masz z obiektywem 18-105(warto).

    Poczytałem, pooglądałem, porównałem. Faktycznia fajny. Jutro idę zobaczyć.
    Dzięki.

  • 9. Data: 2013-07-18 18:14:18
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 18.07.2013, o godzinie 17.51.44, na pl.rec.foto.cyfrowa, Piotrek
    napisał(a):

    > Poczytałem, pooglądałem, porównałem. Faktycznia fajny. Jutro idę zobaczyć.
    > Dzięki.

    To teraz się zastanów. Skoro to ma być do wakacyjnego pstrykania... czy
    warto go dźwigać? Upierdliwe to jest.

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 10. Data: 2013-07-18 20:16:31
    Od: Piotrek <l...@g...pl>

    Dnia Thu, 18 Jul 2013 18:14:18 +0200, Habeck Colibretto napisał(a):

    > To teraz się zastanów. Skoro to ma być do wakacyjnego pstrykania... czy
    > warto go dźwigać? Upierdliwe to jest.

    No toteż dlatego idę go wpierw zobaczyć.