  • 71. Data: 2012-03-26 19:10:51
    Temat: Re: Dobry tekst dla wielbicieli Androida
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Mon, 26 Mar 2012 18:55:41 +0200, J.F napisał(a):

    > A mozna prosic o jakiesz szczegoly afery ?

    Ale masz zaświadczenie od lekarza o dysguglii?
    http://www.theregister.co.uk/2010/01/27/google_toolb
    ar_caught_transmitting_data_when_disabled/

    > Oj tam oj tam - blad w programie, pokaz mi dzis program bez bledow :-P

    jjjasssne

    > A ktorej dzis mozesz zaufac ? Apple, Nokii, Sony, HP ?

    Bardziej niż Google? W zasadzie większości. Może oprócz paru, typu Sony
    itp.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Apple daje multitasking tylko wtedy gdy dziala on rewelacyjnie a wiec 3GS

  • 72. Data: 2012-03-26 19:41:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek Godel" napisał w wiadomości grup
    >Ale masz zaświadczenie od lekarza o dysguglii?

    Jeszcze trzeba wiedziec o co pytac, bo samo toolbar zwraca za duzo
    linkow.

    > A ktorej dzis mozesz zaufac ? Apple, Nokii, Sony, HP ?
    >Bardziej niż Google? W zasadzie większości. Może oprócz paru, typu
    >Sony
    >itp.

    A co z twoim ulubionym ostatnio przykladem - wpiszesz w nokie haslo do
    e-maila, i co - ta uczciwa firma twoich e-maili nie przejrzy, nigdzie
    nie zapisze, haslo skasuje po skasowaniu konta nokii, i oczywiscie
    zagwarantuje to na pismie ?

    P.S. mam wrazenie ze tel nokii laczy sie bezposrednio do serwera pop3.

    J.

  • 73. Data: 2012-03-27 16:28:39
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 26.03.2012 Waldek Godel <n...@y...org> napisał/a:

    > Toolbar jest też dowodem, że Google potrafi posunąć się do zbierania danych
    > o userach, nawet pomimo explicite wyrażonemu brakowi zgody na takowe
    > zbieranie. Stąd też moje przypominanie. OIDP to nie ma drugiego takiego
    > przypadku - wszystkie inne programy szpiegowały bo szpiegowaly, albo robiły
    > to bez pytania. Często po awanturach przestawały.

    OK, nie bronię Google, ani ich toolbara, zakładam zwyczajnie że każda
    aktywność w sieci jest tak czy inaczej logowana. Spierać się możemy
    kto i ile z tych danych i pod jakim kontem analizuje.
    Kiedyś logi służyły do szukania błędów, włamań, itp. Teraz to olbrzymi
    poligon dla anali od marketingu. biorą wszystko i kleją coraz bardziej
    niesamowite teorie. A od czasu wymyślenia cookies, loguje się codziennie
    coraz więcej, wszelkimi dostępnymi metodami, często na zasadzie, skoro
    można to niech się zbiera może się przyda, dyski są tanie.

    > Tymczasem Google toolbar grzecznie PYTAŁ czy może wysyłać dane. User mógł
    > się zgodzić albo nie. Tymczasem toolbar niezależnie od odpowiedzi i tak te
    > dane wysyłał. Nawet jeżeli odpowiedź brzmiała NIE, NIE ZGADZAM SIĘ.
    > Skoro firma posunęła sie do czegoś takiego w niewinnym toolbarze, do czego
    > może się posunąć mając do dyspozycji cały system? Który wcale nie jest aż
    > tak open source jak niektórym naiwnym się wydaje.

    Masz AOSP, CM, tp. wystarczy wybrać zgodną słuchawkę. A, i miliardy
    Chińczyków produkujących tablety z Androidem bez Googleapków, nie mogą się
    mylić ;)

    > Tłumaczyć, tłumaczyć, przypominać. Na szczęście coraz więcej ludzi zwraca
    > na to uwagę. Na tyle dużo, że przekroczyło to masę krytyczną i już nawet
    > firmy się tego boją. W tym firmy tak zlewające ciepłym sikiem prywatność
    > jak Fejsbuk. Wystarczy spojrzeć na ostatnią awanturę z żadaniem haseł do
    > fejsbuka przez pracodawców w Związku Socjalistycznych Republik
    > Amerykańskich.

    To akurat nic nowego, ani dziwnego, dziwne jest zdziwienie.

    > Nawet bez jailbreaka masz apkę netstat, która ładnie, obrazkowo i kolorowo
    > pokazuje z czym się telefon łączy
    > http://itunes.apple.com/gb/app/netstat/id400071873?m
    t=8
    > Wyobrażasz sobie? Bez jailbreaka. Jego świątobliwość Dżobs dopuścił.

    Ale czemu miał nie dopuścić programiku który w cukierkowy sposób
    prawdopodobnie prezentuje wyniki polecenia netestat w userlandzie.
    Programik raczej bezużyteczny w porównaniu z netstat z konsoli
    więcej można by powiedzieć po sprawdzeniu w boju. Myślę że można
    się bezpiecznie założyć że pokazuje co najwyżej połączenia
    z userlandu.
    A tego bez roota i pełnego dostępu do systemu i tak nie da się
    sprawdzić. Można niby trzymać iPhona bez karty z połączeniem WiFi
    przez router logujący wszystko, tyle że bez pewności co ten zrobi
    jak dostanie kartę sim. Co ciekawe to nie bije on rekordów
    popularności, userom nie zależy, czy da się odpalić netstat
    w konsoli, bez cukierków?

    > Oprócz tego - pamiętasz zadymę z CarrierIQ? Tak, gejfony miały to
    > zainstalowane, ale nieaktywne, co ludzie sprawdzili i potwierdzili.
    > A Androidy? No cóż...

    Wiesz iPhone, akurat ma nieustającą tradycję w szpiegowaniu a nawet
    nawracaniu własnego usera na to co poprawne. Nie dziwię się że Apple
    nie odpaliło konkurencyjnego programu szpiegującego.

    > Skoro pamiętasz toolbar, to skąd masz pewność, że zbierają tylko to, o czym
    > informują? No skąd?

    Zakładam że zbierają wszystko co się da, wszyscy. Na tym obecnie polega
    szukanie pieniędzy w sieci. Nie wszystko natomiast da się, opłaca się,
    analizować, ale to tylko kwestia czasu, ludzka innowacyjność nie ma
    granic.

    > a jak to nie są ściany ze szkła, tylko pięć kamer online? Też nie ma
    > różnicy między tym, a uszkodzonym zamkiem w drzwiach?

    <http://www.ngonlinenews.com/media/media-news/news-t
    humb/091106/evilgoogle.jpg>
    Ja bym jednak bardziej ogólnie zwracał uwagę, teraz, byle wtyczka do
    przeglądarki żąda dostępu do zawartości wszystkich otwartych kart,
    cookies, zapamiętanych haseł i formularzy. Durny programik włączający
    w telefonie diodę led potrafi ważyć ~2MB i zajmować się głównie
    zbieraniem danych usera.
    Odkąd w sieci szaleją marketoidzi i anale z wielkiego biznesu wszyscy
    śledzą wszystkich, na miarę swoich możliwości, nawet soft służący
    do zaprogramowania pilota aby wygodnej obsługiwać kilka urządzeń.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 74. Data: 2012-03-27 16:56:40
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Tue, 27 Mar 2012 14:28:39 +0000 (UTC), kakmar napisał(a):

    > Wiesz iPhone, akurat ma nieustającą tradycję w szpiegowaniu a nawet
    > nawracaniu własnego usera na to co poprawne. Nie dziwię się że Apple
    > nie odpaliło konkurencyjnego programu szpiegującego.

    Nie rozumiemy się. Apple i iPhone to taki wzorzec bagna, powinni go
    umieścić w Sevres.
    Kliniczny i książkowy przykład, więc stanowi świetne źródło odniesienia.
    Stąd też własnie w takim celu go używam i będę używał.

    I teraz - skoro iPhone to jest dno absolutne pod względem prywatności i
    kontroli nad swoim własnym urządzeniem, za które się zaplaciło ciężkie
    pieniądze, to jeżeli COKOLWIEK jest PONIŻEJ tego dna, to nie jest źle. To
    jest po prostu jakaś masakra i kosmiczna pomyłka, za której sprzedaż
    powinno się iść do więzienia.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Nie osmieszaj sie ... iphona 4 bede mial w lipcu"- Paweł "robbo" Kamiński

  • 75. Data: 2012-04-03 23:04:03
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    kakmar <k...@g...com> wrote:
    > Większość nie ceni, nie chce, nie zależy im, na prywatności.
    > Większości zależy na popularności, jak największej autoreklamie, aby
    > jak największą ilość innych, poinformować o swoim istnieniu i
    > bieżącej działalności.

    To chyba androidziarze, którzy smartfony kupują dla lansu, kierując się tym
    kto wystąpił w reklamie. A potem włączają w nim internet tylko rano i
    wieczorem po wifi, bo po wywaleniu dwóch kafli na SGSII trzeba oszczędzać i
    już na transmisję danych kasy szkoda.

  • 76. Data: 2012-04-04 13:54:45
    Od: jadryś <r...@y...com>

    W dniu 2012-03-22 17:59, Waldek Godel pisze:

    A tak w ogóle to są jacyś wielbiciele tego systemu?

  • 77. Data: 2012-04-04 14:04:04
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    jadryś <r...@y...com> wrote:
    > W dniu 2012-03-22 17:59, Waldek Godel pisze:
    >
    > A tak w ogóle to są jacyś wielbiciele tego systemu?

    Są. Powiedz tylko, że adnroid jest brzydką i toporną podróbą ajfona, to
    zaraz się zlecą :>

  • 78. Data: 2012-04-04 14:11:43
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2012-04-04 14:04, Skrypëk pisze:

    > Są. Powiedz tylko, że adnroid jest brzydką i toporną podróbą ajfona, to
    > zaraz się zlecą :>

    Jest tak totalną podróbą, że w iOS 5 Jobs (albowiem żył jeszcze) musiał
    na nowo wymyślać system powiadomień, bo Android go wszak skopiował.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "It is not always the majestic concerns of Imperial ministers which

  • 79. Data: 2012-04-04 14:23:43
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl> wrote:

    > Jest tak totalną podróbą, że w iOS 5 Jobs (albowiem żył jeszcze)
    > musiał na nowo wymyślać system powiadomień, bo Android go wszak
    > skopiował.

    Google dodało jedną rzecz od siebie? AMEJZING!

  • 80. Data: 2012-04-04 14:31:10
    Od: jadryś <r...@y...com>

    > Są. Powiedz tylko, że adnroid jest brzydką i toporną podróbą ajfona,
    > to zaraz się zlecą :>

    E tam, oni nie bronią czci tego wykoślawionego Linuksa tylko swojego
    ego. ;-)