  • 1. Data: 2009-12-20 19:13:50
    Temat: Dobry lab w Wawie?
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    Helosz

    Się szuka przyzwoitego labu w Wawie i okolicach. Nie musi być tani, ma
    być dobry i dość szybki (1-2 dni) - zwłaszcza chodzi mi o formaty 20x30
    i większe. Powtarzalność, znośny gamut, najchętniej oprofilowane
    maszyny i takie tam. Z paru różnych już korzystałem jakiś czas temu,
    ale żaden mnie nie zachwycił, więc jestem skłonny sprawdzić coś nowego.
    Dla siebie bym się pewnie szarpnął na Epsona Pro, ale teściowie i tak
    nie docenią... ;-)
    Poleci ktoś coś?

    de Fresz

  • 2. Data: 2009-12-20 20:17:04
    Temat: Re: Dobry lab w Wawie?
    Od: "KZ" <n...@a...email.pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > nie zachwycił, więc jestem skłonny sprawdzić coś nowego. Dla siebie bym
    > się pewnie szarpnął na Epsona Pro, ale teściowie i tak nie docenią... ;-)

    Ja generalnie korzystałem z Profilabu na Dzikiej - profile jakieś tam mają
    (i to nie żadne generyczne), wyniki powtarzalne i jak się zaznaczy że bez
    korekcji to jest bez korekcji, w dodatku można uploadować przez internet....

    KZ

  • 3. Data: 2009-12-20 21:53:24
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-12-20 21:17:04 +0100, "KZ" <n...@a...email.pl> said:

> [...]
    > mają (i to nie żadne generyczne), wyniki powtarzalne i jak się zaznaczy
    > że bez korekcji to jest bez korekcji, w dodatku można uploadować przez

    Już ich, że tak powiem, używałem i szału nie było. Trochę drażni mnie
    ich zadęcie a la mega-profi, a w praktyce nierzadko olewcze podejście
    do klienta i indolencja w stylu korporacyjnym. Niestety mam do nich
    blisko, więc wciąż są na liście rezerwowej ;-)

    de Fresz

  • 4. Data: 2009-12-21 08:14:19
    Od: "KZ" <n...@a...email.pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]

    > zadęcie a la mega-profi, a w praktyce nierzadko olewcze podejście do
    > klienta i indolencja w stylu korporacyjnym. Niestety mam do nich blisko,

    Niestety labów w którym profil nie jest wręczaną do ręki odbitką z tekstem
    "Pan se monitor do niej skalibruje" to wiele w tym mieście nie ma....

    KZ

  • 5. Data: 2009-12-21 10:27:11
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-12-21 09:14:19 +0100, "KZ" <n...@a...email.pl> said:

    > Niestety labów w którym profil nie jest wręczaną do ręki odbitką z
    > tekstem "Pan se monitor do niej skalibruje" to wiele w tym mieście nie
    > ma....

    Przecież wiem, pytam właśnie o te nieliczne ;-)
    Zresztą zdając sobie doskonale sprawę ze świadomości CM w narodzie,
    zupełnie się przy tych profilach nie upieram - owszem, miło by było,
    ale w sumie wystarczy mi, jeśli maszyna będzie kryła przyzwoicie
    takiego sRGB bez wyraźnych przewaleń i będzie to robiła powtarzalnie.

    de Fresz

  • 6. Data: 2009-12-26 12:09:25
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-12-21 09:14:19 +0100, "KZ" <n...@a...email.pl> said:

    > Niestety labów w którym profil nie jest wręczaną do ręki odbitką z
    > tekstem "Pan se monitor do niej skalibruje" to wiele w tym mieście nie
    > ma....

    Przy okazji wychodzi na to, że Dzika też nie do końca jest w tej
    mniejszości. Jak odebrałem zdjęcia, to zauważyłem głośno, że te ich
    profile to tak nie do końca aktualne raczej, na co pani za ladą
    spytała, czy ściągnąłem plik kalibracyjny, zrobiłem odbitkę i ustawiłem
    pod to monitor. Normalnie cycki mi opadły. Na stronie głównej profile
    mają z lipca 08, na stronie Profitransferu z rok starsze, oba dość
    słabo przystają do tego, co się odbiera (głównie za słabo z żółtym i za
    mocno z magentą).
    Odbitki złe nie są, ale zupełnie jak przy poprzednim moim korzystaniu z
    ich usług - szału nie ma, tymbardziej przy cenach 9,50 za 18x24 i 12 zł
    za 20x30. Już nie wspominając o takim drobiazgu, jak w cenniku format
    18x24, a w rzeczywistości 18x25 - zabawa gilotyną w gratisie. Jedyny
    plus - dali radę zrobić 20 odbitek w jeden dzień tuż przed świętami.

    de Fresz

  • 7. Data: 2009-12-26 13:22:25
    Od: Mariusz Redlicki <a...@a...pl>

    > Przy okazji wychodzi na to, e Dzika te nie do ko ca jest w tej
    > mniejszo ci. [...]
    > de Fresz

    Po ilosci odpowiedzi na Twoje pytanie o dobry lab w stolycy, wychodzi
    ze jednak jest. Nie maja specjalnie konkurencji (pewnie dla tego
    troche olewaja przecietnego klienta)

    Pozdrawiam,
    Mariusz

  • 8. Data: 2009-12-26 15:05:29
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-12-26 14:22:25 +0100, Mariusz Redlicki <a...@a...pl> said:

    > Po ilosci odpowiedzi na Twoje pytanie o dobry lab w stolycy, wychodzi
    > ze jednak jest. Nie maja specjalnie konkurencji (pewnie dla tego
    > troche olewaja przecietnego klienta)

    Tak po prawdzie, to zawsze mieli nieco zlewczy stosunek, co szczególnie
    kiepsko wyglądało na tle pozerstwa na full-mega-profi. Jedyne co u nich
    zawsze robiłem z przekonaniem, to wołanie slajdów - na ładnych kilkaset
    rolek nigdy nie było żadnego fakapu, podobnie u znajomych. Reszta to
    poziom nieco powyżej przeciętnej za znacznie wyższą kasę. Niestety,
    niewiele się zmieniło.
    Aż z ciekawości zrobię sobie porównanie jakościowe z jakimś MM czy innym FJ.

    de Fresz

  • 9. Data: 2009-12-27 20:36:49
    Od: "KZ" <n...@a...email.pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > monitor. Normalnie cycki mi opadły. Na stronie głównej profile mają z
    > lipca 08, na stronie Profitransferu z rok starsze, oba dość

    To jednak niestety masakra... Ja już od jakiegoś czasu laby olałem z góry,
    kupiłem R800 i Colormunki...

    KZ

  • 10. Data: 2009-12-27 21:31:02
    Od: Mariusz Redlicki <a...@a...pl>

    On 27 Gru, 21:36, "KZ" <n...@a...email.pl> wrote:
    > U ytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisa w wiadomo ci grup

    > To jednak niestety masakra... Ja ju od jakiego czasu laby ola em z g ry,
    > kupi em R800 i Colormunki...
    >
    > KZ

    Obawiam sie ze z R800 nie "wyciagniesz" wiecej niz z dobrego labu. Ja
    male powiekszenia robie w dobrym labie na Frontierze, i jestem
    zadowolony, ale juz A4 tam zrobione na epsonie pro 9600 wygladaja
    kaszaniasto (a jak sie ma R800 do PRO 9600?). Odbitki wieksze niz A4
    robie tylko na Dzikiej, bo sam na R800, czy nawet PRO9600 chocbym sie
    zes..al, lepiej nie zrobie.

    Mariusz