  • 51. Data: 2023-07-23 22:22:03
    Temat: Re: Do zobaczenia
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > I na końcu swoich emaili umieszczasz
    > "Podczas prowadzenia korespondencji, proszę skorzystać z opcji
    > "odpowiedz" i nie usuwać wcześniejszego zapytania i odpowiedzi." ?

    Nie, ale też nikt tego nie robi. Zawsze ludzie zostawiają cytaty. Na tyle
    mało maili piszę, że jakby jednak zrobił, to bym sobie ręcznie wrócił do
    poprzedniego maila (albo włączył na moment wątkowanie, to dwa przyciski).

    > I dlatego wyróżniasz odpowiedzi na swoje artykuły?

    Nie widzę związku. Wchodząc teraz na tę grupę nie czytam wszystkich
    postów, bo nie mam czasu ani ochoty. Czytam to, co jest do mnie.

    > Emailem się nie da?

    Da się. Z jedną osobą, lub w maksymalnie kilka osób. Jak jest więcej, to
    traci to sens, bo są do tego po prostu lepsze narzędzia.

    > Listy emailowe są sposobem na dystrybucję artykułów dla pewnej grupy
    > odbiorców.

    Dopóki to jest jednostronne, jak newsletter, to jeszcze ma sens (choć też
    nie korzystam z takich rzeczy, ale rozumiem, że ktoś ma potrzebę).

    > Protezą mogą być jak tylko dlatego powstaje, że nie da się utworzyć
    > grupy. Da się?

    Zawsze się da.

    > Ale jak już ma być do pewnej grupy (a nie wszystkich) to nie jest
    > protezą a tylko pewnym sposobem dystrybucji.

    To też się da. Oprogramowanie nntp jest darmowe, można potworzyć dowolne
    role dostępu. Problem jest w mentalności ludzi, którzy nie znają nntp i
    nie widzą potrzeby, żeby poznać, a zamiast tego wolą kwadratowe koła.

    > Niby w jaki sposób?

    Chociażby lepsza obsługa załączników.

    > No to właśnie takim kryterium może być "konkretna osoba".

    Nie spotkałem się z tym, poza ewidentnymi spamerami.

    > Ale zgadzamy się, że za pełną zgodą administratorów pewne artykuły są
    > kasowane za pomocą botów (dla zachowania względnego porządku)?

    Tak. Ewidentny spam.

    > Odpowiednia grupa i masz wszystkie cancele. Nie widzę sensu poświęcać
    > czasu na to, co możesz zrobić sam. Weź sobie przeglądnij co było
    > kasowane przez ostatnie 30 lat. Ja nie mam zamiaru.

    Ale to ty twierdzisz, że takie rzeczy miały miejsce, więc to na tobie
    spoczywa ciężar dowodowy.

    --
    - Szeregowy, dlaczego macie niewypastowane buty?!
    - Ch*j to pana obchodzi, panie sierżancie!

  • 52. Data: 2023-07-23 22:23:27
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    jn <j...@m...invalid> wrote:

    > 1. Roman nie obserwował samych kulturalnych wykształciuchów i skończył
    > z zapchanym filtrem i przepalonym bezpiecznikiem. :)
    > Teraz ludzie będą szukać Romana.

    Chyba po prostu już mu się przelało :)

    > 2. Większość dzisiejszych użytkowników SM jest przyzwyczajona do
    > obserwowania innych. Tak budują swoje banieczki.

    Wiem, tak to tam działa. Co ma swoje zalety i swoje wady.

    --
    Śmiech dziecka jest najcudowniejszym dźwiękiem jaki istnieje.
    No chyba, że jest 3 w nocy, a ty jesteś w domu sam.

  • 53. Data: 2023-07-23 22:26:25
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Działają, nie ma śmietnika, nie ma tego problemu który sygnalizujesz, że
    > jakieś artykuły zostają.

    Zależy z którego serwera korzystasz. Taki news-archive.icm.edu.pl na
    przykład nie przyjmuje canceli i zdaje się, że jest to zrobione celowo.

    > Służby.

    No tak, różne domeny. Ale newsów jeszcze się nie zdarzyło.

    > Po prostu ktoś nie zgodził się z moimi artykułami i doprowadził do
    > niemożności publikowania artykułów. Nie ma znaczenia, czy je wysłałem
    > czy dopiero zamierzałem.

    Jest różnica. Admin może nie chcieć cię na swoim serwerze, ale nie ma
    władzy nad resztą Usenetu. Możesz iść na inny serwer. Cancelowanie przez
    niego postów wpływa na cały Usenet.

    > Tak to działa na FB czy jakichś forach. Nic szczególnego w usenecie nie
    > ma.

    Na FB czy forach admin kasuje posta wszystkim. Nikt nie może go widzieć.
    To jest jednak różnica.

    --
    Profesor przerywa wyklad i zwraca się do studentow siedzacy w ostatnim
    rzedzie:

  • 54. Data: 2023-07-23 22:30:05
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Nakazy blokowania dostępu (!) do określonych publikacji funkcjonują
    > powszechnie.

    Możliwe. Ja takiego nie dostałem.

    > Zobowiązani do respektowania są właściciele (!) usług więc raczej nie ma
    > znaczenia gdzie sobie to postawiłeś.

    Ale ma znaczenie, kto jest właścicielem. Zawsze można zrobić jakieś ruchy,
    przepisać usługę na kogoś, itd. Choć zrobiłem coś takiego tylko raz.

    > W czym by Ci ten prawnik miał pomóc?

    Podać opcje działania.

    > A jak będziesz "fikał" to ktoś Ci podrzuci artykuły zagrażające
    > obronności, doniesie i domenę zablokują bez informowania o tym, kiedy
    > zauważysz to miesiącami będziesz się odwoływał a usenet w Polsce w tym
    > czasie umrze.

    To nie jest ten rząd wielkości i zainteresowania usługą. Ale tak,
    teoretycznie by mógł. Nowy serwer na nowej domenie też by wtedy mógł
    powstać.

    > Tak niestety widzę "wielkość" usenetu.

    Usenet nie jest wielki. On dogorywa. Ale dogorywa od dawna, stabilnie,
    i są tu jeszcze ciekawi ludzie i ciekawe dyskusje.

    --
    Chodnikiem biegnie przerażona kobieta, a za nią groźnie sapiąc wielki
    mężczyzna. W końcu ona nie ma już sił. Staje, odwraca się do niego

  • 55. Data: 2023-07-23 22:31:46
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Głupi korzysta z polskich DNS bo to blokada "dla głupiego".

    Raczej większość ludzi. Podpinasz się do internetu, dostajesz DNS z DHCP
    i nie kombinujesz, bo wszystko działa. A jak nie działa (bo np. rząd
    zablokował stronę), to albo się z tym godzisz dla świętego spokoju, albo
    zmieniasz DNS (jak umiesz i wiesz w ogóle, że jest taka możliwość).

    --
    Podchodzi kulturysta na plaży nudystów do kobiety, napina mięśnie i
    mówi do niej z nieukrywaną satysfakcją:

  • 56. Data: 2023-07-23 22:33:12
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Nie blokuje polskich DNS tylko rozwiązywanie nazw. Operator dostaje, że
    > ma zablokować jakąś domenę (nie musi być polska) i blokuje. Przykład:
    > nczas.com

    Operator serwera DNS. U mnie nczas.com bardzo ładnie się resolvuje, bo mam
    własny DNS.

    --
    Lekarz do pacjenta, który wychodzi ze szpitala:
    - Ze względu na płuca proszę uprawiać mało sportu. Ze względu na wątrobę

  • 57. Data: 2023-07-23 22:37:49
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Zdaję sobie z tego sprawę, ale jesteśmy na grupach dyskusyjnych, czyli
    > tu się dyskutuje. A z czym ja mam dyskutować jak nie znam treści. Jakiś
    > cytat poproszę.

    Ciężko streścić całą książkę. Generalnie wszystko na FB jest zrobione tak,
    żeby jak najbardziej uzależniało.

    > I tak, przez ostatnie 30 lat? Niektórym jakoś przeszło, niektórzy nigdy
    > "tutaj" nie trafią a niektórzy siedzą i twierdzą, że nie są uzależnieni.
    > Trochę wątpię by nie byli.

    No tak przez ostatnie... może nie 30, ale 23 lata. Usenet po prostu lubię,
    ale nie ma nade mną kontroli. Nie myl sympatii z uzależnieniem. Na IRCu
    też siedzę, bo lubię. Z BBSami przez Packet Radio też się czasem łączę, bo
    lubię.

    > No widzisz, a z grup dyskusyjnych nadal korzystasz :-)

    Ale w zdrowy sposób, niekolidujący z życiem. Jak wyjadę na wakacje na dwa
    tygodnie to nie będę korzystał i nie będę czuł pustki.

    > No to chyba zawsze motywacją jest kontakt z innymi ludźmi.

    W Usenecie jednak dużo mniej niż na FB. Tu rozmawiasz z kimś nawet nie
    przez lata, a przez dekady, i nadal możesz nic o tej osobie nie wiedzieć.
    Nie wiesz jak wygląda, nie wiesz, jaka jest, nic ponad to, co napisze (a
    tu ludzie rzadko piszą o sobie).

    --
    Panie doktorze, każdej nocy śnią mi się nagie dziewczęta, jak wbiegają
    i wybiegają z pokoju.

  • 58. Data: 2023-07-23 23:09:40
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > W dniu 23.07.2023 o 19:00, io pisze:
    > [...]
    >
    > I co? U mnie działa ale DNS mam 8.8.8.8. Gdybym użył "polskiego" DNS to
    > nie działa i o to mi chodziło, więc nie matacz.

    Przecież napisałem, że tak to działa. Ty sobie wpisałeś inny
    rozwiązywacz nazw i możesz korzystać, ale większości usługa po prostu
    przestanie działać.

    > To zablokuj w Polsce dostęp do postu w groups.google.com albo dostęp do
    > postu serwera w Niderlandach :D
    >
    > Możesz nawet być Kaczyńskim, to Ci się to nie uda :D

    Ano to da, że jak zablokujesz artykuł na tych kilku serwerach które
    zostały to większość Polaków go nie przeczyta. A jak zablokujesz serwer
    to polski usenet umrze.

  • 59. Data: 2023-07-23 23:27:01
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > poprzedniego maila (albo włączył na moment wątkowanie, to dwa przyciski).

    Jakby zawsze zostawiali to by nie pisali tego co zacytowałem. Skoro
    piszą to widać mają dokładnie takie problemy jakie Ty masz bez tych
    "dwóch przycisków" a argumentowanie, że to jest dobre nie ma sensu.

    > Nie widzę związku. Wchodząc teraz na tę grupę nie czytam wszystkich
    > postów, bo nie mam czasu ani ochoty. Czytam to, co jest do mnie.

    Napisałeś, że maile to listy do Ciebie, więc ... dokładnie to sobie
    wyróżniasz tylko uważasz, że tego nie robisz.

    > Da się. Z jedną osobą, lub w maksymalnie kilka osób. Jak jest więcej, to
    > traci to sens, bo są do tego po prostu lepsze narzędzia.

    Niby w czym są lepsze? To dyskusja i to dyskusja. Przeciętny czytnik ma
    moduł emaila, który dokładnie tak samo działa z pocztą jak z grupami
    dyskusyjnymi. Chyba nie chciałeś powiedzieć, że do poczty są lepsze
    narzędzia. Albo że są jakieś mityczne czytniki, które nie mają obsługi
    emaila a mają tak cudowne możliwości, że nikt z nich nie korzysta.

    > Dopóki to jest jednostronne, jak newsletter, to jeszcze ma sens (choć też
    > nie korzystam z takich rzeczy, ale rozumiem, że ktoś ma potrzebę).

    A daj spokój. Zamiast wysyłać na serwer grup dyskusyjnych wysyłasz na
    serwer pocztowy. Niczego to nie zmienia.

    > Zawsze się da.

    No właśnie z reguły nie da się.

    > To też się da. Oprogramowanie nntp jest darmowe, można potworzyć dowolne
    > role dostępu. Problem jest w mentalności ludzi, którzy nie znają nntp i
    > nie widzą potrzeby, żeby poznać, a zamiast tego wolą kwadratowe koła.

    Ale po co tworzyć cokolwiek jak wystarczy sobie listę zrobić. Były
    gotowe usługi do tego.

    > Chociażby lepsza obsługa załączników.

    Nie używam do poczty tego samego programu którego do poczty tylko
    dlatego, że jest problem z usługami korporacyjnymi. Normalna poczta
    działałaby dokładnie tak samo jak grupy.

    > Nie spotkałem się z tym, poza ewidentnymi spamerami.

    Czyli jednak spotkałeś się.

    > Tak. Ewidentny spam.

    No i właśnie tak tłumaczą administratorzy skasowanie każdego artykułu.

    > Ale to ty twierdzisz, że takie rzeczy miały miejsce, więc to na tobie
    > spoczywa ciężar dowodowy.

    Póki co pozostańmy przy tym, że jest jak piszę.

  • 60. Data: 2023-07-23 23:38:26
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Zależy z którego serwera korzystasz. Taki news-archive.icm.edu.pl na
    > przykład nie przyjmuje canceli i zdaje się, że jest to zrobione celowo.

    I nie przyjmuje też zwykłych artykuł, czyli nie jest przeznaczony do
    normalnego użytku o czym jednak mowa.

    > No tak, różne domeny. Ale newsów jeszcze się nie zdarzyło.

    Są jakieś przeciwskazania?

    > Jest różnica. Admin może nie chcieć cię na swoim serwerze, ale nie ma
    > władzy nad resztą Usenetu. Możesz iść na inny serwer. Cancelowanie przez
    > niego postów wpływa na cały Usenet.

    Nie, nie "mogę iść na inny serwer". Bo z założenia nie wolno było
    korzystać z innych serwerów niż najbliższy. To teraz jest taka swoboda
    dopiero. Dodatkowo pójście na inny serwer niczego nie rozwiązałoby
    ponieważ zasady były wspólne (i nadal są) i jak ktoś coś kasował to
    tłumaczył się zasadami. I jeszcze, pierwsze kasowania miały miejsce jak
    cały ten polski internet raczkował, dlatego właśnie serwery miały sens,
    pisałem już. Możesz sobie odszukać, jak umiesz i chce się, artykuły bez
    deklaracji kodowania. Zupełnie prawidłowe, ale ktoś wtedy podjął taki
    temat w dobrej intencji. Dość szybko zaprzestał. Niemniej jednak wiele
    artykułów różnych autorów zostało skasowanych.

    > Na FB czy forach admin kasuje posta wszystkim. Nikt nie może go widzieć.
    > To jest jednak różnica.

    E tam.