  • 121. Data: 2012-08-16 00:40:23
    Temat: Re: Do wszystkich zapier... do przemyślenia i zastosowania :)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 15 Aug 2012 23:49:18 +0200, Axel napisał(a):

    > W jaki klawisz? Naciskam na sekunde lekko sprzeglo i zwalniam do 110. Potem
    > jednym nicsnieciem klawisza wracam do 140.

    Sa takie tempomaty z przyciskami + i - do nastawiania predkosci.
    Wegodne to jest na autostradzie ... ale mozliwe ze po 20h palce bola :-)

    > Jak wyzej.

    Ale przez pewien czas chcesz jednak pojechac 100 ... i co wtedy ? gazem ?

    > ??

    Samochod sie okazal cichszy niz sie wydawalo, albo wiatr w plecy i teraz
    chcesz 150 :-)

    > pyk - kolumna osobowek wyprzedza. Pierwszy z kolumny odpadl - pyk.
    >
    > Jakie pyk? Pedal gazu, jak juz musisz przyspieszyc.

    Albo klawisz + i zadana predkosc rosnie.

    > W Polonezie to moze za glosno...
    > Zreszta - jak sie decydujesz na tempomat, to nie po to, zeby z gorki
    > przyspieszac, a pod gorke zwalniac, tylko jedziesz caly czas z ta sama
    > predkoscia.

    No i wracamy do poczatku - tu jest europa, tu sie ze stala predkoscia nie
    da, chyba ze 90 za tirem :-)

    > No wlasnie z Twoich opisow wynika, ze w zyciu nie jezdziles z tempomatem.

    Za to widzialem jak inni jezdzili. I wiem jak jezdze bez - czyli jak
    musialby tempomat jechac, zeby mnie zadowolic :-)

    > Nie o to mi chodzilo, a o to, ze np. nie zrobisz sredniej 90km/h w dluzszej
    > trasie jadac max. 100km/h.

    Jak to nie jest autostrada i podniesiesz do 150 to tez pewnie nie zrobisz.

    I o to wlasnie chodzi - srednia tracisz tam gdzie jedzies wolno. I to
    trzeba eliminowac jak sie srednia chce wysoka.
    Ale to nie znaczy ze jak sie da szybko, to trzeba zwalniac :-)

    > Zreszta - zaraz Ci wykaze, ze to co piszesz, to
    > nieprawda :-) Pojedz przez godzine 20km/h, a potem znow przez godzine
    > 200km/h. Jaka bedziesz mial srednia? :-P

    Tylko gdzie pojedziesz przez godzine 200/h ?
    Za to to jesli to nie korek tylko ograniczenie, to w miare latwo pojechac
    40 a nie 20, a wtedy wystarczy pol godziny :-)
    Potem poltorej godziny 135 i mamy srednia 110 ... a to juz wyglada
    rozsadniej, choc nadal wymaga co najmniej 4-pasowej ekspresowki :-)

    J.

  • 122. Data: 2012-08-16 07:44:09
    Temat: Re: Do wszystkich zapier... do przemy?lenia i zastosowania :)
    Od: dddddd <d...@k...oplk>

    W dniu 2012-08-15 21:13, J.F. pisze:

    > Spodziewam sie jednak zobaczyc ponad 10l/100km. A poniewaz predkosc bedzie
    > spora, to bedzie to rzedu 20 l/h.

    Od zawsze jeżdżę dieslami i jeszcze całkiem niedawno (jakieś dwa lata
    temu) udało się przelecieć Audi A6 ze śląska do Wrocławia dwukrotnie
    puszczając gaz bo ktoś wyprzedzał, ani razu nie hamując, prędkość na
    blacie w okolicach 200km/h. Czasem zdarza mi się kilkadziesiąt km
    przelecieć i wyrobić średnią pod 160km/h (czyli też lecąc ok 200km/h non
    stop) i żaden z silników (od 2.0 do 3.0) nie wziął więcej niż 11-12l/100
    (w 2,5 tdi było to chyba ok. 10/100, w 2.0tdi - do 10/100, w 3.0
    dokładnie jeszcze nie wiem)

    I po dwoch godzinach zaczynamy sie
    > rozgladac za stacja.

    to inna sprawa. Jak spali 12/100 to po 3 godzinach możemy mieć zrobione
    prawie 500km czyli już praktycznie rezerwę w baku.

    Lukasz

  • 123. Data: 2012-08-16 07:56:23
    Od: dddddd <d...@k...oplk>

    .

> [...]
    > Taka wredna wlasciwosc ... matematyki.
    >
    > Ale to nie powod zeby jechac wolno ... no chyba zeby przeliczyc czas na
    > tankowanie :-)

    > Bo ja wiem ... daj mi odpowiedni samochod, w miare pusta autostrade (na
    > pelnej to i tak bedzie 120 lub wolniej), zaslon predkosciomierz ... i
    > wskazowka sama sie na 170 ustawi.
    > Niestety polskie autostrady sa za krotkie zeby sie wypowiedziec o
    > zmeczeniu po 1000 km uwazaniu na zajezdzajace tiry - ale w Niemczech to
    > oni uwazaja zeby nie zajechac (ale czujnym trzeba byc).
    >
    > Co do polskich drog - stare juz porownanie szczecin-wroclaw
    -drogi,artykul.html

    > Tu szybka jazda okazala sie wyjatkowo nieoplacalna, ale trzeba wziac pod
    > uwage ze to jednak sporo dalej.

    test nierealny bo według prędkości dozwolonych i z przymusowym postojem :)
    z jednej strony przez Polskę poleci na trasie szybciej niż 90, z drugiej
    - na A18/A4 też da się podgonić zamiast przepisowych 110 lecieć.
    Pomysł testu do dupy - bo kto na co dzień jak nie ma ograniczenia wciska
    gaz do dech i w ostatniej chwili hamuje żeby jak największą średnią
    wyrobić (wnioskuję to po czarnych hamulcach jadącego przez DE).
    Już na samej jeździe A18/A4 można by zaoszczędzić ponad pół godziny,
    pomijając fakt że po autostradzie to raczej mniej zmęczony będziesz i
    może nie będziesz musiał się zatrzymywać, szczególnie na 45 minut

    > I prawde mowiac to zawsze pomysl przez Niemcy na tej trasie wydawal mi
    > sie podejrzany.

    no ponoć teraz przez Zieloną Górę nie jest źle, tak że chyba jednak
    lepiej jechać nie przekraczając granicy, szczególnie że różnica w
    odległości jest spora

    Lukasz

  • 124. Data: 2012-08-16 09:19:02
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 15-08-2012 o 23:29:08 Axel <a...@o...niespamuj.pl> napisał(a):

    > "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> wrote in message

    > Twierdzisz, ze przy 20h noga zaczyna bolec od niewciskania sprzegla, a
    > reka od niezmieniania biegow?

    Twierdzę, że jeździłem długie trasy autem z manualną skrzynią i automatem,
    róznica w moim przypadku jest kolosalna (na korzyść automata oczywiście).
    Ty mówisz, że nie ma różnicy (chociaż jak przyznajesz nie jechałeś dużo
    "na raz") i wnioskujesz, że skoro po 15h nie byłeś zmęczony to po 25 też
    pewnie nie będziesz :-)

    > I dlatego, ze masz w planie dluga trase, to po zaslonieciu
    > predkosciomierza ustawisz automatycznie 170km/h? A jak w lkrotsza to co
    > innego? Kontrolujesz to, co piszesz?
    >
    > A skoro nie zrozumiales - nie dam rady jechac 15h 200km/h, bo nie mam
    > gdzie. Podstawowy problem. Przejade cale Niemcy w zdecydowanie krotszym
    > czasie.

    Jest jeszcze gorzej... jak planuję jechać długo (długo to NIE jest 15h) to
    stram się nie przekraczać 150km/h - wiekszość trasy pokonuję jadąc
    130-140. Taki kapelusznik jestem :-) - ale ja to mam tylko jedno życie i
    rodzinę na utrzymaniu.

    W ogóle nie wiem po co takie złośliwe komentarze z Twojej strony? -
    zdarzyło mi się kilka razy pojechać na dalekie wakacje (2300 - 2800 km)
    bez noclegu na trasie i napisałem co w MOIM przypadku musi być spełnione
    aby przejechać taką trasę z jak najmniejszym zmęczeniem. Może ktoś, kto
    już podją decyzję, że jedzie "na raz" do Neapolu lu Walencji przeczyta to
    i się zastanowi czy napewno da radę -
    zwłasza, że jest jeszcze jedna sprawa o której nie napisałem - "zmęczone
    oczy". Lepiej z wiadomych przyczyn noc jechać na początku - trasy.

    TG

  • 125. Data: 2012-08-16 10:51:46
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

    > Sa takie tempomaty z przyciskami + i - do nastawiania predkosci.

    No owszem. Tez mam taka mozliwosc. Mam dwa klawisze na dzwigni
    kierunkowskazu - gorny ustawia predkosc, dolny "wraca" do ustawionej
    wczesniej predkosci. Jesli tempomat jest wlaczony - gorny dodaje ok. 1km/h,
    dolny obniza.

    > Wegodne to jest na autostradzie ... ale mozliwe ze po 20h palce bola :-)

    Regulacja sie przydaje, zeby w miare dokladnie ustawic predkosc, ale
    przestawianie o np. 20km/h? Zdecydowanie szybciej (i mniej operacji):
    wylaczyc tempomat, zmienic predkosc i wlaczyc tempomat, jesli to ma byc
    stala predkosc. Do chwilowej zmiany predkosci to zupelnie bez sensu, bo
    potem znow trzeba klikac sto razy...

    > Ale przez pewien czas chcesz jednak pojechac 100 ... i co wtedy ? gazem ?

    Jesli to krotki czas i mam zamiar potem jechac poprzednia predkoscia -
    gazem. Potem jednym klawiszem wracam do zadanej predkosci.

    Zrozum - jazda z tempomatem nie polega na tym, zeby przez 1000km nie dotykac
    pedalow. Bardziej na tym, ze zakladasz sobie jakas predkosc, z ktora chcesz
    jechac i nie musisz patrzec na predkosciomierz (a przy okazji mozesz
    rozprostowac noge). Jak trzeba - hamujesz lub przyspieszasz, ale w kazdej
    chwili latwo wracasz do ustawionej predkosci.
    Jeszcze jedno zastosowanie - jak jedziesz trasa, gdzie jest duzo obszarow
    zabudowanych i czesto stoja - ustawiasz sobie na tempomacie 50km/h i przy
    wjezdzie w nastepny zabudowany - wlaczasz tempomat. I nie ma, ze sie
    zagapisz i pojedziesz 65 kolo suszarki. To akurat sposob mojej siostry :-)

    > Samochod sie okazal cichszy niz sie wydawalo, albo wiatr w plecy i teraz
    > chcesz 150 :-)

    Ja znam swoj samochod i wiem z jaka predkoscia chce jechac.
    Zreszta - jak pisalem - latwiej dodac gazu i ustawic nowa predkosc.

    > Albo klawisz + i zadana predkosc rosnie.

    Zeby potem znowu klikac w dol? Bez sensu. Dodaje gazu, wyprzedzam, zdejmuje
    noge z gazu i zwalnia do 140... Bardzo czesto tak robie, jak cos mam
    wyprzedzic, a widze, ze z tylu cos szybciej jedzie. To zeby mu nie blokowac
    lewego pasa i nie hamowac - dodaje gazu przed wyprzedzeniem.

    > No i wracamy do poczatku - tu jest europa, tu sie ze stala predkoscia nie
    > da, chyba ze 90 za tirem :-)

    Zartujesz chyba? Spokojnie daje sie jechac z tempomatem, np na gierkowce
    (oczywiscie poza przebudowywanym odcinkiem). W zasadzie na kazdym
    dwupasmowym, a na drogach ekspresowych i autostradach to w ogole bez
    problemu.

    > Za to widzialem jak inni jezdzili. I wiem jak jezdze bez - czyli jak
    > musialby tempomat jechac, zeby mnie zadowolic :-)

    No to najwyrazniej nie umieli z niego korzystac. Albo bardzo chcieli np. na
    jednopasmowce, a to wiecej klikania, niz to warte (no, chyba ze o 2 w nocy)

    W drodze na dzialke mam kilkudziesieciokilometrowy odcinek ekspresowy i
    zwykle jade na tempomacie.
    Ostatnio jezdze tez czesto gierkowka z predkosciami "okolodozwolonymi" i jak
    najbardziej na tempomacie.
    Jak przez Niemcy jechalem z boxem na dachu - wlaczalem tempomat, bo nie
    chcialem, zeby mi box pofrunal :-)

    Ten kawalek dyskusji juz skoncze, to chyba obej wiemy, o co drugiemu chodzi
    :-)

    --
    Axel

  • 126. Data: 2012-08-16 11:31:37
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > No i wracamy do poczatku - tu jest europa, tu sie ze stala predkoscia nie
    > da, chyba ze 90 za tirem :-)

    No właśnie jakby taki tempomat oprócz utrzymywania prędkości zwalniał do
    poprzedzającego to by już chyba było ok

  • 127. Data: 2012-08-16 12:06:50
    Od: "kor_nick" <c...@p...pl>

    Korcula wjazd na prom 12.00 - Białystok przyjazd pod dom 8.00, czyli 20 h

    i jakoś specjalnie nie zapierdzielałem.

  • 128. Data: 2012-08-16 13:22:10
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com>

> [...]
    > przyznajesz nie jechałeś dużo "na raz") i wnioskujesz, że skoro po 15h
    > nie byłeś zmęczony to po 25 też pewnie nie będziesz :-)

    Nie - ja twierdze, ze w trasie nie meczy mnie zmiana biegow - chyba, ze w
    korku. Poniewaz mnie nie meczy, to czy po 15, czy po 25 nie bede z tego
    powodu zmeczony. Moze dlatego, ze od 90km/h do 200++ jestem w stanie w
    warunkach autostradowych jechac na jednym biegu...
    Meczy mnie dkugotrwale trzymanie nogi na gazie - tu sie przydaje tempomat,
    siedzenie w jednej pozycji - przy tempomacie mozna sie troche powiercic, ale
    wyjscia z samochodu i rozruszania nic nie zastapi, ale _nie_ mecza_mnie
    zmiany biegow...

    --
    Axel

  • 129. Data: 2012-08-16 16:09:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 16 Aug 2012 11:31:37 +0200, John Kołalsky napisał(a):
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>
    >
    > No właśnie jakby taki tempomat oprócz utrzymywania prędkości zwalniał do
    > poprzedzającego to by już chyba było ok

    Sa juz takie, z radarami, ale czytales - jak czlowiek, tzn jak tempomat
    trzyma rozsadny odstep od poprzedzajacego pojazdu, to mu sie zaraz ktos w
    ten odstep wetnie, a wtedy automat okazuje sie byc zle wyregulowany i przez
    chwile wariuje -)

    Nie wykluczone ze na autostradach dzialalby lepiej, ale u nas ciagle za
    malo autostrad zeby taki zakup sie oplacal.

    Poza tym przy takim tempomacie szybko zasniesz i zamiast 2000km dziennie
    przejedziesz 500km i sie skonczy :-)

    J.

  • 130. Data: 2012-08-16 16:54:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 16 Aug 2012 10:51:46 +0200, Axel napisał(a):
> [...]
    > wylaczyc tempomat, zmienic predkosc i wlaczyc tempomat, jesli to ma byc
    > stala predkosc. Do chwilowej zmiany predkosci to zupelnie bez sensu, bo

    Sa samochody gdzie przestawia o 10 km/h. I to jest na autostradach bardzo
    wygodne.

> [...]
    > rozprostowac noge). Jak trzeba - hamujesz lub przyspieszasz, ale w kazdej
    > chwili latwo wracasz do ustawionej predkosci.

    No coz, ja akurat widzialem ten sposob co opisywalem i mi sie nawet
    podobalo. tylko ze to bardziej reczny gaz niz tempomat

> [...]
    > wjezdzie w nastepny zabudowany - wlaczasz tempomat. I nie ma, ze sie
    > zagapisz i pojedziesz 65 kolo suszarki. To akurat sposob mojej siostry :-)

    Ja bym tam ustawil 65 :-)
    Ale to jest wlasnie ta roznica - jedziesz przez Polske, masz problem z
    szuszarkami. Jedziesz przez Niemcy - teren zabudowany widzisz dwa razy, a
    miedzy nimi autostrady. A samochody projektuje sie dla Niemcow, nie dla
    Polakow.

> [...]
    > wyprzedzic, a widze, ze z tylu cos szybciej jedzie. To zeby mu nie blokowac
    > lewego pasa i nie hamowac - dodaje gazu przed wyprzedzeniem.

    rownie dobrze mozesz raz nacisnac +10 i raz -10.

    Ale ja znow o innej sytuacji - jedziesz sobie 140 i dojezdzasz do ogonka na
    10 aut. Jada wszyscy 90, bo pierwszy to tir co wyprzedza innego tira.
    Jak wyprzedzi - predkosc stopniowo rosnie, bo w ogonku nie wszyscy chca
    jechac az 140, i trzeba poczekac az zjada w prawo.
    A jak juz sam jestes na przedzie i akurat traficie na kolejny wolny pojazd
    na prawej, to sobie przypominasz ze jestes asertywny i ci z tylu moga sobie
    pojechac 140 :-)

> [...]
    > (oczywiscie poza przebudowywanym odcinkiem). W zasadzie na kazdym
    > dwupasmowym, a na drogach ekspresowych i autostradach to w ogole bez

    No nie wiem - w nocy jezdzisz ? Bo smiem twierdzic ze 140 to sie czesto nie
    da. Za duzy ruch i czesto ktos przeszkadza.

    > No to najwyrazniej nie umieli z niego korzystac.

    Umieli umieli, tylko ze w inny sposob niz ci sie wydaje.

    > Jak przez Niemcy jechalem z boxem na dachu - wlaczalem tempomat, bo nie
    > chcialem, zeby mi box pofrunal :-)

    no wlasnie, a oni boxa nie mieli, i ambicje wyzej niz srednia ustawione.
    I tempomat wymaga ciaglej korekcji.

    J.