eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyDo wszystkich zapier... do przemyślenia i zastosowania :)
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 141

  • 131. Data: 2012-08-16 17:01:41
    Temat: Re: Do wszystkich zapier... do przemy?lenia i zastosowania :)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 16 Aug 2012 07:44:09 +0200, dddddd napisał(a):
    > W dniu 2012-08-15 21:13, J.F. pisze:
    >>> Nie dasz rady tyle spalić, o ile auto sprawne.
    >> Spodziewam sie jednak zobaczyc ponad 10l/100km. A poniewaz predkosc bedzie
    >> spora, to bedzie to rzedu 20 l/h.
    > Od zawsze jeżdżę dieslami i jeszcze całkiem niedawno (jakieś dwa lata
    > temu) udało się przelecieć Audi A6 ze śląska do Wrocławia dwukrotnie
    > puszczając gaz bo ktoś wyprzedzał, ani razu nie hamując, prędkość na
    > blacie w okolicach 200km/h. Czasem zdarza mi się kilkadziesiąt km
    > przelecieć i wyrobić średnią pod 160km/h (czyli też lecąc ok 200km/h non
    > stop) i żaden z silników (od 2.0 do 3.0) nie wziął więcej niż 11-12l/100

    czyli po godzinie przejedziesz 160km z mozliwym spaleniem 19.2 l.
    A jak jeszcze przyspieszysz i droga bedzie pusta, to 20/h przekroczysz

    J.


  • 132. Data: 2012-08-16 17:11:29
    Temat: Re: Do wszystkich zapier... do przemy?lenia i zastosowania :)
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:wi4qg8b955pc$.12rqycszcon4n.dlg@40tude.
    net...
    > Dnia Thu, 16 Aug 2012 07:44:09 +0200, dddddd napisał(a):
    >> W dniu 2012-08-15 21:13, J.F. pisze:
    >>>> Nie dasz rady tyle spalić, o ile auto sprawne.
    >>> Spodziewam sie jednak zobaczyc ponad 10l/100km. A poniewaz predkosc
    >>> bedzie
    >>> spora, to bedzie to rzedu 20 l/h.
    >> Od zawsze jeżdżę dieslami i jeszcze całkiem niedawno (jakieś dwa lata
    >> temu) udało się przelecieć Audi A6 ze śląska do Wrocławia dwukrotnie
    >> puszczając gaz bo ktoś wyprzedzał, ani razu nie hamując, prędkość na
    >> blacie w okolicach 200km/h. Czasem zdarza mi się kilkadziesiąt km
    >> przelecieć i wyrobić średnią pod 160km/h (czyli też lecąc ok 200km/h non
    >> stop) i żaden z silników (od 2.0 do 3.0) nie wziął więcej niż 11-12l/100
    >
    > czyli po godzinie przejedziesz 160km z mozliwym spaleniem 19.2 l.

    Czyli spali ponad 2 razy za mało w stosunku do tego co Ty sobie założyłeś.
    Już nie mówiąc o tym, że chciałeś tyle spalić w 1.6 crdi.



  • 133. Data: 2012-08-16 18:14:19
    Temat: Re: Do wszystkich zapier... do przemy?lenia i zastosowania :)
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *J.F.* w wiadomości news:wi4qg8b955pc$.12rqycszcon4n.dlg@40tude.net
    napisał(a):
    > Dnia Thu, 16 Aug 2012 07:44:09 +0200, dddddd napisał(a):
    >> W dniu 2012-08-15 21:13, J.F. pisze:
    >>>> Nie dasz rady tyle spalić, o ile auto sprawne.
    >>> Spodziewam sie jednak zobaczyc ponad 10l/100km. A poniewaz predkosc
    >>> bedzie spora, to bedzie to rzedu 20 l/h.
    >> Od zawsze jeżdżę dieslami i jeszcze całkiem niedawno (jakieś dwa lata
    >> temu) udało się przelecieć Audi A6 ze śląska do Wrocławia dwukrotnie
    >> puszczając gaz bo ktoś wyprzedzał, ani razu nie hamując, prędkość na
    >> blacie w okolicach 200km/h. Czasem zdarza mi się kilkadziesiąt km
    >> przelecieć i wyrobić średnią pod 160km/h (czyli też lecąc ok 200km/h non
    >> stop) i żaden z silników (od 2.0 do 3.0) nie wziął więcej niż 11-12l/100
    > czyli po godzinie przejedziesz 160km z mozliwym spaleniem 19.2 l.
    > A jak jeszcze przyspieszysz i droga bedzie pusta, to 20/h przekroczysz

    Jakbyś jeszcze normalne kryteria pomiarów i oceny spalania przyjął...
    Moje auto przy 180-240kmph spala 23l, poprzedni właściciel coś wspominał o
    ponad 35l przy jeździe pow 280kmph - lepiej nie wnika gdzie i jak długo dał
    radę tę prędkość utrzymać ;-). Jak z tego wyliczysz spalanie na h przyjmująć
    idealne warunki, to wtedy uzasadnij jaki jest sens takiej prezentacji poza
    zobrazowaniem na ile starczy zbiornik :-)

    Pozdr


  • 134. Data: 2012-08-16 19:38:13
    Temat: Re: Do wszystkich zapier... do przemy?lenia i zastosowania :)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 16 Aug 2012 18:14:19 +0200, Przembo napisał(a):
    > *J.F.* w wiadomości news:wi4qg8b955pc$.12rqycszcon4n.dlg@40tude.net
    >> Dnia Thu, 16 Aug 2012 07:44:09 +0200, dddddd napisał(a):
    >>> Od zawsze jeżdżę dieslami i jeszcze całkiem niedawno (jakieś dwa lata
    >>> temu) udało się przelecieć Audi A6 ze śląska do Wrocławia dwukrotnie
    >>> puszczając gaz bo ktoś wyprzedzał, ani razu nie hamując, prędkość na
    >>> blacie w okolicach 200km/h. Czasem zdarza mi się kilkadziesiąt km
    >>> przelecieć i wyrobić średnią pod 160km/h (czyli też lecąc ok 200km/h non
    >>> stop) i żaden z silników (od 2.0 do 3.0) nie wziął więcej niż 11-12l/100
    >> czyli po godzinie przejedziesz 160km z mozliwym spaleniem 19.2 l.
    >> A jak jeszcze przyspieszysz i droga bedzie pusta, to 20/h przekroczysz
    >
    > Jakbyś jeszcze normalne kryteria pomiarów i oceny spalania przyjął...

    Przyjalem takie jakie dddddd podal :-)
    Srednia predkosc 160 i srednie spalanie 12/100km wygladaja mi dosc
    rozsadnie, jak ktos ma czym pojechac i normalnie pedal gazu wciska :-)

    > Moje auto przy 180-240kmph spala 23l, poprzedni właściciel coś wspominał o
    > ponad 35l przy jeździe pow 280kmph - lepiej nie wnika gdzie i jak długo dał
    > radę tę prędkość utrzymać ;-). Jak z tego wyliczysz spalanie na h przyjmująć
    > idealne warunki, to wtedy uzasadnij jaki jest sens takiej prezentacji poza
    > zobrazowaniem na ile starczy zbiornik :-)

    Ale chyba wlasnie o takiej prezentacji mowimy :-)

    J.


  • 135. Data: 2012-08-16 20:19:24
    Temat: Re: Do wszystkich zapier... do przemy?lenia i zastosowania :)
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    *J.F.* w wiadomości news:15juran3cnzzq.1jzer6bya8vei$.dlg@40tude.net
    napisał(a):
    > Dnia Thu, 16 Aug 2012 18:14:19 +0200, Przembo napisał(a):
    >> *J.F.* w wiadomości news:wi4qg8b955pc$.12rqycszcon4n.dlg@40tude.net
    >>> Dnia Thu, 16 Aug 2012 07:44:09 +0200, dddddd napisał(a):
    >>>> Od zawsze jeżdżę dieslami i jeszcze całkiem niedawno (jakieś dwa lata
    >>>> temu) udało się przelecieć Audi A6 ze śląska do Wrocławia dwukrotnie
    >>>> puszczając gaz bo ktoś wyprzedzał, ani razu nie hamując, prędkość na
    >>>> blacie w okolicach 200km/h. Czasem zdarza mi się kilkadziesiąt km
    >>>> przelecieć i wyrobić średnią pod 160km/h (czyli też lecąc ok
    >>>> 200km/h non stop) i żaden z silników (od 2.0 do 3.0) nie wziął
    >>>> więcej niż 11-12l/100
    >>> czyli po godzinie przejedziesz 160km z mozliwym spaleniem 19.2 l.
    >>> A jak jeszcze przyspieszysz i droga bedzie pusta, to 20/h przekroczysz
    >> Jakbyś jeszcze normalne kryteria pomiarów i oceny spalania przyjął...
    > Przyjalem takie jakie dddddd podal :-)
    > Srednia predkosc 160 i srednie spalanie 12/100km wygladaja mi dosc
    > rozsadnie, jak ktos ma czym pojechac i normalnie pedal gazu wciska :-)

    Ala ja zupełnie nie do tego piłem ;-)

    >> Moje auto przy 180-240kmph spala 23l, poprzedni właściciel coś
    >> wspominał o ponad 35l przy jeździe pow 280kmph - lepiej nie wnika
    >> gdzie i jak długo dał radę tę prędkość utrzymać ;-). Jak z tego
    >> wyliczysz spalanie na h przyjmująć idealne warunki, to wtedy
    >> uzasadnij jaki jest sens takiej prezentacji poza zobrazowaniem na ile
    >> starczy zbiornik :-)
    > Ale chyba wlasnie o takiej prezentacji mowimy :-)

    A mnie się wydaje, że głównie Ty operujesz w tym systemie ;-)
    Chociaż dzięki Tobie uświadomiłem sobie, że w pobliżu V-max to około godziny
    jazdy, choć to nic nie wnosząca do eksploatacji auta ciekawostka ;-)

    Pozdr



  • 136. Data: 2012-08-16 20:47:06
    Temat: Re: Do wszystkich zapier... do przemyślenia i zastosowania :)
    Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>


    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    news:qk5pkk7dlwi9$.wkbgy1yubhsk.dlg@40tude.net...

    >
    > No coz, ja akurat widzialem ten sposob co opisywalem i mi sie nawet
    > podobalo. tylko ze to bardziej reczny gaz niz tempomat

    No wlasnie. Wole jednak tempomat jako tempomat :-P

    >
    >> Jeszcze jedno zastosowanie - jak jedziesz trasa, gdzie jest duzo obszarow
    >> zabudowanych i czesto stoja - ustawiasz sobie na tempomacie 50km/h i przy
    >> wjezdzie w nastepny zabudowany - wlaczasz tempomat. I nie ma, ze sie
    >> zagapisz i pojedziesz 65 kolo suszarki. To akurat sposob mojej siostry
    >> :-)
    >
    > Ja bym tam ustawil 65 :-)

    A ja 59 wedlug gps-a :-P

    > Ale to jest wlasnie ta roznica - jedziesz przez Polske, masz problem z
    > szuszarkami. Jedziesz przez Niemcy - teren zabudowany widzisz dwa razy, a
    > miedzy nimi autostrady. A samochody projektuje sie dla Niemcow, nie dla
    > Polakow.

    Mimo wszystko - jest coraz lepiej. Coraz wiecej drog wielopasmowych,
    ekspresowych (no i autostrad)

    >> Zeby potem znowu klikac w dol? Bez sensu. Dodaje gazu, wyprzedzam,
    >> zdejmuje
    >> noge z gazu i zwalnia do 140... Bardzo czesto tak robie, jak cos mam
    >> wyprzedzic, a widze, ze z tylu cos szybciej jedzie. To zeby mu nie
    >> blokowac
    >> lewego pasa i nie hamowac - dodaje gazu przed wyprzedzeniem.
    >
    > rownie dobrze mozesz raz nacisnac +10 i raz -10.

    Ale jak musisz pojechac szybciej to wychodzi ze 4 klikniecia. A peal gazu
    sie szybko naciska...
    >
    > Ale ja znow o innej sytuacji - jedziesz sobie 140 i dojezdzasz do ogonka
    > na
    > 10 aut. Jada wszyscy 90, bo pierwszy to tir co wyprzedza innego tira.
    > Jak wyprzedzi - predkosc stopniowo rosnie, bo w ogonku nie wszyscy chca
    > jechac az 140, i trzeba poczekac az zjada w prawo.
    > A jak juz sam jestes na przedzie i akurat traficie na kolejny wolny pojazd
    > na prawej, to sobie przypominasz ze jestes asertywny i ci z tylu moga
    > sobie
    > pojechac 140 :-)

    Nikt nie mowi, ze tempomat jest panaceum na kazda sytuacje w ruchu. W takiej
    sytuacji przechodze na "sterowanie reczne". Po czym jeden klawisz i znow
    jade 140...

    >
    >>>> Zreszta - jak sie decydujesz na tempomat, to nie po to, zeby z gorki
    >>>> przyspieszac, a pod gorke zwalniac, tylko jedziesz caly czas z ta sama
    >>>> predkoscia.
    >>> No i wracamy do poczatku - tu jest europa, tu sie ze stala predkoscia
    >>> nie
    >>> da, chyba ze 90 za tirem :-)
    >>
    >> Zartujesz chyba? Spokojnie daje sie jechac z tempomatem, np na gierkowce
    >> (oczywiscie poza przebudowywanym odcinkiem). W zasadzie na kazdym
    >> dwupasmowym, a na drogach ekspresowych i autostradach to w ogole bez
    >> problemu.
    >
    > No nie wiem - w nocy jezdzisz ? Bo smiem twierdzic ze 140 to sie czesto
    > nie
    > da. Za duzy ruch i czesto ktos przeszkadza.

    140 na ekspresowej, 120 na zwyklej dwupasmowce, takiej jak np. gierkowka
    (poza ograniczeniami)

    >
    > Umieli umieli, tylko ze w inny sposob niz ci sie wydaje.

    IMHO - bez sensu.
    >
    >> Jak przez Niemcy jechalem z boxem na dachu - wlaczalem tempomat, bo nie
    >> chcialem, zeby mi box pofrunal :-)
    >
    > no wlasnie, a oni boxa nie mieli, i ambicje wyzej niz srednia ustawione.
    > I tempomat wymaga ciaglej korekcji.
    >
    200 po niemieckich autostradach (bez boxa) na tempomacie tez jezdzilem.

    --
    Axel


  • 137. Data: 2012-08-17 08:49:29
    Temat: Re: Do wszystkich zapier... do przemy?lenia i zastosowania :)
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-08-16 19:38, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > Srednia predkosc 160 i srednie spalanie 12/100km wygladaja mi dosc
    > rozsadnie, jak ktos ma czym pojechac i normalnie pedal gazu wciska:-)

    Nie bardzo potrafię uwierzyć.
    Faktem jest, że ja jechałem zapewne w trochę większym tłoku i kilka razy
    musiałem hamulca używać, ale jadąc 200-220 osiągnąłem średnią 135 km/h
    przy spalaniu 11 l/100km.
    Zamknąć się w 12 l/100km przy średniej 160 km/h było by możliwe moim
    zdaniem przy jeździe do około 170-180 - raczej nie szybciej.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 138. Data: 2012-08-17 09:26:44
    Temat: Re: Do wszystkich zapier... do przemy?lenia i zastosowania :)
    Od: dddddd <d...@k...oplk>

    W dniu 2012-08-17 08:49, Mirek Ptak pisze:
    > Dnia 2012-08-16 19:38, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    >> Srednia predkosc 160 i srednie spalanie 12/100km wygladaja mi dosc
    >> rozsadnie, jak ktos ma czym pojechac i normalnie pedal gazu wciska:-)
    >
    > Nie bardzo potrafię uwierzyć.
    > Faktem jest, że ja jechałem zapewne w trochę większym tłoku i kilka razy
    > musiałem hamulca używać, ale jadąc 200-220 osiągnąłem średnią 135 km/h
    > przy spalaniu 11 l/100km.
    > Zamknąć się w 12 l/100km przy średniej 160 km/h było by możliwe moim
    > zdaniem przy jeździe do około 170-180 - raczej nie szybciej.

    12l/100 podałem przy silniku 3.0, przy czym to raczej orientacyjnie -
    mam dyfer z automatu a co za tym idzie Vmax to 200km/h i spalanie przy
    tym większe. Za to predkość średnią na odcinku Chojnów-Kąty Wrocławskie
    osiągnąłem 160km/h przy gazie non stop w podłodze w silniku 2.0 - a tam
    wiele więcej niż 200km/h nie polecisz; praktycznie bez zwalniania i
    liczone tylko na autostradzie. No i ten silnik nie chce mi wziąć więcej
    niż 10/100, nawet lecąc non stop 200 (przy czym ja raczej nie hamuję, w
    większości po prostu puszczam gaz, pewnie przy nerwowym dojeżdżaniu do
    kogoś i po hamulcach to ze 20 mógłby wziąć)

    --
    Pozdrawiam
    Lukasz


  • 139. Data: 2012-08-17 11:02:04
    Temat: Re: Do wszystkich zapier... do przemy?lenia i zastosowania :)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "dddddd" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:k0krnh$kna$...@i...gazeta.pl...
    W dniu 2012-08-17 08:49, Mirek Ptak pisze:
    > Dnia 2012-08-16 19:38, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:
    >>> Srednia predkosc 160 i srednie spalanie 12/100km wygladaja mi dosc
    >>> rozsadnie, jak ktos ma czym pojechac i normalnie pedal gazu
    >>> wciska:-)
    >
    >> Nie bardzo potrafię uwierzyć.
    >> Faktem jest, że ja jechałem zapewne w trochę większym tłoku i kilka
    >> razy
    >> musiałem hamulca używać, ale jadąc 200-220 osiągnąłem średnią 135
    >> km/h
    >> przy spalaniu 11 l/100km.
    >> Zamknąć się w 12 l/100km przy średniej 160 km/h było by możliwe
    >> moim
    >> zdaniem przy jeździe do około 170-180 - raczej nie szybciej.

    O ten litr czy dwa spieral sie nie bede, bo to woda na moj mlyn -
    coraz czesciej trzeba tankowac :-)

    >12l/100 podałem przy silniku 3.0, przy czym to raczej orientacyjnie -
    >mam dyfer z automatu a co za tym idzie Vmax to 200km/h i spalanie
    >przy tym większe. Za to predkość średnią na odcinku Chojnów-Kąty
    >Wrocławskie osiągnąłem 160km/h przy gazie non stop w podłodze w
    >silniku 2.0 - a tam wiele więcej niż 200km/h nie polecisz;
    >praktycznie bez zwalniania i liczone tylko na autostradzie. No i ten
    >silnik nie chce mi wziąć więcej niż 10/100, nawet lecąc non stop 200
    >(przy czym ja raczej nie hamuję, w większości po prostu puszczam gaz,
    >pewnie przy nerwowym dojeżdżaniu do kogoś i po hamulcach to ze 20
    >mógłby wziąć)

    Predkosciomierz sobie napraw i wlacz log w GPS, to sie okaze jak to
    bylo z tym "non stop 200" :-)

    Warunki pomiaru sa kiepsko okreslone - jeden moze trafic na pusta
    autostrade i wyciagnac srednia 160 nie przekraczajac 170, inny trafi
    wiekszy ruch, i przy nadrabianiu strat wskazowka 200 przekroczac
    bedzie.

    Ja tam z praktyki wiem ze jak raz pojechalem spokojnie, bez
    gwaltownych przyspieszen, z prawie stala predkoscia, to skonczylo sie
    cos 16/100.
    Przy sredniej cos 165. Ale ruch byl maly, a silnik nie byl oszczedny
    :-)

    J.





  • 140. Data: 2012-08-17 12:53:37
    Temat: Re: Do wszystkich zapier... do przemy?lenia i zastosowania :)
    Od: dddddd <d...@k...oplk>

    W dniu 2012-08-17 11:02, J.F pisze:
    > Użytkownik "dddddd" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:k0krnh$kna$...@i...gazeta.pl...
    > W dniu 2012-08-17 08:49, Mirek Ptak pisze:
    >> Dnia 2012-08-16 19:38, *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    >> odpisać:
    >>>> Srednia predkosc 160 i srednie spalanie 12/100km wygladaja mi dosc
    >>>> rozsadnie, jak ktos ma czym pojechac i normalnie pedal gazu wciska:-)
    >>
    >>> Nie bardzo potrafię uwierzyć.
    >>> Faktem jest, że ja jechałem zapewne w trochę większym tłoku i kilka razy
    >>> musiałem hamulca używać, ale jadąc 200-220 osiągnąłem średnią 135 km/h
    >>> przy spalaniu 11 l/100km.
    >>> Zamknąć się w 12 l/100km przy średniej 160 km/h było by możliwe moim
    >>> zdaniem przy jeździe do około 170-180 - raczej nie szybciej.
    >
    > O ten litr czy dwa spieral sie nie bede, bo to woda na moj mlyn - coraz
    > czesciej trzeba tankowac :-)
    >
    >> 12l/100 podałem przy silniku 3.0, przy czym to raczej orientacyjnie -
    >> mam dyfer z automatu a co za tym idzie Vmax to 200km/h i spalanie przy
    >> tym większe. Za to predkość średnią na odcinku Chojnów-Kąty
    >> Wrocławskie osiągnąłem 160km/h przy gazie non stop w podłodze w
    >> silniku 2.0 - a tam wiele więcej niż 200km/h nie polecisz; praktycznie
    >> bez zwalniania i liczone tylko na autostradzie. No i ten silnik nie
    >> chce mi wziąć więcej niż 10/100, nawet lecąc non stop 200 (przy czym
    >> ja raczej nie hamuję, w większości po prostu puszczam gaz, pewnie przy
    >> nerwowym dojeżdżaniu do kogoś i po hamulcach to ze 20 mógłby wziąć)
    >
    > Predkosciomierz sobie napraw i wlacz log w GPS, to sie okaze jak to bylo
    > z tym "non stop 200" :-)
    >
    > Warunki pomiaru sa kiepsko okreslone - jeden moze trafic na pusta
    > autostrade i wyciagnac srednia 160 nie przekraczajac 170, inny trafi
    > wiekszy ruch, i przy nadrabianiu strat wskazowka 200 przekroczac bedzie.
    >
    > Ja tam z praktyki wiem ze jak raz pojechalem spokojnie, bez gwaltownych
    > przyspieszen, z prawie stala predkoscia, to skonczylo sie cos 16/100.
    > Przy sredniej cos 165. Ale ruch byl maly, a silnik nie byl oszczedny :-)
    >

    mi nigdy się nie udało zrobić średniej powyżej 160km/h autem które
    wyciąga 200 i w odczuciach była to jazda non-stop 200, w praktyce
    praktycznie pusty lewy pas i naprawdę może 2-3 razy zwolniłem do ~130

    --
    Pozdrawiam
    Lukasz


strony : 1 ... 13 . [ 14 ] . 15


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: