    From: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Do fachowców od monitorów
    Date: Tue, 16 Aug 2011 08:58:19 +0200

    Witam,

    Wysiadł monitor LCD 19" Philipsa (dokładny symbol w domu a teraz niestety w
    pracy jestem)
    Dokładnie zaczęło padac coś w podświetleniu. Po włączeniu monitora świeci
    jakieś 10 sek i gaśnie.
    Ponowne wyłączenie i wlączenie i znow 10 sek świeci i gaśnie.
    Nieraz udaje się po którymś takim zabiegu zmusić go do pracy ale nie zawsze.
    Zauważyłem również że przed zgaśnięciem świetłówki wyraźnie zamigają i
    dopiero gasną.
    Rozebrałem monitor, wyciągnąłem świetlówki z matrycy ale nie wyglądają na
    jakieś "całkowicie zużyte ;)"
    Owszem posiadają lekki ciemny nalot w okolicy elektrod ale nigdy wcześniej
    nie widziałem takch świetlówek "umierających" także nie mam porównania.
    Jak odpiąłem jedna albo drugą świetlówkę to podświetlenie zapalało się na
    max 1 sek i gasło.
    Czy taki objaw opisany powyżej może świaczyć o kończących się świetlówkach
    czy przyczyna może być inna ? np kondensatory.
    Dodam że cała elektronika na pierwszy rzut oka nie wykazuje pzegrzań albo
    przypaleń, kondensatory również nie są wybrzuszone.
    Mogę kupić takie swietlowki ale ich koszt to 30% ceny jaką zaplacilem za ten
    monitor. Nie chciał bym wywalić tej kasy jak się okaże że to jednak inna
    przyczyna.
    Wg mnie to chyba świetlówka jest w tym przypadku najsłabszym ogniwem. Wolę
    jednak spytać, może wasze "szklane kule" coś podpowiedzą ?

    --
    Pozdr.
    Piotr sq3ogx