  • Data: 2011-08-16 10:03:24
    Temat: Re: Do fachowców od monitorów
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Dominik & Co" <d...@c...invalid> napisał w
    wiadomości news:j2dc95$m1n$1@news.onet.pl...
    >W dniu 16-08-2011 08:58, Gejzero SQ3OGX rzecze:

    > A wpadłeś na to, że te świetlówki musi coś zasilać? ;-)
    >
    > Sprawdź przetwornicę (inwerter) zasilający owe- częściej chyba
    > pada, niż same świetlówki.

    Pewnie że wpadłem, nawet pościągałem karty katalogowe scalaków ale sama
    przetwornica od świetlówek jest bardziej rozbudowana niż cały zasilacz
    monitora i na dodatek wszystko jest na jednej płycie. Mierzyć narazie nie
    wiem co. Tymbardziej że napięcia, które mogły by mnie interesować wykraczają
    poza zakres mojego miernika ;)
    Prawde mówiąc nie che mi się grzebać w tej elektronice, większość
    "elektrolitów" jest poglutowana do płytki ażeby je pomierzyć to trzeba by
    wszystko odcinac albo odrywać. Wolał bym wymienić te świetlówki albo
    najlepiej podpiąć jakieś inne i stwierdzić czy to one czy nie one.
    Dobierając się do tego monitora miałem nadzieje znaleźć jakieś jakiś
    kondensator z oznakami "zestarzenia" ale nic tekiego nie znalazłem.
    Widzę że chyba jednak będzie trzeba trochę więcej czasu poświęcić na ten
    złom, wziąść w garść miernik i przemierzyć co się da.
    Znalazłem dzisiaj ten wątek
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1872815.html#8
    973395 i tam się okazało
    że jednak świetlówki padły. Szkoda ze nie mam nic na podmiankę, tak bym
    wiedział gdzie kopać.

    --
    Pozdr.
    Piotr sq3ogx