    From: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Długi zoom ???
    Date: Fri, 08 May 2009 16:05:31 +0100

    m...@o...eu pisze:
    > Za zakresem do 300 przemawia standardowy spadek jakości na długim końcu.
    > Przy 70-300 200 to +/- połowa. Celowo kładłem naciska na _użyteczny_ zakres.

    Nie pamiętam dokładnie, ale kit na 200mm jest porównywalny z Sigmą na
    200mm. Zaleta Sigmy jest taka, że masz jeszcze światło 4,5 (dokładnie na
    190mm wg. wskazań mojego aparatu). Czy po przymknięciu do 5,6 jest
    lepsza od kita? Nie wiem. Nawet jeśli jest, to istotnej różnicy nie
    spodziewaj się bez przesiadki na np. 55-300, albo Sigmę 100-300/4.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.