  • 31. Data: 2013-09-30 21:48:08
    Temat: Re: Dla tych, ktorzy chca malo pikseli, a duzo dynamiki...
    Od: g...@w...com

    W dniu sobota, 28 września 2013 22:16:20 UTC+2 użytkownik Janko Muzykant napisał:
    > ...są kamery. Takie obrazki wychodzą z Blackmagica:
    >
    > http://as.elte-s.com/temp/bm/1.png
    >
    > http://as.elte-s.com/temp/bm/2.png
    >
    > http://as.elte-s.com/temp/bm/3.png
    >
    > http://as.elte-s.com/temp/bm/4.png
    >
    > http://as.elte-s.com/temp/bm/5.png
    >
    > No, same nie wychodzą - trzeba im trochę pomóc :)

    Tak sie zastanawiam, gdyby nagrywac w raw, wyedytowac jedna klatke ze sceny tak jak
    sie chce, a potem puscic batchem reszte - czy nie dostaniemy takiego wlasnie filmu?
    (uzywajac narzedzi do foto, a nie video)

  • 32. Data: 2013-09-30 21:48:57
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> wrote:

    > A zupełnie poza konkursem:

    > Ależ oczywiście że się podbije.

    Ależ oczywiście że nie - wyłącznie w teorii, tymczasem piksele żyją
    w świecie realnym (i mają bardzo ograniczoną tę przestrzeń życiową...)

    > Już ktoś pisał :)

    A ja odpisałem... :)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 33. Data: 2013-09-30 21:53:33
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-09-30 21:48, g...@w...com pisze:
    > Tak sie zastanawiam, gdyby nagrywac w raw, wyedytowac jedna klatke ze sceny tak jak
    sie chce, a potem puscic batchem reszte - czy nie dostaniemy takiego wlasnie filmu?
    (uzywajac narzedzi do foto, a nie video)

    He, tak robię od lat, oczywiście dotąd traktując materiał video jako
    zbiór pseudorawów. Teraz mam prawdziwe rawy.
    Tu kilka filmów robionych tą techniką:
    https://www.youtube.com/user/smialekadam/videos

    --
    pozdrawia Adam
    /gdy w towarzystwie chcę zabłysnąć, mówię: ''lorem ipsum dolor sit amet''/

  • 34. Data: 2013-10-01 00:24:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Sep 2013, Mariusz [mr.] wrote:

    > Ależ oczywiście że nie - wyłącznie w teorii,

    Mówisz że w teorii nie? - to nie będę dyskutował o teorii ;)
    W praktyce działa.

    > tymczasem piksele żyją w świecie realnym
    > (i mają bardzo ograniczoną tę przestrzeń życiową...)

    Mają.
    Stratami na powierzchnię, potrzebną na odprowadzanie danych.
    Oczywistym jest, że podzielenie tej samej powierzchni na
    więcej pikseli musi dać gorszy wynik, niż "duże piksele",
    z tego powodu właśnie (strata na "ścieżki").
    Drugim składnikiem który nie jest rekompensowany w całości
    jest liczba tych linii, a ściślej szumy które wnoszą:
    w odróżnieniu od szumów generowanych przez same piksele,
    które by się TAK SAMO sumowały na wejściu i wyjściu, tu
    jest pewien przyrost.

    Co nie zmienia faktu, że przy łączeniu tych małych pikseli
    (takimi jakie są!) szum maleje.
    I możesz go zaklinać jak chcesz, on maleje i już.

    pzdr, Gotfryd

  • 35. Data: 2013-10-01 00:38:48
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> wrote:

    [...]
    > Co nie zmienia faktu, że przy łączeniu tych małych pikseli (takimi
    > jakie są!) szum maleje.
    > I możesz go zaklinać jak chcesz, on maleje i już.

    Sygnał też maleje... :)

    A tak swoją drogą - pisałem tu niedawno o splątaniu wpływu dwóch
    czynników: postępie technologicznym i jednocześnie przyrastającej
    liczbie pikseli, tymczasem ci naukowcy zajęli się rozplątywaniem
    znacznie ciekawszych kwestii:
    http://www.dpreview.com/news/2013/09/30/can-computer
    -corrections-make-simple-lenses-look-good?utm_campai
    gn=internal-link&utm_source=news-list&utm_medium=tex
    t&ref=title_0_0

    Czeka nas epoka prostych szkiełek? :)

    I BTW od BTW: Wielokrotnie wspominałem tu o pomiarach DxO, które
    jednakowoż coś się obraziło na mierzenie ostatnich wypustów Fujifilmu,
    tymczasem dają one najlepszy znany mi obraz w Hi-ISO na APS-C - od
    samego początku nie wykluczałem, iż znakomita jakość sampli jest
    wynikiem zaawansowanej matematyki na sygnale - może to pole kolejnego
    przełomu?

    Ale i tak nie cierpię, gdy aparat prostuje obiektyw na etapie
    przedrawowym (obcinając jednocześnie narożniki!) i nie daje
    użytkownikowi nawet szansy, na zobaczenie efektu saute - tak jak wyszło
    z obiektywu (nie toleruję ograniczania mojej wolności! :)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 36. Data: 2013-10-01 00:57:52
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-09-30 21:53, Janko Muzykant pisze:
> [...]
    >
    > He, tak robię od lat, oczywiście dotąd traktując materiał video jako
    > zbiór pseudorawów. Teraz mam prawdziwe rawy.

    Ładne to, ale moim zdaniem za ciemne.

    --
    animka

  • 37. Data: 2013-10-01 10:38:15
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2013-09-30 16:33, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Jest jeszcze jeden problem": ile bitów daje ta zabawka? Czy po wycięciu
    > interesującego nas zakresu tonalnego nie wyjdzie "piękna" izohelia?

    Sam sobie odpowiem. Na stronie producenta jest napisane, że dwanaście. A
    zakres tonalny to 13 EV. I to jest ciekawostka przyrodnicza :-)

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 38. Data: 2013-10-01 11:04:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Oct 2013, Mariusz [mr.] wrote:

    > "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >

    > Sygnał też maleje... :)

    Oczywiście.
    Nikt nie twierdzi, że podzielenie piksela na mniejsza da przyrost
    jakości. Ale to co napisałeś brzmi jednoznacznie - twierdzisz,
    że uśrednienie (lub jakiekolwiek przetworzenie) sygnały z małych
    pikseli nie spowoduje "polepszenia" sygnału - polepszenia
    rozumianego jako PRZYWRÓCENIE (choćby tylko częściowe) jakości
    uzyskiwalnej z dużych pikseli.
    A to nieprawda, sporą część jakości da się "przywrócić".

> [...]
    -corrections-make-simple-lenses-look-good?utm_campai
    gn=internal-link&utm_source=news-list&utm_medium=tex

    Nie ma aż tak dobrze :)
    Znajdzie się parę czynników które "psują" możliwość odtworzenia
    właściwego obrazu, wszystkie zaczną wyłazić na wierzch przy
    kontrastowych scenach.
    Dajmy na to, odkształcenie od liniowości przetwarzania (bądź
    jakiejkolwiek krzywej przetwarzania, ale DOKŁADNIE odtworzonej),
    zupełnie nieistotne przy praktynie niewykrywalnych gołym okiem
    zmian jasności i koloru rzędu jednego procenta, przy konieczności
    "wydłubywania" informacji na granicach światło-cień już przy
    poziomie 5 czy 6 EV dadzą w cieniu dobrze widoczne "efekty".

    Ale może skończyć się tak, że "skoro 99% gospodyń domowych
    z Gdańska nie widziało różnicy"...

    Tyle, że nie wiem czy to zachwyci obecnych na grupie :D

    [...]
    > Ale i tak nie cierpię, gdy aparat prostuje obiektyw na etapie przedrawowym

    Zgoda, 100% :)

    pzdr, Gotfryd

  • 39. Data: 2013-10-01 12:29:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Paweł Pawłowicz wrote:

    > Sam sobie odpowiem. Na stronie producenta jest napisane, że
    > dwanaście. A zakres tonalny to 13 EV. I to jest ciekawostka
    > przyrodnicza :-)

    czyżby zaaplikowali analogowy element linearyzujący sygnał przed
    przetwornikiem?

    albo sygnał zanim, trafi do rawa jest cyfrowo obrobiony z powiedzmy 16
    bitów.

  • 40. Data: 2013-10-01 15:35:41
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-10-01 00:57, animka pisze:
    > Ładne to, ale moim zdaniem za ciemne.

    Ładny las jest jak jest ciemny. Jak się pokaże go jaśniej, to przestaje
    być ładny. Zresztą to też bardzo zależy od ramek i akurat YT ze swoją
    bielą jest trochę bez sensu (to też była przyczyna mojej migracji z W8
    na 7 - brak możliwości wyciemnienia tła dla ACRa.

    --
    pozdrawia Adam
    /oddychając uszlachetniam powietrze/