  • 1. Data: 2013-09-18 12:53:14
    Temat: Tagi GPS - autouzupelnianie
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mam "parę" zdjęć bez tagów GPS.
    Szukałem softu, który umożliwi mi łatwe otagowanie tych zdjęć, ale jakoś bez
    specjalnego rezultatu.

    Idealnie by było, gdyby na podstawie 2 sąsiednich czasowo zdjęć potrafił
    automatycznie wyliczyć pozycję GPS, a jakby jeszcze jeszcze umożliwił tagowanie
    markerem na mapie to och ach...

    Czy ktoś znalazł coś podobnego na Win?

    PS. Znalazłem coś sensownego, ale dla Maca
    http://www.mmisoftware.co.uk/pages/photogpseditor.ht
    ml

  • 2. Data: 2013-09-18 20:55:33
    Temat: Re: Tagi GPS - autouzupelnianie
    Od: "Marcepan" <b...@t...maila>

    > Szukałem softu, który umożliwi mi łatwe otagowanie tych zdjęć,
    > ale jakoś bez specjalnego rezultatu.

    locr GPS Photo - http://pl.locr.com/clients/locrGpsPhotoWindows.php
    Niewielki (500kB) darmowy program, prosty w obsłudze, w polskiej wersji
    językowej. Obsługa sprowadza się do wskazania folderu, w którym znajdują się
    zdjęcia oraz wskazania folderu, w którym zapisany jest ślad np. z AutoMapy
    lub OziExplorera. Wystarczy wskazać zdjęcia do lokalizowania, kliknąć
    "Automatyczne geotagowanie" i mamy przypisaną lokalizację do zdjęcia - na
    podstawie daty i godziny zapisania. Program pozwala również na ręczną
    lokalizację miejsca wykonania zdjęcia.

  • 3. Data: 2013-09-19 10:15:13
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 18 Sep 2013 20:55:33 +0200, w
    <5239f72b$0$1270$65785112@news.neostrada.pl>, "Marcepan" <b...@t...maila>
    napisał(-a):

> [...]
    > zdjęcia oraz wskazania folderu, w którym zapisany jest ślad np. z AutoMapy

    Ścieżki to nie mam skąd wziąć (chyba, że jest jakiś program, który zrobi mi
    ścieżkę ze zdjęć), ale na razie wygląda bardzo przyzwoicie.

    Dzięki.

  • 4. Data: 2013-09-19 11:01:39
    Od: JDX <j...@o...pl>

    GeoSetter: http://www.geosetter.de/en/ Można przypisać fotkom
    współrzędne ze śladu ale można też to zrobić "ręcznie" na podstawie
    Google Maps które są "osadzone" w tym programie.

  • 5. Data: 2013-09-24 15:23:14
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 18 Sep 2013 20:55:33 +0200, w
    napisał(-a):

> [...]
    > zdjęcia oraz wskazania folderu, w którym zapisany jest ślad np. z AutoMapy

    Thu, 19 Sep 2013 11:01:39 +0200, w
    <523abd71$0$1249$65785112@news.neostrada.pl>, JDX <j...@o...pl> napisał(-a):

    > GeoSetter: http://www.geosetter.de/en/ Można przypisać fotkom
    > współrzędne ze śladu ale można też to zrobić "ręcznie" na podstawie
    > Google Maps które są "osadzone" w tym programie.

    Sprawdziłem oba programy i użyłem do swoich celów (uzupełnienie brakujących
    współrzędnych na podstawie innych zdjęć) locr GPS Photo. Ma mniej funkcji
    dodatkowych, ale jedną kapitalną -- zapamiętuje współrzędne z ostatniego
    zdjęcia, więc uzupełnienie w innym zdjęciu sprowadza się do jednego kliknięcia
    i ew. przesunięcia na mapie.

    Dzięki za odpowiedzi.