  • 21. Data: 2013-02-24 15:26:07
    Temat: Re: Dell Vostro 3350 po wymianie płyty
    Od: neo <d...@y...pl>

    > Tnij cytaty... <http://evil.pl/pip/netykieta.html>

    dobra :D

  • 22. Data: 2013-02-24 15:27:53
    Od: neo <d...@y...pl>

    On 24 Lut, 05:33, Jaskiniowiec <jaskinia@jurajska> wrote:

    > Skoro wymiana plyty, to mogli nie dopchnac kabelka laczacego matryce z
    > plyta...
    > Inna mozliwosc, to plyta tzw refurbished, czyli z odzysku, ktora tez moze
    > byc wadliwa.

    Tego się boję :(

    -- Nigdy nie wierz w wersję oficjalną, aż zostanie oficjalnie
    zdementowana (W. Churchill)

  • 23. Data: 2013-02-24 18:17:47
    Od: Jaskiniowiec <jaskinia@jurajska>

    W dniu 24.02.2013 o 15:27 neo <d...@y...pl> pisze:

    > Tego się boję :(

    Skoro masz gwarancję, to czego się bać? :) Domagaj się, by sprzęt był
    sprawny, po czym, jak już będzie, to pchnij go na aukcji, by szedł jak
    najdalej od Ciebie, albo chcąc mieć czyste sumienie, korzystaj, do czasu
    następnego padu.

    Powyższe, jak napisałem, bardziej przypomina sprzętowe niedomaganie, niż
    sterowniki. Ba! Instalacja linuksa może wiele nie pomóc. U mnie w HP był
    podobny problem. Winda przy starcie zaliczała albo zwisy, albo czarny
    ekran na matrycy (na zewn. monitorze było ok), a na linuksie działało do
    czasu uruchomienia jakiejś aplikacji 3D. Okazało się, że wadliwy był
    chipset (słynne zimne luty). Laptop poszedł do serwisu (legendarne ANovo),
    a tam wymienili wszystko (łącznie z matrycą, która była refurbished),
    oprócz płyty głównej. Po 2 tyg od serwisu i chwilowym spokoju, szlag
    trafił całkowicie płytę, ale gwarancja się już w międzyczasie skończyła...

    Spróbuj jeszcze zmienić plany zasilania w Twoim laptopie na najbardziej
    oszczędne (GPU też, a może przede wszystkim). Czasem taki zabieg pomaga
    przy wadliwym chipsecie.
    --
    Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,
    to mówi.

  • 24. Data: 2013-02-24 21:06:28
    Od: neo <d...@y...pl>

    Jaskiniowiec wrote:

    > Skoro masz gwarancję, to czego się bać? :)

    Straty czasu :)

    > Domagaj się, by sprzęt był sprawny,

    ale jest sprawny, tylko nie potrafię się obsłużyć :)

    > po czym, jak już będzie, to pchnij go na aukcji, by szedł jak
    > najdalej od Ciebie, albo chcąc mieć czyste sumienie, korzystaj, do czasu
    > następnego padu.

    E tam, już go dojadę :/

> [...]
    > oprócz płyty głównej. Po 2 tyg od serwisu i chwilowym spokoju, szlag
    > trafił całkowicie płytę, ale gwarancja się już w międzyczasie skończyła...

    Masówka :( Zgadzasz się?

    > Spróbuj jeszcze zmienić plany zasilania w Twoim laptopie na najbardziej
    > oszczędne (GPU też, a może przede wszystkim). Czasem taki zabieg pomaga
    > przy wadliwym chipsecie.

    Tak zrobiłem :) zima. Ciekawe, że po odpaleniu na chwilę pojawia się
    logo windy, a potem zima i obraz tylko na zewnętrznym ekranie :(

    http://www.youtube.com/watch?v=W79dvk2hZ0Y

    d.el-polaco :D

  • 25. Data: 2013-02-24 23:14:28
    Od: Jaskiniowiec <jaskinia@jurajska>

    W dniu 24.02.2013 o 21:06 neo <d...@y...pl> pisze:

    > Straty czasu :)

    > ale jest sprawny, tylko nie potrafię się obsłużyć :)

    No nie jest sprawny, bo inaczej mógłbyś go obsłuzyć ;)

    > Masówka :( Zgadzasz się?

    A co teraz w większości nie jest masówką? Aczkolwiek, i to jest
    potwierdzone przez coraz większą liczbę osób, sprzęt przeznaczony na rynek
    polski jest klasy B. W przyszłości warto kupić taki sam sprzęt z
    dystrybucji na rynek zachodni i wystrzegać się tego z polskiej dystrybucji.

    > Tak zrobiłem :) zima. Ciekawe, że po odpaleniu na chwilę pojawia się
    > logo windy, a potem zima i obraz tylko na zewnętrznym ekranie :(

    Bo potem włącza się tryb Aero, które działa na 3D... Gdzieś jakiś pin w
    GPU, albo po kablu nie styka i dlatego pojawia się ciemność. Możesz
    spróbować rozgrzać tego lapka (włączyć plan wysokiej wydajności, zapuścić
    HyperPi i przykryć na chwilę poduszką). Bywa i tak, że przy wysokich
    temperaturach GPU, gdzieś ten pin zatrybia (oczywiście o ile to zimny
    lut). Po czym uruchom go ponownie i obserwuj. Ale jest to naprawdę
    ekstremalne i ostateczne rozwiązanie. Jednakże jak masz gwarancję... ;)

    Z mojej strony EOT

    Pozdro

  • 26. Data: 2013-02-25 01:14:42
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 24.02.2013 23:14, Jaskiniowiec wrote:

> [...]
    > dystrybucji na rynek zachodni i wystrzegać się tego z polskiej dystrybucji.

    No bez jaj - producenci nie będą robili specjalnej "gorszej" serii na
    polski rynek bo to się po prostu nie opłaca - Polska jest za mała, żeby
    się bawić w całą logistykę z osobnymi kanałami dystrybucji tylko po to,
    żeby popchnąć sprzęt który zrazi klienta do marki.

    > Bo potem włącza się tryb Aero, które działa na 3D... Gdzieś jakiś pin w
    > GPU, albo po kablu nie styka

    Kabel nie ma nic do tego - skoro obraz jest to będzie i obraz 3D ;)

> [...]
    > zapuścić HyperPi i przykryć na chwilę poduszką). Bywa i tak, że przy
    > wysokich temperaturach GPU, gdzieś ten pin zatrybia (oczywiście o ile to

    Często jest tak, że na zimno działa a jak się nagrzeje (i układ się
    trochę inaczej rozszerzy niż płyta - przestaje.

    Michoo

  • 27. Data: 2013-02-25 12:40:26
    Od: neo <d...@y...pl>

    Jaskiniowiec wrote:
> [...]

    Zadzwonił do mnie technik:

    t: jadę do pana z nową matrycą
    n: fajnie, czekam
    t: ale komputer nie będzie obsługiwał w8, pasi panu?
    n: jak to nie będzie obsługiwał w8?
    t: nie ma sterów do tej matrycy :(
    n: ale ja ma w8, to po cholerę mi matryca, która nie pójdzie z w8?
    t: kupił pan w8 od della czy i innego dostawcy?
    n: od innego dostawcy
    t: to nas to nie obchodzi, ważne żeby działał a jak nie działa z pana
    oprogramowaniem to pana biznes ....

    szok! dryń na infolinię

    n: tydzień temu nie działała muzyka, wymiana płyty głównej, muzyka
    działa, nie działa grafika, jedzie do mnie technik i mówi, że zrobi
    też grafikę, ale nie będzie działał windows 8
    d3: hm, my nic nie mamy do pana oprogramowania, technik naprawi
    komputer, ale pan musi sam zainstalować oprogramowanie
    n: tak ale nie będę mógł go zainstalować, bo do matrycy, która do mnie
    jedzie nie ma driverów
    d3: drivery to pana sprawa
    n: drivery dell do sprzętu dell to moja sprawa? dobra, to zwrot,
    poproszę NLA
    d3: nie możemy, muszą być trzy naprawki, dzisiaj będzie druga, a
    właściwie pierwsza, muzykę panu zrobiliśmy, teraz nie działa
    grafika ..... (ludzie! trzymajcie mnie!!!)

    (... minęło kilka minut)

    n: nie przyjmę technika, który jedzie dla picu, jeżeli nie wiecie
    państwo co dalej, poproszę NLA
    d3: wyślemu kuriera i zabierze komputer do serwisu
    n: dziękuję :)

    Ale czasu na to poszło :(

    > No nie jest sprawny, bo inaczej mógłbyś go obsłuzyć ;)

    Tak, ale w sumie w temacie jestem noga i oni to widzą, wiec mnie
    zbywają, ze to moja wina.

> [...]
    > polski jest klasy B. W przyszłości warto kupić taki sam sprzęt z
    > dystrybucji na rynek zachodni i wystrzegać się tego z polskiej dystrybucji.

    No tak, B.

> [...]
    > lut). Po czym uruchom go ponownie i obserwuj. Ale jest to naprawdę
    > ekstremalne i ostateczne rozwiązanie. Jednakże jak masz gwarancję... ;)

    Dziękuję bardzo wszystkim za pomoc :)

    Znacie to? Przychodzi blondynka do sklepu agd i mówi --- Poproszę ten
    telewizor. Sprzedawca --- blondynkom nie sprzedajemy. Dziewczyna
    przebrała się w domu za brunetkę, to samo --- blondynkom nie
    sprzedajemy. Przebrała się za faceta, to samo --- blondynkom nie
    sprzedajemy. Skąd pan wie, że jestem blondynką?

    Bo to jest telewizor, a nie mikrofalówka. :D

  • 28. Data: 2013-02-25 13:03:56
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-02-25, o godz. 03:40:26
    neo <d...@y...pl> napisał(a):

    > No tak, B.

    Pierdzielenie o Szopenie. Na cały rynek EU idą te same komputery a
    "klasa B na polski rynek" to polska urban legend dla pryszczatych. Na
    dodatek w przypadku serwerów i stacjonarek Dell masz sporą szansę że
    będzie to sprzęt złożony w Łodzi niezależni od miejsca zakupu w UE. A w
    przypadku laptopów Dell głównie w Chinach i Malzeji. Prawda jest taka
    że obecnie widać efekt wycofania kilka lat temu z lutów do elektroniki
    ołowiu. Daje to w efekcie kruche luty i jakość elektroniki ogólnie
    poleciała na łeb. Całej elektroniki na rynku UE a nie tylko laptopów.
    Stąd większa ilość awarii a naiwni dorabiają do tego teorie spiskowe o
    "specjalnym" sprzęcie na polski rynek. A prawda jest taka że ten sam
    model laptopa kupiony w GB, DE czy PL to ten sam laptop - różnica to
    kable zasilający i oprogramowanie. W USA jest ciut inaczej bo tam
    trafia także sprzęt z montowni w samych Stanach i Brazylii ale też o
    takich samych parametrach.

    Zdrówko

  • 29. Data: 2013-02-25 13:56:20
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-25 13:03, Użytkownik Maciek Babcia Dobosz napisał:

    > Pierdzielenie o Szopenie. Na cały rynek EU idą te same komputery a
    > "klasa B na polski rynek" to polska urban legend dla pryszczatych. Na

    Nie do końca.
    Żyjemy w kraju oszustów i kombinatorów co oznacza że w normalnym
    sklepie można kupić jako nowy sprzęt po naprawie czy fabrycznej
    "regeneracji". I tak kombinacje sprzedawców napędzają opinie o
    rynkach zbytu dla ubogich.

    Pozdrawiam

  • 30. Data: 2013-02-25 14:50:43
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-02-25, o godz. 13:56:20
    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał(a):

    > Nie do końca.
    > Żyjemy w kraju oszustów i kombinatorów co oznacza że w normalnym

    Zmartwię Cię. Te oszustwa i kombinacje to nie jest cecha naszego kraju.
    Robi to większość obywateli państw europejskich. I w Polsce robi się to
    na skalę mniejszą niż w takich Włoszech czy Hiszpanii. O UK nie
    wspominając.

    > sklepie można kupić jako nowy sprzęt po naprawie czy fabrycznej
    > "regeneracji". I tak kombinacje sprzedawców napędzają opinie o
    > rynkach zbytu dla ubogich.

    Zapakowany fabrycznie? Bo jak tak i ma ślady użytkowania to jest
    to podstawa do natychmiastowego zwrotu i zgłoszenia sprzedaży towaru
    niezgodnego z ofertą. Bo niestety często sprzęt refurbrihed kupują
    ludzie skuszeni niską ceną jako okazje i nie doczytują co jest w opisie
    Dlatego że akurat u nas ta procedura jest jeszcze mało popularna choć
    np. w USA czy UK szeroko stosowana. Ja wiem co kupuję. Np. w piątek
    przyjechały do mnie 2 Delle XPS 13. Refurbrished. Z nalepkami o tym
    mówiącymi. Z pełną gwarancją 3YNBD. Za to o ~30% tańsze niż
    nierozpakowane. Okazja. ;-)

    Zdrówko