  • 1. Data: 2013-02-20 17:37:41
    Temat: Dell Vostro 3350 po wymianie płyty
    Od: neo <d...@y...pl>

    Miałem mały problem z lapkiem Dell Vostro 3350. Zwalniał i trzeszczało
    w słuchawkach i głośniku. Zero wirusów, pierwsza reinstalacja systemu
    nie pomogła. Mam go od pół roku, nówka, więc telefon do Della i
    wymiana płyty głównej.

    Winda 8 już się nie podniosła, więc reinstalacja systemu. Teraz mały
    problem, po uruchomieniu komputera jest obraz do pewnego momentu przed
    ostatecznym uruchomieniem, po czym znika i zostaje czarny ekran.

    Podłączam monitor zewnętrzny i obraz jest a system działa (piszę z
    tego lapka), tyle że ekran w lapku jest czarny.

    Za każdym razem tak samo, uruchomienie systemu, obraz do pewnego
    momentu potem czarny ekran.

    Coś tam kombinowaliśmy z serwisantem z przestawieniem rozdzielczości
    na niższą, dalej to samo :(

    Pomożecie? :D

    Pozdrawiam,

    n.

  • 2. Data: 2013-02-20 23:54:12
    Temat: Re: Dell Vostro 3350 po wymianie płyty
    Od: K <...@...c>

    W dniu 20-02-2013 17:37, neo pisze:
> [...]
    > momentu potem czarny ekran.
    >
    > Coś tam kombinowaliśmy z serwisantem z przestawieniem rozdzielczości

    ja bym zaczal od konfiguracji/wlasciwosci sterownika, moze tam jest
    ustawione ze ma wywalac obraz na vga/hdmi/ekran zewnetrzny (jak zwal tak
    zwal), mozna tez uzyc klawisza Fn oraz odpowiedniego klawisza ktory
    przelacza wyjscia.

  • 3. Data: 2013-02-21 00:16:13
    Od: neo <d...@y...pl>

    K <a...@...c> wrote:

> [...]
    > ustawione ze ma wywalac obraz na vga/hdmi/ekran zewnetrzny (jak zwal tak
    > zwal), mozna tez uzyc klawisza Fn oraz odpowiedniego klawisza ktory

    Dziękuję. Poszukam i popróbuję. Najgorsze, że serwisant też był
    kropce. Siedział u mnie trzy godziny. Zadzwonił do siebie na
    infolinię, a oni mu na to, żeby mnie olał, bo sprzęt jest sprawny a
    oprogramowanie to nie ich sprawa. Prywatnie tylko obiecał mi, że się
    popyta i jutro zadzwoni.

    Jak to jest? Kupiłem tego lapka przez net w firmie X. Przysłali mi go
    z zainstalowaną Windą. Kto odpowiada za to, żeby to bujało razem po
    wymianie płyty? Tak z ciekawości pytam, pan był bardzo miły :D

    n.

  • 4. Data: 2013-02-21 00:33:22
    Od: neo <d...@y...pl>

    On 21 Lut, 00:16, neo <d...@y...pl> wrote:

> [...]
    > z zainstalowaną Windą. Kto odpowiada za to, żeby to bujało razem po
    > wymianie płyty? Tak z ciekawości pytam, pan był bardzo miły :D

    Nie wykrywa monitora w lapku, widzi tylko zewnętrzny i wskazuje go
    jako nr 1. Nie mam możliwości przejścia do ekranu lapka, bo system go
    nie widzi.

    Poza tym menedżer urządzeń pokazuje w pozycji "Inne urządzenia" dwa
    jakieś dziwne urządzenia, oba nazwane "Nieznane urządzenia" i oba
    opatrzone ikonką żółtego wykrzyknika.

  • 5. Data: 2013-02-21 07:42:05
    Od: K <...@...c>

    W dniu 21-02-2013 00:33, neo pisze:

> [...]
    >
    > Poza tym menedżer urządzeń pokazuje w pozycji "Inne urządzenia" dwa
    > jakieś dziwne urządzenia, oba nazwane "Nieznane urządzenia" i oba

    odpal jakiegos live linuxa z pena albo cd i zobacz co sie bedzie dzialo.
    jak wszystko ok, to albo pytaj na grupach dot. windows, albo nie trac
    czasu i sprobuj zrobic recovery lub jesli nie ma, to zainstaluj recznie.

  • 6. Data: 2013-02-21 07:44:04
    Od: K <...@...c>

    W dniu 21-02-2013 07:42, K pisze:

    > odpal jakiegos live linuxa z pena albo cd i zobacz co sie bedzie dzialo.
    > jak wszystko ok, to albo pytaj na grupach dot. windows, albo nie trac
    > czasu i sprobuj zrobic recovery lub jesli nie ma, to zainstaluj recznie.

    jest jeszce opcja wejscia na strone della i pociagniecie wszystkich
    sterownikow dot. chipsetu i grafiki.

  • 7. Data: 2013-02-21 21:01:42
    Od: neo <d...@y...pl>

    K wrote:

    > jest jeszce opcja wejscia na strone della i pociagniecie wszystkich
    > sterownikow dot. chipsetu i grafiki.

    Aktywowałem windę, pociągnąłem stery, dalej zima. Dzwonili do mnie z
    Della, żeby właśnie żeby pociągnął stery i że oni nic do tego nie
    więcej nie mają.

    Linuxa kompletnie nie znam, recovery nie zrobię bo był format przed
    instalacją. Pewnie źle pojechałem z tymi sterami. Mam je stąd:

    http://support.euro.dell.com/support/topics/global.a
    spx/support/product_support/dd_segmenter?c=pl&l=pl&s
    =gen&DoNotRedirect=y

    Ale nie ma tam ani jednego do grafiki, jest chipset, bios etc, ale
    żadnej grafiki, a menedżer urządzeń wyświetla mi, że jest jakieś
    urządzenie, którego nie rozpoznaje (żółte wykrzykniki) i nic nie mogę
    z tym zrobić.

    No dobrze, dziękuję. Dzisiaj jeszcze w nocy się z tym pomęczę. Gdzie
    pytać o windę 8?

    n.

  • 8. Data: 2013-02-21 23:07:48
    Od: neo <d...@y...pl>

    neo wrote:

> [...]
    > z tym zrobić.
    >
    > No dobrze, dziękuję. Dzisiaj jeszcze w nocy się z tym pomęczę. Gdzie

    Niestety, nie udaje mi się nic zrobić. Raz jeszcze ściągnąłem komplet
    sterowników ze strony Della wg swojego Service Code:

    http://support.euro.dell.com/support/topics/global.a
    spx/support/product_support/dd_segmenter?c=pl&l=pl&s
    =gen&DoNotRedirect=y

    Mam taką listę:

    BIOS: 3350-A07.EXE
    BIOS: 3350A09.EXE
    Wymienna pamięć masowa: KD04KD12.zip
    Wejście: R301307.zip
    Serial ATA: D2D5DEM1.zip
    Komunikacja: R317457.zip
    Serial ATA: JUL5DEM1.zip
    Zastosowanie: DELL_MOBILE-BROADBAND-MANAGE_A08_R291705.exe
    Zabezpieczenia: R294095.exe
    Wymienna pamięć masowa: R306380.exe
    Wejście: R292504.exe
    Tworzenie kopii zapasowych i przywracanie danych: DELL_BACKUP---
    RECOVERY-MANAG_A00_R260093.exe
    Sterowniki do wdrażania systemu operacyjnego: DELL_P2412HB-
    MONITOR_A00-00_R305986.exe
    Sterowniki do wdrażania systemu operacyjnego: DELL_P2012H-
    MONITOR_A00_R308413.exe
    Sterowniki do wdrażania systemu operacyjnego: DELL_P2212H-
    MONITOR_A00-00_R308611.exe
    Sterowniki do wdrażania systemu operacyjnego: DELL_P2312H-
    MONITOR_A00_R308607.exe
    Sterowniki do wdrażania systemu operacyjnego: DELL_ST2220T-TOUCH-
    MONITOR_A00-00_R281165.exe
    Sieć: R312132.exe
    Serial ATA: R292225.exe
    Narzędzia systemowe: R291999.exe
    Komunikacja: CONEXANT_D400-USB-MODEM_DPP14_A00_SETUP_ZPE.exe
    Komunikacja: CONEXANT_D400-USB-MODEM_V4HFC_A01_SETUP_ZPE.exe
    Komunikacja: CONEXANT_D400-USB-MODEM_J6N4K_A02_SETUP_ZPE.exe
    Komunikacja: R261284.exe
    Komunikacja: DELL_WIRELESS-5620-EVDO-HSPA_A09_R292109.exe
    Komunikacja: DELL_WIRELESS-5630-EVDO-HSPA_A00_R298539.exe
    Komunikacja: DELL_WIRELESS-5630-EVDO-HSPA_A01_R300051.exe
    Komunikacja: R251268.exe
    Komunikacja: R318750_ZPE.exe
    Komunikacja: R318758_ZPE.exe
    Dźwięk: R315254.exe
    Chipset: R292473.exe
    Chipset: R292194.exe
    Chipset: R292253.exe
    Chipset: R309746.exe

    I teraz, skąd mam wiedzieć co pasuje do mojego zestawu? :(

    n.

  • 9. Data: 2013-02-22 01:57:06
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    Na dobry początek odłącz od zasilania, wyjmij baterię i spróbuj go
    "włączyć", po czym podłącz normalnie. Na 3450 pomaga na różne dziwne
    problemy zarówno z kartą graficzną jak i nierozpoznawaniem ładowarki.

    On 21.02.2013 21:01, neo wrote:

    > Linuxa kompletnie nie znam,

    Pobierasz jakieś "live cd", wypalasz i sprawdzasz czy się z takiej płyty
    uruchomi.

> [...]
    > żadnej grafiki, a menedżer urządzeń wyświetla mi, że jest jakieś
    > urządzenie, którego nie rozpoznaje (żółte wykrzykniki) i nic nie mogę

    Wchodzisz w szczegóły takiego "żółtego wykrzyknika" i patrzysz co za
    identyfikator się wyświetla a potem go googlasz.

    > No dobrze, dziękuję. Dzisiaj jeszcze w nocy się z tym pomęczę. Gdzie
    > pytać o windę 8?

    Czy ta winda była dokupiona dodatkowo, czy razem z kompem? Bo w 2
    przypadku o ile coś się nie zmieniło to microsoft wymaga, żeby dell jako
    OEMowiec dawał wsparcie.

    Btw - nie chcę straszyć, ale znam przypadek gdzie sprzęt (XPS)
    naprawiony na gwarancji dostał uszkodzoną płytę główną.

    Michoo

  • 10. Data: 2013-02-22 07:58:30

    W dniu 22-02-2013 01:57, Michoo pisze:

    > Btw - nie chcę straszyć, ale znam przypadek gdzie sprzęt (XPS)
    > naprawiony na gwarancji dostał uszkodzoną płytę główną.

    dokladnie taki przypadek przypomnial mi sie w asusie. ktos w rodzinie
    oddal asusa na gwarancji. wymieniono matryce i po tym zabiegu nie dalo
    sie zainstalowac grafiki (geforce), vista nie rozpoznawala sprzetu.
    pojechal na kolejny serwis gdzie wymieniono plyte i od tej pory dziala.