  • 1. Data: 2013-02-20 09:21:30
    Temat: S.M.A.R.T nie chce realokować złych sektorów
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Pacjent: wiekowy dysk 40GB Samsunga

    Na dysku znalazłem 3 błędne sektory, sformatowałem, zapisałem, zrobiłem surface
    scan całego dysku w nadziei, że SMART realokuje te błędne sektory.

    Ale nie chce :). SMART czyściutki, 0 realokowacji, a błędne sektory są dalej
    (zapisują się, ale nie chcą odczytać).

    Co robię źle?

  • 2. Data: 2013-02-20 16:00:13
    Temat: Re: S.M.A.R.T nie chce realokować złych sektorów
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2013-02-20 09:21, r...@k...pl wrote:

> [...]
    > scan całego dysku w nadziei, że SMART realokuje te błędne sektory.
    >
    > Ale nie chce :). SMART czyściutki, 0 realokowacji, a błędne sektory są dalej

    Nie wiem czy w tym przypadku to sie tyczy, ale kiedys w poszukiwaniu
    podobnej informacji znalazlem gdzies info, ze firmware dyskow Samsung
    miewalo bugi ze zla obsluga realokacji. W kazdym razie cos podobnego
    zaobserwowalem na HD501LJ. Tzn dokladnie, to zaznacza je jako pending,
    ale nie przenosi do reallocated. Od samego poczatku, wiec to nie
    jest kwestia ze skonczyla mu sie rezerwa.

    Sprobuj moze wyzerowac dysk za pomoca MHDD i przeskanowac go,
    jesli problem sie ponowi to zrealokuj dysk do jakis malo krytycznych
    rzeczy albo do obszaru elektrosmieci..

    --

    memento lorem ipsum

  • 3. Data: 2013-02-21 01:45:58
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2013-02-20 09:21, r...@k...pl pisze:
> [...]
    > scan całego dysku w nadziei, że SMART realokuje te błędne sektory.
    >
    > Ale nie chce :). SMART czyściutki, 0 realokowacji, a błędne sektory są dalej

    Nie wiem, czy to u Ciebie zda egzamin, ale gdy trafiły do mnie stare
    dyski to po skopiowaniu ich zawartości profilaktycznie sformatowałem je
    EaseUS-em lub AOMEI (oba darmowe) a później zamazałem całe partycje 0/1,
    a następnie sprawdzałem powierzchnię. Odpukać, błędów nie było. Często
    to pomaga.

    K.
    --
    http://www.krystek.art.pl/