    Subject: Re: Dell Vostro 3350 po wymianie płyty
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Date: Sun, 24 Feb 2013 18:17:47 +0100
    From: Jaskiniowiec <jaskinia@jurajska>

    W dniu 24.02.2013 o 15:27 neo <d...@y...pl> pisze:

    > Tego się boję :(

    Skoro masz gwarancję, to czego się bać? :) Domagaj się, by sprzęt był
    sprawny, po czym, jak już będzie, to pchnij go na aukcji, by szedł jak
    najdalej od Ciebie, albo chcąc mieć czyste sumienie, korzystaj, do czasu
    następnego padu.

    Powyższe, jak napisałem, bardziej przypomina sprzętowe niedomaganie, niż
    sterowniki. Ba! Instalacja linuksa może wiele nie pomóc. U mnie w HP był
    podobny problem. Winda przy starcie zaliczała albo zwisy, albo czarny
    ekran na matrycy (na zewn. monitorze było ok), a na linuksie działało do
    czasu uruchomienia jakiejś aplikacji 3D. Okazało się, że wadliwy był
    chipset (słynne zimne luty). Laptop poszedł do serwisu (legendarne ANovo),
    a tam wymienili wszystko (łącznie z matrycą, która była refurbished),
    oprócz płyty głównej. Po 2 tyg od serwisu i chwilowym spokoju, szlag
    trafił całkowicie płytę, ale gwarancja się już w międzyczasie skończyła...

    Spróbuj jeszcze zmienić plany zasilania w Twoim laptopie na najbardziej
    oszczędne (GPU też, a może przede wszystkim). Czasem taki zabieg pomaga
    przy wadliwym chipsecie.
    --
    Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,
    to mówi.