  • 1. Data: 2009-02-24 20:34:15
    Temat: Trafiło i we mnie.Katastrofa
    Od: "Bogusław Pazorek" <b...@g...pl>

    Witam.
    W niedzielę było ładne słonko i poszedłem fotografować zimę.Podczas zmiany
    obiektywu wiatr strącił z konaru drzewa trochę drobniutkiego śniegu(pyłu),
    który na nieszczęście wylądował we wnętrzu mojego Nikona D60.Niby niewiele,
    6 maleńkich, czarnych punkcików, które są widoczne jak sfotografuję czyste
    niebo.Żadna gruszka nie chce tego usunać.Boję się sam za to brać.Nie mam
    doświadczenia z takimi pracami.Poszukuję sprawdzonego serwisu Nikona w
    okolicach Krakowa,Bielska Białej, Tarnowa. Sprawdzonego! Najlepszy byłby dla
    mnie taki punkt, do którego przywożę aparat i za 2-3 godz. odbieram
    wyczyszczony.Proszę o namiary jak ktoś zna i może poręczyć za solidność.
    Pozdrawiam. mój aktualny adres: b...@s...cz
    Bogusław

  • 2. Data: 2009-02-24 20:39:51
    Temat: Re: Trafiło i we mnie.Katastrofa
    Od: "PEPE" <p...@p...fm>

    Kraków
    na Czapskich
    czyszczenie matrycy (styczeń) 80 zł
    innego dobrego nie znam

    pozdro
    pepe

    PEPE
    http://pepe.krakow.pl

    Użytkownik "Bogusław Pazorek" <b...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:go1lk7$b5h$1@inews.gazeta.pl...

  • 3. Data: 2009-02-24 20:43:51
    Od: arti <t...@p...onet.pl>

    On 24 Lut, 21:34, "Bogusław Pazorek" <b...@g...pl>
    wrote:
> [...]
    > niebo.Żadna gruszka nie chce tego usunać.Boję się sam za to brać.Nie mam

    Np. Sensor Swab i naprawde nie ma sie czego bac (ewentualnie + plyn
    Eclipse). A jeszcze przyda sie nie raz na podobne sytuacje.

  • 4. Data: 2009-02-24 20:47:50
    Od: ggx <g...@g...ggx>

    W dniu 2009-02-24 21:43, arti pisze:

    > Np. Sensor Swab i naprawde nie ma sie czego bac (ewentualnie + plyn
    > Eclipse). A jeszcze przyda sie nie raz na podobne sytuacje.

    Eeee tam. Wystarczy miękki papier toaletowy i trochę płynu do
    czyszczenia lcd. Papier zawinąć na kawałek tekturki, spryskać płynem i
    przetrzeć matrycę. Plamy znikają.

    --
    pzdrv!
    ggx

  • 5. Data: 2009-02-24 20:56:01
    Od: "AdamCCS" <c...@e...pl>

    > Eeee tam. Wystarczy miękki papier toaletowy i trochę płynu do czyszczenia
    > lcd. Papier zawinąć na kawałek tekturki, spryskać płynem i przetrzeć
    > matrycę. Plamy znikają.
    A jeśli to ziarenka piasku ?
    AdamCCS

  • 6. Data: 2009-02-24 21:00:29
    Od: ggx <g...@g...ggx>

    W dniu 2009-02-24 21:56, AdamCCS pisze:
    > A jeśli to ziarenka piasku ?

    Jeśli będą twardsze od filtra IR, to wtedy go porysują. A czy Sensor
    Swabs działają w inny sposób?

    --
    pzdrv!
    ggx

  • 7. Data: 2009-02-24 21:03:16
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze ggx:

    > Eeee tam. Wystarczy miękki papier toaletowy i trochę płynu do
    > czyszczenia lcd. Papier zawinąć na kawałek tekturki, spryskać płynem i
    > przetrzeć matrycę. Plamy znikają.

    Always hardcore!

  • 8. Data: 2009-02-24 21:03:19
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    ggx wrote:
    > Eeee tam. Wystarczy miękki papier toaletowy i trochę płynu do
    > czyszczenia lcd. Papier zawinąć na kawałek tekturki, spryskać płynem i
    > przetrzeć matrycę. Plamy znikają.

    Dokladnie, nie ma sie czego bac - zreszta filtr jest szklany (a powloki sa
    trwale), nie tak latwo go zarysowac.

    k,

  • 9. Data: 2009-02-24 21:09:03
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Bogusław Pazorek pisze:
> [...]
    > mnie taki punkt, do którego przywożę aparat i za 2-3 godz. odbieram
    > wyczyszczony.Proszę o namiary jak ktoś zna i może poręczyć za solidność.

    Przedmuchaj porządnie i przetrzyj czymś. Ja używam lenspena. Jest ok.
    Matryca jest pokryta stosunkowo grubą i twardą warstwą szkła. Łatwo tego
    niechcący nie uszkodzisz.

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.

  • 10. Data: 2009-02-24 21:16:37
    Od: "ArekWP" <t...@w...pl>

    Można jeszcze kupić odkurzacz na sprężone powietrze - czasem samym nim
    wystarczy potraktować plamy i są wysysane.

    ArekWP