    From: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Dalsze pomiary
    Date: Wed, 25 Feb 2009 10:40:53 +0000

    j...@u...at pisze:

    > Celem tych testow nie jest odpowiedz na pytanie jak wogole dobry jest
    > obiektyw , czyli nie jest odpowiedz na pytanie o maksymalna jego
    > rozdzielczosc. Ostatecznie takich testow jest masa w sieci.
    > Celem tych testow jest odpowiedz jak w praktyce ostrzy AF - detekcja
    > fazy .
    > Jaki jest wplyw precyzji AF na realnie uzyskana ostrosc - to jest dla
    > mnie interesujace , gdyz wiekszosc zdjec robie za pomoca AF - a takich
    > testow nikt nie robil.

    Ale to jest chyba błąd metody, niezależnie od tego, co chciałeś
    sprawdzić. Pytanie, czy AF trafia w okolice najlepszej jakości. Ocena
    rozrzutu to też inna sprawa. AF może mieć bardzo mały rozrzut trafień,
    ale trafiać daleko poza punkt maksymalnej ostrości. Wtedy mierzysz
    jedynie rozrzut AF, który wymaga regulacji.
    Mówisz, że porównywałeś w LV na LCD aparatu? A pozostałe wyniki
    oprogramowaniem na komputerze? Jeśli dobrze zrozumiałem, to co
    napisałeś, to wyniki twoich pomiarów na oko w LV na monitorku do
    pomiarów w oprogramowaniu na komputerze ma się jak piernik do wiatraka.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.