    From: j...@u...at
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Dalsze pomiary
    Date: Wed, 25 Feb 2009 02:28:25 -0800 (PST)

    On 25 Feb., 11:10, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:
    > A gdzie pomiar odniesienia, czyli maksymalna możliwa rozdzielczość do
    > uzyskania danym obiektywem i matrycą? Mogłeś to zrobić używając
    > ostrzenia w trybie LV.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Paweł W.
    >
    > --
    > Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    > - Cenzura - pomyślał Stirlitz.
    > - Walka z piractwem - pomyślał Gates.
    > | mail to: pawelek_79 |
    > | @poczta.onet.pl |

    Celem tych testow nie jest odpowiedz na pytanie jak wogole dobry jest
    obiektyw , czyli nie jest odpowiedz na pytanie o maksymalna jego
    rozdzielczosc. Ostatecznie takich testow jest masa w sieci.
    Celem tych testow jest odpowiedz jak w praktyce ostrzy AF - detekcja
    fazy .
    Jaki jest wplyw precyzji AF na realnie uzyskana ostrosc - to jest dla
    mnie interesujace , gdyz wiekszosc zdjec robie za pomoca AF - a takich
    testow nikt nie robil.

    Naturalnie robilem tez pomiary za pomoaca LV - choc nie zajmowalem sie
    tym intensywniej.
    Wynik byl taki : na LV uzyskalem maksymalna ostrosc NIZSZA niz MAX
    za pomoca AF , ale tez nie bylo zdjec nieostrych. Ta nizsza ostrosc
    wanikala prawdopodobnie z rozdzielczosci displaya LCD wraz z lupa i
    rozdzielczosci mojego oka. Ale tym sie nie zajmowalem , wiec nie
    chce wyciagac wnioskow ogolnych. Byc moze kiedys sie przyjrze temu.
    Generalnie za pomoca LV jest lepiej ( inaczej mowiac nigdy nie ma zle
    a w AF moze byc zle ) , ale nie zawsze da sie przeciez LV stosowac.

    Juz czysto statystycznie - zdazaly sie wyniki wrecz nieprawdopodobnie
    dobre za pomoca AF - ale przez pomylke AF , mam ich sporo - na ich
    podstawie mozna na wystraczajaco wysokim poziomie istotnosci i
    prawdopodobienstwieiwylicz max. rozdzielczosc obiektywu . Ale tego nie
    zamierzam robic - gdyz tej ostrosci i tak nie jestem w stanie
    poprawic . Ona jest jaka jest. Dla mnie waznym jest odpowiedz na
    pytanie - jak poslugiwac sie obiektywem aby uzaskac jak najmniej
    blednych pomiarow AF a jak najwiecej dobrych.

    Cos takiego jak przylozenie aparatu do aka , krotkie wcisniecie
    spustu , blyskawiczna nastawa ostrosci i zdjecie jest trafione na
    100% NIE ISTNIJE w AF , jesli sie zdaza to tylko przypadkowo.

    XXX