  • 31. Data: 2009-12-30 17:55:11
    Temat: Re: DVB-T i sumator TV
    Od: "Remek" <b...@t...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" napisał:

    > Bzdura. Łącząc dwa kable równolegle zmieniasz impedancję, przestrajasz
    > wszystko wokół - natomiast sumator zapewnia ci że na każdym z wejść i na
    > wyjściu masz właściwą impedancję.

    Rozumiesz słowo czytane? Napisałem o jakości pokazanego wyrobu, a nie o
    produktach dobrych firm, które spełniają wszelkie wymogi. I licz sie ze
    słowami, bo to Ty wypisujesz bzdury. Co za buractwo. Inne zdanie i napad -
    "bzdura". Brak kultury bycia.

    Remek

  • 32. Data: 2009-12-31 08:07:42
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Dariusz K. Ładziak wrote:
    > A w ogóle, jak napisałem - dziadostwo i tandeta, takoż pchanie
    > wzmacniaczy w tor antenowy, to jest proszenie się o kłopoty
    > (przesterowania, wrażliwość na sygnały zakłócające, śmiecenie ze
    > wzbudzeń wzmacniacza i mieszania się na nim sygnałów obcych...)
    > Najlepszym wzmacniaczem wejściowym jest porządna antena. A jak musisz

    jasne, ale co mam zrobic jak mam dlugi przewod ok 25m?
    tlumienie to ok 18db/100m dla czestotliwosci 800MHz

    http://www.dipol.com.pl/przewod_koncentryczny_75_om_
    triset-113_1_13-4_8-6_8_1m__E1015_1.htm

    czyli dla 25m bedzie zmniejszenie 4razy czyli 6db, zatem tlumienie
    wyniesie 18-6 czyli az 12db ... to praktycznie zje caly zysk z anteny

  • 33. Data: 2009-12-31 09:39:17
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "R.M." <f...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > czyli dla 25m bedzie zmniejszenie 4razy czyli 6db, zatem tlumienie
    > wyniesie 18-6 czyli az 12db ... to praktycznie zje caly zysk z anteny

    Dla 25 m kabla będziesz miał tłumienie 4,5 dB.
    Czy masz tak słaby sygnał z anteny, że spadek o 4,5 dB powoduje problemy w
    odbiorze?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 34. Data: 2009-12-31 11:30:17
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    yabba wrote:
    > Dla 25 m kabla będziesz miał tłumienie 4,5 dB.

    w jaki sposob to obliczyles?

  • 35. Data: 2009-12-31 12:29:49
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    yabba wrote:
    > Dla 25 m kabla będziesz miał tłumienie 4,5 dB.
    > Czy masz tak słaby sygnał z anteny, że spadek o 4,5 dB powoduje problemy w
    > odbiorze?

    taka tlumiennosc wedlug tabeli

    http://www.dipol.com.pl/przewod_koncentryczny_75_om_
    triset-113_1_13-4_8-6_8_1m__E1015_1.htm

    bedzie dla okolo 300MHz 10.5db - 6db(4 razy - 100/25) = 4.5db
    niestety dla 800MHz to juz bedzie 18db - 6db czyli 12db

  • 36. Data: 2009-12-31 12:36:15
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > w jaki sposob to obliczyles?

    100m -> 18 dB
    1m -> 0,18 dB
    25m -> 0,18dB*25 = 4,5 dB

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 37. Data: 2009-12-31 12:39:37
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    >
    > bedzie dla okolo 300MHz 10.5db - 6db(4 razy - 100/25) = 4.5db
    > niestety dla 800MHz to juz bedzie 18db - 6db czyli 12db

    Tłumienie w dB liczy się liniowo. Kabel 100 m tłumi X dB, to kabel o 1/4 tej
    długości tłumi X/4 dB.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 38. Data: 2009-12-31 12:44:51
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    yabba wrote:
    > Użytkownik "R.M." <f...@g...com> napisał w wiadomości

    > 100m -> 18 dB
    > 1m -> 0,18 dB
    > 25m -> 0,18dB*25 = 4,5 dB

    zle, db jest logarytmem i nie mozna w ten sposob obliczac ...

    3db - strata 2 razy
    6db - strata 4 razy
    9db - strata 8 razy
    12db - strata 16 razy
    itd

    sprawdz sobie samemu, wedlug wzoru
    zysk/strata w [db] = 10*log(U2/U1) (logarytm dziesietny)

    np 10 * log (16) = 10 * 1.2 = 12db

  • 39. Data: 2009-12-31 12:50:41
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    yabba wrote:
    > Tłumienie w dB liczy się liniowo. Kabel 100 m tłumi X dB, to kabel o 1/4
    > tej długości tłumi X/4 dB.

    eee tam, jesli skrocimy kabel 4 razy to tlumienie maleje 4 razy czyli
    tlumienie = 10 * log (64) = 10 * 1.8 = 18db
    teraz skracamy przewod 4 razy czyli z tlumienia 64 razy robi sie 16
    tlumienie = 10 * log (16) = 10 * 1.2 = 12db

  • 40. Data: 2009-12-31 13:06:09
    Od: Wmak <w...@g...pl>

    On 31 Gru, 13:50, "R.M." <f...@g...com> wrote:

> [...]
    > teraz skracamy przewod 4 razy czyli z tlumienia 64 razy robi sie 16
    > tlumienie = 10 * log (16) = 10 * 1.2 = 12db

    Nie kombinuj, jak nie znasz się.
    Yabba ma rację.
    Po to wymyślono decybele, by można je było prosto dodawać i odejmować
    a nie mnożyć, dzielić itd