  • 1. Data: 2009-12-22 16:29:21
    Temat: ADC 24bit z 16bit ;)
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Witam!

    Pytam z ciekawości - czy ktoś z czymś takim się już spotkał??
    Kupiłem w Farnellu 3 sztuki układów AD7796 (przetwroniki A/C
    Sigma-Delta, 16 bit). Wlutowałem do układu pierwszy z nich, próbowałem
    się z nim skomunikować i... coś zrobiłem źle - zaczął dymić (albo
    porządnie się grzać - dymić mogły resztki topnika ;)). Niestety,
    wcześniej nie zdążyłem się z nim skomunikować.. za to udało się to PO
    tym wypadku :). Na dodatek, w rejestrze ID znalazła się wartość
    sugerująca, że jest to układ AD7797, czyli 24 bitowy "brat" układu
    AD7796 ;).. I zachowuje się ogólnie jak 24-bitowy ;)... Pozostałe (16
    bitowe) układy zachowują się normalnie, tzn. zgodnie z dokumentacją,
    zwracają tylko 16 bitów wartości, tylko ten jeden podaje 24 bity ;)...
    Szkoda, że nie wiem dokładnie JAK to zrobiłem, że układ
    "przerobiłem" :P... ale pytam z ciekawości - częste to wypadki?? Myślę,
    że producenci robią jedną wersję struktury zamiast dwóch (koszt ten sam)
    i w jakiś sposób "programują" układ tak, aby zachowywał się jako któraś
    wersja... czyżby mi się udało go przeprogramować?? :)... czy możliwa
    jest pomyłka w produkcji, żeby układ 7797 został podpisany jako 7796?? A
    dym to tylko przypadek??

    Pozdrawiam
    Konop

  • 2. Data: 2009-12-22 17:11:32
    Temat: Re: ADC 24bit z 16bit ;)
    Od: shg <s...@g...com>

    On 22 Gru, 17:29, Konop <k...@g...pl> wrote:
> [...]
    > wersja... czyżby mi się udało go przeprogramować?? :)... czy możliwa
    > jest pomyłka w produkcji, żeby układ 7797 został podpisany jako 7796?? A

    Możliwe, że jest tam jakiś "bezpiecznik" do przepalenia (jak w PROM),
    a na etapie testowania sprawdza się, czy przetwornik spełnia wymogi
    umożliwiające zaklasyfikowanie go jako 24 bity, jeżeli tak, to
    bezpiecznik się przepala i układ komunikuje, że ma rozdzielczość 24
    bity. O pomyłkę raczej trudno, zwłaszcza jeżeli były to układy z tej
    samej serii. Możliwe też, że jest odwrotnie - "bezpiecznik" przepala
    się w układach, które klasyfikowane są jako 16-bitowe, a w tym się to
    przypadkiem nie udało, a Twoje przegrzanie nic nie zmieniło.
    Porównaj sobie parametry na stronie 9. Przetwornik 16 bitowy wygląda
    jakby był w rzeczywistości lepszy, tylko miał "obciętą" rozdzielczosć,
    a 24-bitowy wcale taki rewelacyjny nie jest.