  • 1. Data: 2009-12-22 16:20:38
    Temat: ochrona PE a masa urządzenia
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    Witam,

    mam klopot i nie do końca jestem pewien co zrobić.
    Mam urządzenie zasilane z zasilacza do którego podłączany jest monitor LCD.
    Wszytko wsadzone w metalową obudowę - podłączoną do zacisku ochronnego PE.
    Niestety podpięcie monitora do urządzenia powoduje podłączenie do PE masy
    urządzenia - monitor ma zwarty zacisk PE z GND. Zwarcie plusa zasilania do
    obudowy połączonej z PE powoduje zamknięcie się obwodu przez monitor ,
    urządzenie i do GND - urządzenie zostaje uszkodzone. Czy mogę przy zasilaczu
    zacisk ochronny PE polączyć z minusem zasilania aby zamknąć obwód w
    mocniejszy sposób?

    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 2. Data: 2009-12-22 18:12:51
    Temat: Re: ochrona PE a masa urządzenia
    Od: Andrzej <w...@w...pl>

    Krzysztof pisze:
> [...]
    > urządzenie i do GND - urządzenie zostaje uszkodzone. Czy mogę przy zasilaczu
    > zacisk ochronny PE polączyć z minusem zasilania aby zamknąć obwód w

    W automatyce przemysłowej jest to praktycznie zawsze stosowane.
    Rzadko spotkasz maszynę w której "-" zasilacza sterowania nie jest
    połączony z PE.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-12-22 19:24:17
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    >W automatyce przemysłowej jest to praktycznie zawsze stosowane.
    >Rzadko spotkasz maszynę w której "-" zasilacza sterowania nie jest
    >połączony z PE.

    Akurat to sterowanie automatyką przemysłową, ale nie byłem pewien czy tak
    sie praktykuje.
    Dziekuję za pomoc.

    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 4. Data: 2009-12-22 19:41:53
    Od: "Szymon" <g...@p...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Akurat to sterowanie automatyką przemysłową, ale nie byłem pewien czy tak
    > sie praktykuje.

    OIDP to nawet obowiązek wynikający z normy PN-EN 60204-1 (zharmonizowana z
    dyrektywa LVD).
    Czy ktoś to może potwierdzić?

  • 5. Data: 2009-12-23 10:41:33
    Od: Adam Górski <t...@m...pl>

    Szymon pisze:

    > Użytkownik "Krzysztof" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

    > OIDP to nawet obowiązek wynikający z normy PN-EN 60204-1 (zharmonizowana
    > z dyrektywa LVD).
    > Czy ktoś to może potwierdzić?

    Każdy komputer ma GND z PE połączone

    Adam