  • 1. Data: 2009-12-23 09:55:44
    Temat: DVB-T i sumator TV
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Witam,
    Mam pytanie odnosnie sumatora ST 1-60, stosowanego do polaczenia 2 yagi
    ze wzmaczniaczami LNA-101?

    http://www.dipol.com.pl/sumator_telwizyjny_st_1-60_C
    0910.htm
    http://www.dipol.com.pl/wzmacniacz_antenowy_dopuszko
    wy_lna-101_15db_ekranowany_B4007.htm

    w przypadku sygnalu analogowego i sumowania tych samych czestotliwosci
    pojawiaja sie odbicia i nie zaleca sie sumowania tej samej
    czestotliwosci/kanalu

    a jak jest to w przypadku DVB-T? czy tez uzyskam odbicia? czy przy
    zastosowaniu dwoch takich samych Yagi uzyskam zwiekszenie zysku o 3db
    (dwa razy)?

    pozdrawiam,
    R.M.

  • 2. Data: 2009-12-23 10:14:50
    Temat: Re: DVB-T i sumator TV
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    R.M. pisze:
> [...]
    >
    > a jak jest to w przypadku DVB-T? czy tez uzyskam odbicia? czy przy
    > zastosowaniu dwoch takich samych Yagi uzyskam zwiekszenie zysku o 3db

    hmm, nie testowałem, ale nie powinny.
    w przykładzie powyższym zamiast sumatora powinna być zwrotnica

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Fedora 11, Gnome, Compiz-Fusion

  • 3. Data: 2009-12-23 10:19:44
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    pawell32 wrote:
    > w przykładzie powyższym zamiast sumatora powinna być zwrotnica

    czemu akurat zwrotnica?

  • 4. Data: 2009-12-23 10:28:46
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    R.M. pisze:

    > czemu akurat zwrotnica?

    bo zwrotnica ma fitry, i dzieli pasmo na części.
    po to by te same częstotliwości nie nakładały się.

  • 5. Data: 2009-12-23 10:56:53
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    pawell32 wrote:
    > bo zwrotnica ma fitry, i dzieli pasmo na części.
    > po to by te same częstotliwości nie nakładały się.

    no ale ja wlasnie chce aby ta sama czestotliwosc/kanal nalozyl sie na
    siebie aby wlasnie uzyskac wzmocenienie 3db (2 razy - z dwoch takich
    samych anten yagi)

    dlaczego? uzyskuje dosc slaby sygnal i sadze ze po zwiekszeniu zysku o
    3db unc zmalalo by do 0

    PS
    odbieram tylko 770MHz, zwrotnice stosowane sa tam gdzie sa rozne
    czestotliwosci, a filtry stosowane po to by one sie na siebie nie
    nakladaly i nie powodowaly odbic

    status 1f | signal 8b75 | snr 0000 | ber 0005af00 | unc 000000b2 |
    FE_HAS_LOCK
    status 1f | signal 8ef6 | snr 0000 | ber 00016e00 | unc 00000014 |
    FE_HAS_LOCK
    status 1f | signal 8c84 | snr 0000 | ber 0006e9d0 | unc 000000c8 |
    FE_HAS_LOCK
    status 1f | signal 8b8e | snr 0000 | ber 000717c0 | unc 000000b9 |
    FE_HAS_LOCK
    status 1f | signal 8b8e | snr 0000 | ber 000526f0 | unc 000000b7 |
    FE_HAS_LOCK
    status 1f | signal 8bf4 | snr 0000 | ber 0005ddd0 | unc 000000c3 |
    FE_HAS_LOCK
    status 1f | signal 8afa | snr 0000 | ber 0006f270 | unc 000000fb |
    FE_HAS_LOCK
    status 1f | signal 8c1d | snr 0000 | ber 0003f350 | unc 000000d2 |
    FE_HAS_LOCK

  • 6. Data: 2009-12-23 10:59:33
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    R.M. pisze:

> [...]
    > FE_HAS_LOCK
    > status 1f | signal 8c1d | snr 0000 | ber 0003f350 | unc 000000d2 |

    nie wiem, jak to się zachowa

  • 7. Data: 2009-12-23 11:00:28
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    pawell32 wrote:

    > bo zwrotnica ma fitry, i dzieli pasmo na części.
    > po to by te same częstotliwości nie nakładały się.

    ale on nie chce dzielić tylko łączyć
    --
    VSS
    http://vss.pl

  • 8. Data: 2009-12-23 11:06:50
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    R.M. wrote:

    > a jak jest to w przypadku DVB-T? czy tez uzyskam odbicia? czy przy
    > zastosowaniu dwoch takich samych Yagi uzyskam zwiekszenie zysku o 3db
    > (dwa razy)?

    jak ccesz połączyc dwie yagi to zastosuj jedne z wielu mozliwych sumatorów z
    opisów dostępnyc w sieci. wystarczy zrobić odpowiedni transformator i nie
    potrzebujesz sumatorów.

    patrz: http://winntbg.bg.agh.edu.pl/skrypty2/0067/

    od strony 871
    --
    VSS
    http://vss.pl

  • 9. Data: 2009-12-23 11:53:50
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > a jak jest to w przypadku DVB-T? czy tez uzyskam odbicia? czy przy
    > zastosowaniu dwoch takich samych Yagi uzyskam zwiekszenie zysku o 3db

    A czym się różni sygnał analogowy od cyfrowego? Tylko zawartością po
    zdemodulowaniu, ale modulacja jest taka sama! Nośna to też sinus i
    tyle... zakłócenia będą podobne... Chcesz sumować 770MHz == 39cm. To
    mała liczba, drobne różnice w długości kabli, którymi te anteny
    podłączysz do sumatora, różnice w budowie poszczególnych kanałów
    sumatora (charakterystyki fazowe mogą się troszkę różnić) sprawią, że
    sygnał się przesunie i raczej stłumi niż wzmocni... Jasne, można by to
    zestroić, ale wątpię, aby to było praktycznie realizowalne...

    A nie można zastosować innej anteny - o większym zysku i/lub bardziej
    kierunkowej charakterystyce??

    Pozdrawiam
    Konop

  • 10. Data: 2009-12-23 12:18:18
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > praktycznie realizowalne...
    >
    > A nie można zastosować innej anteny - o większym zysku i/lub bardziej

    Witam
    My z powodzeniem stosowaliśmy największą antenę yagi, jaka była dostępna w
    dipolu oraz do tego wzmacniacz przy antenie od razu. Odbiór ze spora stopą
    błędów był możliwy przy ok. 100km odległości od nadajnika w czasach testowej
    transmisji mpeg2 o znacznie mniejszej mocy. Z tej samej anteny odbiór
    analogowych sygnałów z podobnej lokalizacji był bardzo słaby i mocno
    zaśnieżony, mimo znacznie większej mocy nadajników analogowych.

    Sumowanie sygnałów z anten raczej nie ma sensu i nie wiem czy może dać
    jakikolwiek lepszy efekt.
    --
    Pozdr
    EM