  • 11. Data: 2009-12-23 12:43:40
    Temat: Re: DVB-T i sumator TV
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Sumowanie sygnałów z anten raczej nie ma sensu i nie wiem czy może dać
    > jakikolwiek lepszy efekt.

    A tak z ciekawosci, jak to sie robi w przypadku radioteleskopow? Sygnaly
    odbierana to jakies niesamowicie male poziomy (jak to wyodrebniaja z
    szumow wlasnych wzmacniaczy, ktore sa o iles rzedow wielkosci wieksze
    niz sygnal uzyteczny?!) i do tego lacza jakos wiele takich anten.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 12. Data: 2009-12-23 12:44:30
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Konop wrote:
    > A czym się różni sygnał analogowy od cyfrowego? Tylko zawartością po
    > zdemodulowaniu, ale modulacja jest taka sama! Nośna to też sinus i

    http://pl.wikipedia.org/wiki/DVB-T

    DVB-T posiada modulacje OFDM, czyli w pasmie 8MHz przenosi wiele
    "wolnych" czestotliwosci, dzieki temu ze sa "wolne" sa mniej wrazliwe na
    zaklocenia, w analogowej jest tylko kilka

    zreszta gdzies na grupach wyczytalem, ze w DVB-T odbicia sie wzmacniaja ...

    jedyne co mnie martwi, to przedwzmacniacz LNA-101, ma okreslony poziom
    szumow, jesli z sumuje takie sygnaly, to zarowno szum jak i uzyteczny
    sygnal bedzie 2 razy wiekszy, zatem stosunek sygnal szum bedzie taki sam
    ... :( dobrze mysle?

    czyli zamiast takiego ukladu:

    antena 300ohm-przedwzmacniacz--75ohm--
    -----------------------------------------------+suma
    tor------zasilacz-odbiornik
    antena 300ohm-przedwzmacniacz--75ohm--

    musialbym zbudowac uklad z przedwzmacniaczem za sumatorem, ale czy na
    sumatorze nie strace zysku 3db?

    np
    antena 300ohm---
    ----------------------+ sumator 300ohm--wzm75ohm----zasilacz--odbiornik
    antena 300ohm---

    ale czy dostane gdzies malostratny sumator z wej. i wyj 300ohm?
    oczywiscie moge uzyc symetryzatora 300ohm->75ohm ale to by bylo juz az 3
    transformatory (2 symetr. i 1 sumator), wiec pewnie duza strata

    po za tym jak dodam 2m przewodu 75ohm to bedzie mniej niz 300ohm ...

    macie jakies pomysly jak mozna to rozwiazac?

  • 13. Data: 2009-12-23 13:10:50
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    Napisz może po prostu jaka lokalizacja i skąd będzie sygnał odbierany.
    --
    Pozdr
    EM

  • 14. Data: 2009-12-23 13:26:03
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 23.12.09 10:55, R.M. pisze:
    > Witam,
    > Mam pytanie odnosnie sumatora ST 1-60, stosowanego do polaczenia 2 yagi
    > ze wzmaczniaczami LNA-101?

    Po pierwsze, dajesz crosspost bez żadnej informacji.
    P drugie - po cholerę na pl.comp.sieci.bezprzewodowe?

    Dobrze się czujesz?

    --
    Pete

  • 15. Data: 2009-12-23 14:31:36
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Pete wrote:
    > Po pierwsze, dajesz crosspost bez żadnej informacji.
    > P drugie - po cholerę na pl.comp.sieci.bezprzewodowe?
    >
    > Dobrze się czujesz?

    dlaczego nie? filozofia laczenia anten na 770MHz czy 2.4GHz jest napewno
    podobna

  • 16. Data: 2009-12-23 14:40:21
    Od: Wmak <w...@g...pl>

    On 23 Gru, 13:44, "R.M." <f...@g...com> wrote:

    > po za tym jak dodam 2m przewodu 75ohm to bedzie mniej niz 300ohm ...

    Może wyjaśnij, co przez powyższe chciałeś powiedzieć, bo na moje oko
    świadczy to znikomości twojej wiedzy w poruszanym temacie.

  • 17. Data: 2009-12-23 14:45:54
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 23.12.09 15:31, R.M. pisze:

    > dlaczego nie? filozofia laczenia anten na 770MHz czy 2.4GHz jest napewno
    > podobna

    Idąc tym tokiem rozumowania, na każdą grupę w hierarchii pl.* można
    pisać na dowolny temat, byle po polsku.

    --
    Pete

  • 18. Data: 2009-12-23 15:10:04
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Wmak wrote:

    > Może wyjaśnij, co przez powyższe chciałeś powiedzieć, bo na moje oko
    > świadczy to znikomości twojej wiedzy w poruszanym temacie.

    moze nie bedzie mniej niz 300ohm ale chcialem napisac ze jak dodam do
    wyjscia 300ohm przewod 75ohm bedzie niedopasowanie i straty z tym zwiazane

  • 19. Data: 2009-12-23 18:39:51
    Od: Andrzej H <h...@g...com>

    Co za głupoty tu czytam 'zysk się sumuje'... na pewno nie w przypadku
    anten Yagi-Uda.

    dodanie drugiej identycznej anteny Yagi przy odpowiednim połączeniu
    czy to kablami o odpowiednich parametrach czy też splitterem antenowym
    daje zysk w przedziale 2,5dB - 2,9dB
    4 anteny to przyrost zysku 'bazowego modelu' o maks 5,9dB, 6 anten to
    maks 7,6dB, 8 anten 8,9dB .

    materiały warte przeczytania

    http://winntbg.bg.agh.edu.pl/skrypty2/0067/ strona 869 i dalej
    http://www.ifwtech.co.uk/g3sek/stacking/stacking2.ht
    http://www.mydarc.de/dk7zb/Stacking/stacking.htm

    pozdrawiam
    Andrzej

  • 20. Data: 2009-12-23 18:53:39
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Andrzej H wrote:
    > Co za głupoty tu czytam 'zysk się sumuje'... na pewno nie w przypadku
    > anten Yagi-Uda.

    dlaczego glupoty? przeciez napisalem kazde podwojenie ilosci anten
    (takich samych), daje wiekszy zysk o maks. 3db, wiec w czym problem?