    From: XX YY <f...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: DPP 3.7.1.1
    Date: Tue, 20 Oct 2009 02:47:05 -0700 (PDT)

    On 20 Okt., 11:27, Endless Lameness <e...@g...com>
    wrote:

    > Poniżej przykład, że sharpness 7 w DPP to już przesada - daje wspomiany już
    > "cyfrowy łupież", na całej powierzchni zdjęcia:
    >
    > http://img9.imageshack.us/img9/5792/sharpnessdpp.jpg
    >
    > Poziom 2-3 to jest maksimum, jaki toleruję. Lepiej chyba w ostatnim etapie
    > obróbki wyostrzyć selektywnie.
    >
    > --
    > pozdrawiam, Konrad Stachańczyk

    dobieram nastawy do warunkow obserwacji.
    99% zdjec obserwuje w wielkosci monitora - nie w skali 100%.
    w wielkosci monitora nie uzyskuje przy nastawie 7 wrazenia
    przeostrzenia obrazu lub nadmiernych szumow.

    Cudow nie ma powiekszenia 100 % sa przeznaczone dla obserwacji z duzej
    odleglosci , a z duzej odleglosci zobaczysz takie same szumy na 100%
    jak z malej na obrazie w wielkosci monitora.

    nawet gdyby skutki zbyt duzej ostrosci wystepowaly w skali 100 % - to
    mnie to nie boli wogole gdyz w tej skali nie obserwuje. Rownie dobrze
    moznaby sie martwic o szumy widoczne w kazdej innej nieuzywanej skali
    np 200%.

    Albo inaczej mowiac dobieram nastawy do warunkow obserwacji.

    gdybym robil plakat np 2*3 m i byl on zawieszony w waskim korytarzu to
    trzebyaby sobie lamac glowe jak dla takich warunkow obnizyc szumy i
    podniesc kontrast czyli dobrac nastawy i obrobke.

    dla porownania ostrzenie 20% -30 % w Irf V daje wiekszy skutek
    ostrzenia ze wszystkimi ujemnymi wynikami niz dpp na 10