  • 31. Data: 2015-03-25 21:01:55
    Temat: Re: DPF
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-03-25 o 08:39, Konfabulator pisze:
    > Ale w ASO dostałem kilka stron wykresów, zapisy z komputera z historią zapełnienia
    i czyszczenia filtra i takie tam. Oraz jakiś tam kod, który oznacza, że czyszczenie
    serwisowe jest bez sensu. W ASO wcale nie ukrywali, że lepiej wyciąć. Normy spalania
    nadal spełnia, a według ecu filtr jest zawsze pusty i jest git. Jedyny minus to w
    obudowie od filtra teraz nic nie ma i jest efekt gwizdu, jakby turbina padała.

    > Nie wiem, jak jest w oplu, ale w toyce jest opcja, którą można w serwisie włączyć i
    wypalić śmieci z filtra, kiedy Twój styl jeżdżenia na to nie pozwala. Dobre,
    skuteczne, ale na krótko, tanie ok. 200 zł. Ale jak Ci się ciągle włącza, a czujniki
    są ok, to raczej bez cięcia się nie obędzie, bo i tak będzie to tańsze, niż
    wymienianie wszystkiego po kolei, a na koniec okaże się, że i tak z samym filtrem
    jest coś nie tak.

    > Jeśli będziesz gadał z ASO to pytaj czy w ramach sprawdzenia mogą Ci zaktualizować
    soft, bo to często załatwia połowę problemów.

    Sorry Panowie, zdaję sobie sprawę z lamerskiego podejścia, bo sam czuje
    się już jak debil... i pewnie macie już dosyć :)

    Z poprzednim autem nie miałem aż takich problemów, więc nie nawykłem.

    Byłem u fachowców od dpf, nic nie stwierdzili, byłem w 2 warsztatach i
    też nie bardzo wiedzieli o co chodzi, nie palą się kontrolki, komputer
    nic nie pokazuje, nie ma żadnych objawów - jeździć i się nie
    zastanawiać, stały tekst.

    Pojechałem dzisiaj w końcu do ASO, opisałem problem tak jak tu w
    pierwszym poście, poprosiłem, żeby sprawdzili ten DPF na kompie i
    sprawdzili ewentualną inną przyczynę. Od razu gość mi powiedział, że
    takich szczegółów jak ilość sadzy i popiołu to mi nie poda, bo "aż tak
    dokładny ten komputer to nie jest". Pokręciłem się chwilę, 20-30 min i
    patrzę auto już stoi.

    Diagnoza "do wymiany uszczelki pod wtryskami". Niestety dostałem pilny
    telefon i musiałem natychmiast biec i nie miałem czasu na dokładne
    omówienie sprawy.

    Czy to jest możliwe, że:

    - to jest przyczyna?
    - że dolewa do oleju tyle samo paliwa, co ucieka, że nie widać różnicy
    na bagnecie (sprawdzam codziennie)
    - że nie ma żadnych innych objawów w tym stylu
    https://www.youtube.com/watch?v=4tqpwEbCkd0
    - że zarówno aso 3-mce temu jak zmieniali rozrząd i mechanik
    wymieniający olej nic nie zauważyli? Mimo, że prosiłem, żeby zobaczyli
    przy okazji czy nie ma nic do naprawy?
    - czy możliwe jest w tak krótkim czasie (realnie 20 min) stwierdzenie
    takiej usterki?
    - sprawdzam te uszczelki ale to koszt kilku zł, a oni mi krzyknęli za
    części 240 i robocizna 450. Może przy okazji jeszcze trzeba coś wymieniać?

    Nie miała baba kłopotu, to se auto kupiła jego mać... Na szczęście w tym
    aso na razie nic nie zapłaciłem.

  • 32. Data: 2015-03-26 07:34:54
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 25 Mar 2015 20:31:43 +0100, RadoslawF

    > Głupotą jest płacić za dodatkowe filtry i inne badziewie
    > obniżające moc samochodu a zwiększające koszty eksploatacji
    > w sytuacji kiedy np. więcej zanieczyszczeń emitują silniki
    > okrętowe. I nikt im nie każe zakładać filtrów.

    I te okręty pływają wokół domów mieszkalnych i smrodzą ludziom prosto w nos
    -- niczym kominy węglowe od instalacji CO. Tudzież okręty smigają co chwilę
    po centrach miast.

    --
    Pozdor Myjk

  • 33. Data: 2015-03-26 08:39:14
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Wystarczy jeden delikwent na osiedle i już leżysz i kwiczysz.
    > Mam takiego koło siebie, pali czym popadnie, smrodzi na potęgę (ewidetnie
    > jakieś plastiki, farby czy inne badziewia często czuć), a straż miejska
    > nie potrafi go nakryć - nawet im się już nie chce przyjeżdżać.
    > I co takiemu zrobisz?

    A jak przyjadą to co?
    Nie mają prawa wejść na dach i pobrać próbek dymu.

    Przerabiałem wielokrotnie i już mi się nie chce. Zawsze to wygląda tak samo:
    SM - dzień dobry
    U - dzień dobry
    SM - czy pan pali śmieciami
    U - nie
    SM - do widzenia
    U - do widzenia

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 34. Data: 2015-03-26 09:00:29
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > Przerabiałem wielokrotnie i już mi się nie chce. Zawsze to wygląda tak
    > samo:
    > SM - dzień dobry
    > U - dzień dobry
    > SM - czy pan pali śmieciami
    > U - nie
    > SM - do widzenia
    > U - do widzenia

    zapomiales dopisac. A kto Was tu przyslal ... A ten i tamten. I sie
    zaczyna konflikt.

    Tez mam takiego sasiada, konkretnie pali propalem w gorniaku od dolu i
    dymi jak parowoz.
    Jednak nie nasylam na niego zadnych straszakow. Czasem jakas aluzje
    powiem i tyle.
    Z drugiej strony to jakby gazem mial swoj dom ogrzac, ktory jest
    nieocieplony to na jedzenie by nie starczylo.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 35. Data: 2015-03-26 09:13:26
    Od: p...@g...com

    --Pojechałem dzisiaj w końcu do ASO, opisałem problem tak jak tu w pierwszym poście,
    poprosiłem, żeby sprawdzili ten DPF na kompie i sprawdzili ewentualną inną przyczynę.

    a wiec jeszcze raz bo widze ze sa jakies problemy:

    1 porzadna diagnostyka (opcom/tech 2)
    2 podmianka czujnika dpf aby wykluczyc jego awarie
    3 szukanie nieszczelnosci w ukladzie

    pod porzadna diagnostyka kryje sie podpiecie opcoma/tech 2 i sprawdzenie wszystkich
    bledow ze szczegolnym uwzglednieniem ECU, wystepujace bledy (po zapisaniu raportu)
    kasujemy po czym wykonujemy jazde probna i ponownie sprawdzamy

    jesli brak bledow nastepne kroki mozna przeprowadzic w dowolnym wiekszym warsztacie
    niekoniecznie w ASO, zamawiamy czujnik (200 pln na allegro) i wymieniamy, jedziemy
    50-100-150 i patrzymy czy wypala (standard dla captivy w miescie to 400-500 km)

    szukamy nieszczelnosci w przewodach dpf najczesciej uszkodzeniu ulega przewod
    elastyczny sporadycznie sztywny/metalowy to standartowa usterka, ktora o dziwo
    potrafi polozyc wielu mechanikow i wtedy wyjezdzaja z flexem :-)

    PS jaki jest przebieg tej captivy ? zweryfikowany czy dziadek do kosciola w Reichu
    jezdzil ? DPF (sam filtr) tez nie jest wieczny

    P.

  • 36. Data: 2015-03-26 10:08:35
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 25 Mar 2015 21:01:55 +0100, twistedme

    > - to jest przyczyna?

    Ale czego? ;) Przecież wszystko działa w zasadzie. :P

    Uszczelki pod wtryskami się wybijają i warto je tak czy siak cyklicznie
    wymieniać. Ja mam naleciane na jednych (od nowości) 150tkm -- też muszę
    zlecić żeby tam zajrzeli.

    Dużo Ci krzyknęli za "części" -- uszczelki są miedziane i kosztuję 8 zł/szt
    -- nie słyszałem aby coś, poza siłą, trzeba było tam dodatkowo używać.

    --
    Pozdor Myjk

  • 37. Data: 2015-03-26 10:34:40
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-03-26 o 07:34, Myjk pisze:

    > I te okręty pływają wokół domów mieszkalnych i smrodzą ludziom prosto w nos
    > -- niczym kominy węglowe od instalacji CO. Tudzież okręty smigają co chwilę
    > po centrach miast.

    Wiatry w atmosferze i tak rozprowadzą te zanieczyszczenia więc
    glony w oceanie dostana dawkę spalin z mojego wydechu a idioci
    cieszący się naiwnie że nic im nie zanieczyszcza w okolicy
    dostaną dawkę z okrętowych kominów znad oceanu.
    A jakby doliczyć do tych ton zanieczyszczeń te wyrzucane
    z silników samolotów to wyjdzie na to że ilość produkowana
    przez auta osobowe jest pomijalna. W dodatku złośliwie (dla
    idiotów) te samoloty latają i zanieczyszczają nad ich domami
    i miejscami pracy.

    Pozdrawiam

  • 38. Data: 2015-03-26 11:04:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości grup

    > A jak przyjadą to co?
    > Nie mają prawa wejść na dach i pobrać próbek dymu.

    Ale mogliby sprawdzić co akurat siedzi w piecu.
    Tylko musiałoby im się chcieć zaczaić na delikwenta.

  • 39. Data: 2015-03-26 11:22:49
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 26 Mar 2015 10:34:40 +0100, RadoslawF

    > a idioci
    > cieszący się naiwnie że nic im nie zanieczyszcza w okolicy
    > dostaną dawkę z okrętowych kominów znad oceanu.

    Tak! Dlatego właśnie w Krakowie i okolicach jest alarm smogowy. Wszystko z
    tych okrętów, samolotów i samochodów tam właśnie leci. Złośliwe!

    --
    Pozdor Myjk

  • 40. Data: 2015-03-26 11:42:23
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Ale mogliby sprawdzić co akurat siedzi w piecu.

    A nakaz rewizji jest?

    Pozdrawiam
    Ergie