-
41. Data: 2010-05-12 11:41:08
Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ...
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał
> On Tue, 11 May 2010, Artur Maśląg wrote:
>> Z KM to macie tam cyrk od jakiegoś czasu
>> - rezygnacja z tramwajów to błąd i zemści się dość szybko...
>
> Najprawdopodobniej, ale niekoniecznie *tak* szybko.
> I to jest większy problem - nie będzie gdzie tych tramwajów
> puścić (bo tereny po torowiskach będą skutecznie wykorzystane).
Ja tam musze stwierdzic ze tramwaje do miasta nie bardzo pasuja.
Mocno koliduja z ruchem samochodowym, ktorego sie przeciez nie
zamknie.
Co innego autobusy i trolejbusy. No i oczywiscie metro.
J.
-
42. Data: 2010-05-12 11:45:27
Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ...
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał
w wiadomości news:hscm16$spq$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "Robert Rędziak" <r...@g...wkurw.org> napisał w
> wiadomości
>> Droga Krajowa numer
>> sześćdziesiątpięćtysięcytrzystadwadzieściajeden ma mieć standard
>> autostrady?
>
> Wystarczy żeby miała standard drogi krajowej.
> Takiej jak w cywilizowanych krajach rzecz jasna.
> A to wyklucza drzewa w skrajni.
Nie tylko w skrajni, ale tez na poboczu.
> A jak ma nie mieć, to uprasza się o nie numerowanie takich duktów
> jako dróg krajowych i nie robienie fikcji.
Drog krajowych jest tylko sto, czy nawet mniej, bo numeracja wiecej
nie przewiduje.
Wojewodzkich dodatkowe 900.
A Mazury zasluguja chyba na jedna czy dwie przyzwoite drogi
krajowe, zeby na nie dojechac, czy zeby mieszkancy mogli sie
poruszac.
A turysci owszem - moga sobie na urlopie jezdzic po okolicy drogami
gminnymi, w urlopowym tempie ..
J.
-
43. Data: 2010-05-12 12:10:00
Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ...
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:
>> Wystarczy żeby miała standard drogi krajowej.
>> Takiej jak w cywilizowanych krajach rzecz jasna.
>> A to wyklucza drzewa w skrajni.
>
> Nie tylko w skrajni, ale tez na poboczu.
>
>> A jak ma nie mieć, to uprasza się o nie numerowanie takich duktów jako
>> dróg krajowych i nie robienie fikcji.
> A Mazury zasluguja chyba na jedna czy dwie przyzwoite drogi krajowe, zeby
> na nie dojechac, czy zeby mieszkancy mogli sie poruszac.
> A turysci owszem - moga sobie na urlopie jezdzic po okolicy drogami
> gminnymi, w urlopowym tempie ..
Dokładnie o to mi chodziło.
-
44. Data: 2010-05-12 12:15:49
Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ...
Od: ptoki <s...@g...com>
On 12 Maj, 01:14, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
wrote:
> Dnia Tue, 11 May 2010 07:46:20 -0700 (PDT), ptoki napisał(a):
>
> > Nie wiem ile razy juz było: kolej nie jest ekonomiczniejsza ani
> > ekologiczniejsza od transportu samochodowego.
>
> Nie kolej, tylko pekape.
>
Kolej, bo i koszt budowy infrastruktury i koszt paliwa/energii i
sprawnosc jest podobna.
Kolej jest lepsza na dlugich dystansach i w masowym uzyciu a
ciezarowki przy polaczeniach punkt-punkt i rozwozeniu drobnicy (3
kontenery i mniej - szacujac na oko).
A w ogolnym rozrachunku wychodzi podobnie.
Wniosek: jesli daje sie zrobic magistrale i wozic cos masowo to kolej
jest ok. Ale jak mamy drobnice albo punkty koncowe rozdrobnione to
kolej sucks.
I to nawet jesli beda nia zarzadzac lepscy ludzie.
--
Lukasz Sczygiel
-
45. Data: 2010-05-12 12:17:23
Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ...
Od: ptoki <s...@g...com>
On 12 Maj, 08:06, LEPEK <n...@n...net> wrote:
> ptoki pisze:
>
> > Nie wiem ile razy juz było: kolej nie jest ekonomiczniejsza ani
> > ekologiczniejsza od transportu samochodowego.
>
> Od powtarzania teza nie stanie się prawdziwa.
>
Ale powtarzanie bez warunkow dodatkowych ze kolej jest lepsza tez nie
jest prawda.
> A wszystko zależy od ładunku, ilości i relacji.
>
Dokladnie
> Gdyby było tak, jak piszesz, to nie obsługiwałbym transportów
> całopociągowych koksu Gdańsk-Ożarów, czy pojedynczych wagonów z blachą
> Częstochowa - Gdańsk (szer. 3,05).
>
Ale jakims cudem tesco towarow koleja nie wozi.
--
Lukasz Sczygiel
-
46. Data: 2010-05-12 12:21:49
Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ...
Od: ptoki <s...@g...com>
On 12 Maj, 11:27, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
> Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w
>
> >I tak ciezarowka wyjdzie taniej. Nawet nie przeladowana. A do
> >tegonpewnie i szybciej bedzie. O tym ze mozna calosc zalatwic we
> >wlasnym zakresie nie wspomne. Podumaj nad scenariuszem:
> >Ciezarowka ma 20 minut obsuwy przy zaladunku.
> >Jedzie na terminal a tu zonk. Pociag juz pojechal. Nastepny za 40
> >minut ale jak nikt sie nie spozni to nie ma miejsc.
>
> Ale to nie musi tak dzialac ze sa miejsca rezerwowane. Kolejka i
> kto pierwszy ten lepszy.
>
Moze byc.
> Raczej mysle o czyms innym - mam dowiezc towar np z Wroclawia do
> Lodzi.
> Dojazd na terminal, czekanie na pociag - czy to nie za
> optymistyczny scenariusz ze co godzina jezdzi ?
No, chcialem wykazac dobra wole, generalnie kolej jest zbyt sztywna i
dlatego gorsza.
> Przejazd, dojazd do miejsca docelowego - i minelo pewnie z 8h.
>
> To mam was w d* - to jest tylko ~200km, w 3h zajade.
>
Dokladnie.
> Ale np trase Legnica-Bialystok, za konkurencyjna cene i dobrze sie
> komponujaca z czasem przerwy kierowcow, to jako przedsiebiorca
> transportowy sam bym wybral - jesli kierowca moze w przebyc droge w
> jedna dobe zamiast w dwie i w dodatku wcale nie drozej - to czemu
> nie skorzystac ?
>
A kolej jest w stanie utrzymac taka gesta siec torowa? Tak zeby
ciezarowka nie miala dalej jak 3-6-km do terminalu i odjazdy co
powiedzmy 4-8h?
Srednio to widze.
Ale jakbym mogl popracowac przy takim projekcie to chetnie bym zajrzal
jakie sa mozliwosci.
> >W praktyce nawet niemcy tego modelu nie uskuteczniaja na wieksza
> >skale. Bylo o tym terminalu portowym na grupie.
>
> Tylko ze Niemcy maja wspaniala siec autostrad.
> I od paru lat miliardowe wplywy od jezdzacych nimi ciezarowek.
>
I mimo takiego nawalu transportu i (niby) lepszosci kolei masowo z
niej nie korzystaja...
--
Lukasz Sczygiel
-
47. Data: 2010-05-12 13:31:51
Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ...
Od: LEPEK <n...@n...net>
ptoki pisze:
> On 12 Maj, 08:06, LEPEK <n...@n...net> wrote:
>> ptoki pisze:
>>
>>> Nie wiem ile razy juz było: kolej nie jest ekonomiczniejsza ani
>>> ekologiczniejsza od transportu samochodowego.
>> Od powtarzania teza nie stanie się prawdziwa.
>>
> Ale powtarzanie bez warunkow dodatkowych ze kolej jest lepsza tez nie
> jest prawda.
Próbujesz się wykręcić od tego, co napisałeś.
Poza tym ja nie piszę, że kolej jest zawsze lepsza.
Aczkolwiek uważam, że na tory należy postawić obowiązkowo CAŁY TRANZYT
przez Polskę.
>
>> A wszystko zależy od ładunku, ilości i relacji.
>>
> Dokladnie
>
>> Gdyby było tak, jak piszesz, to nie obsługiwałbym transportów
>> całopociągowych koksu Gdańsk-Ożarów, czy pojedynczych wagonów z blachą
>> Częstochowa - Gdańsk (szer. 3,05).
>>
> Ale jakims cudem tesco towarow koleja nie wozi.
Nie byłbym takli przekonany.
Przecież chińszczyzna dociera do nas morzem w kontenerach.
Tesco ma magazyn centralny w Teresinie.
Nie zdziwiłbym się, jeśli z portu do Teresina woziliby te kontenery po
torach.
Pozdr,
--
L E P E K Pruszcz Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Toyota Corolla 1.3 sedan '97
Hyundai Atos 0.9 nanovan '00
-
48. Data: 2010-05-12 13:40:08
Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ...
Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
On Wed, 12 May 2010 00:38:43 +0200, Lewis <lewisa@[tnij]> wrote:
> Droga między polami to inna sprawa,
A od wioski do wioski? Bo z tego co pamiętam, to oni tam
radośnie wycinali wszystkie, jak leciało.
> choć zaryzykuje stwierdzenie że dla
> "tubylców" aleja z drzewami przy asfalcie to żaden rarytas.
To też tubylcy powinni postawić na beton, budę z piwem i gumową
zjeżdżalnię. Tylko niech potem nie pierdzielą, że są biedni,
opuszczeni, bo turyści mają w dupie betonową agroturystykę.
> Ja nawiązuje do wielu dróg krajowych, dość ważnych, o dużym nasileniu ruchu,
> obsadzonych gęsto drzewami. To już nie jest normalne.
Bo trzeba włączyć orzeszek w puszce na górze, zamiast 150 na
tempomat, komóra w łapę i robić interesa/pieprzyć o dupie
maryni?
> Chcesz zielonego to bylo kupić działkę na wsi z dala od tych betonów i nie
> płakać.
Dlatego kupiliśmy dom na obrzeżach (wzdłuż ulicy kasztanowce, na
działce inne drzewa). Ale to nie znaczy, że gdybym nadal
mieszkał w bloku, to chciałbym mieszkać na nowoczesnych
blokowiskach, gdzie zieleni nie uświadczysz (i dobrze wspominam
ostatnie blokowisko, bo tam było sporo zieleni). Miasto nie
powinno być betonową pustynią, bo się kiepsko w takiej mieszka.
Przynajmniej mnie.
> Czasami mimo wszystko się zdarza...
Shit happens. Gdybym miał wychodzić z założenia, że się zdarzy,
zwinąłbym dywan, położył na gołej podłodze i tak czekał na
ostateczne rozwiązanie. Oh, wait... Nie mam dywanów -- sprawa
się uprościła.
r.
--
____________________________________________________
_____________
robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com
I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.
-
49. Data: 2010-05-12 14:39:19
Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ...
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w
On 12 Maj, 11:27, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
>> Ale np trase Legnica-Bialystok, za konkurencyjna cene i dobrze
>> sie
>> komponujaca z czasem przerwy kierowcow, to jako przedsiebiorca
>> transportowy sam bym wybral - jesli kierowca moze w przebyc
>> droge w
>> jedna dobe zamiast w dwie i w dodatku wcale nie drozej - to
>> czemu
>> nie skorzystac ?
>
>A kolej jest w stanie utrzymac taka gesta siec torowa? Tak zeby
>ciezarowka nie miala dalej jak 3-6-km do terminalu i odjazdy co
>powiedzmy 4-8h?
>Srednio to widze.
W zachodniej Polsce siec byla dosc gesta - i sie utrzymywala, poki
nie bylo ciezarowek :-)
Ale wcale nie musi miec takiej gestej. Wrecz wskazane jest zeby do
terminalu bylo dalej i kierowca mial co robic, a nie tylko spal :-)
A patrzac na drogi to chyba nawet czesciej moglyby te pociagi
kursowac - ~40 ciezarowek tranzytowych uzbiera sie chyba szybciej
niz w 4h ?
>> Tylko ze Niemcy maja wspaniala siec autostrad.
>> I od paru lat miliardowe wplywy od jezdzacych nimi ciezarowek.
>
>I mimo takiego nawalu transportu i (niby) lepszosci kolei masowo z
>niej nie korzystaja...
No bo u nich autostrady lepsze :-)
J.
-
50. Data: 2010-05-12 14:47:29
Temat: Re: [DK1 Siewierz wczoraj] Nie znacie dnia ani godziny ...
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Robert Rędziak" <r...@g...wkurw.org>
> Dlatego kupiliśmy dom na obrzeżach (wzdłuż ulicy kasztanowce, na
> działce inne drzewa). Ale to nie znaczy, że gdybym nadal
> mieszkał w bloku, to chciałbym mieszkać na nowoczesnych
> blokowiskach, gdzie zieleni nie uświadczysz (i dobrze wspominam
> ostatnie blokowisko, bo tam było sporo zieleni). Miasto nie
> powinno być betonową pustynią, bo się kiepsko w takiej mieszka.
> Przynajmniej mnie.
Bo to wszystko trzeba rozsadnie zrownowazyc. Jest blok, to powinien
byc parking, kawalek trawnika dla psow, i zieleni dla ludzi.
A w takim wroclawiu co ? Stara wladza nastawiala blokow bez
parkingow, nowa wladza radosnie sprzedaje kazdy placyk pod kolejne
betonowe budynki.
Ale chcac mieszkac w miescie betonu nie unikniesz.
J.