  • 81. Data: 2011-04-30 16:43:37
    Temat: Re: [DC] Masa kretyń... krytyczna, wamać!
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 30 Apr 2011 15:51:52 +0200, Shrek wrote:

    >Ale tego już przepis nie wymagał. Owszem można to z uprzejmości zrobić
    >(i czasem tak robiłem), ale tylko z uprzejmości. A niektórzy w myśl daj
    >palec, to rękę upierdolą wręcz są przekonani, że "psi obowiązek pedalarzy".

    Zatrzymac sie psi obowiazek :-P
    W razie potrzeby oczywiscie.

    >Ale w ramach jezdni, bądź pobocza, jeśli nadaje się do jazdy. A nie
    >krajobrazu. To chyba oczywiste.

    Ale jak rozroznic czy ten row to pobocze czy krajobraz ? :-)

    >"w celu ułatwienia wyprzedzania".

    Ale "zatrzymac sie"

    J.

  • 82. Data: 2011-04-30 16:53:38
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-04-30 16:43, J.F. pisze:

    > Zatrzymac sie psi obowiazek :-P
    > W razie potrzeby oczywiscie.

    Zatrzymać się, ale na części nadające się do jazdy.

    > Ale jak rozroznic czy ten row to pobocze czy krajobraz ? :-)

    Wystarczy, że nie część jezdni, ani pobocza. Nie chce mi się szukać, ale
    jestem pewny, że definicja pobocza nie obejmuje rowu.;)

    > Ale "zatrzymac sie"

    No to wracamy do punktu wyjścia. Nie da się zatrzymać w celu ułatwienia
    wyprzedzania, czyli przepis nie obowiązuje - prawo nie może żądać rzeczy
    niemożliwych:P

    Shrek.

  • 83. Data: 2011-05-01 12:24:34
    Temat: Re: Masa kretyń... krytyczna, wamać!
    Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>

    "tadek" <t...@p...onet.pl> wrote in message
    c.googlegroups.com...

    > kup sobie rower i zacznij jeździź. Wyjdzie Ci to na zdrowie i zmienisz
    > pogląd na rowerzystów.

    Mam rower i jezdze - do pracy, dla przyjemnosci, bo samochodem jestem
    szybciej.
    I uwazam ze pomysl MK w piatek po poludniu to skrajny debilizm. I co mi
    zaproponujesz?

    Ps Chwilowo nie jezdze, bo po srodowym bliskim spotkaniu z debilem na
    rolkach na sciezce rowerowej rower wymaga wymiany przedniego kola, a ja mam
    poobijany lewy bok.

    --
    Axel

  • 84. Data: 2011-05-01 12:37:55
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Shrek" <lskorupka@wirtualna>

    > Kluczowe jest, że nie da się zatrzymać, tak żeby ułatwić wyprzedzanie -
    > wynika z definicji wyprzedzania. Więc literalnie nie dało się stosować. Po
    > prostu bubel legislacyjny.

    Może przed skrętem roweru w lewo na skrzyżowaniu ?

  • 85. Data: 2011-05-01 13:22:47
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-05-01 12:37, niusy.pl pisze:

    > Może przed skrętem roweru w lewo na skrzyżowaniu ?

    ???

    Shrek.

  • 86. Data: 2011-05-01 18:47:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.04.2011 14:24, PaweL pisze:

    > Nie skończy. Od kilku lat więcej znajduje się nowych złóż, niż zużywa

    ROTFL

    Kto ci takich bajek naopowiadał?

    Skoro kombinują już jak tu wydobywać ten syf z "piasków smołowych" w
    Kanadzie, to znaczy że są duże problemy z nowymi złożami normalnej ropy.

  • 87. Data: 2011-05-01 18:49:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.04.2011 16:56, to pisze:

    > Ma też psi obowiązek ułatwić wyprzedzanie, a w razie potrzeby nawet
    > zatrzymać się (!). Na ten obowiązek większość rowerzystów leje (im mają

    A jak zdefiniujesz tę potrzebę, serdeńko, hmm? Nadjeżdżającym z tyłu
    samochodem? Pomijając taki drobny detal, że rowerzysta nie musi mieć
    lusterek i - o ile nie wykonuje manewrów - zasadniczo może mieć w "tyle"
    to, co się dzieje z tyłu, to wg. twojej "inteligentnej inaczej"
    interpretacji stałby cały czas.

    > droższy rower i gatki tym bardziej). Ale o tym pewnie nie wiesz, bo jak
    > już udowodniłeś w wątku o warzywach nie znasz PoRD.

    Ja znam - a ty go nie rozumiesz.

  • 88. Data: 2011-05-01 18:58:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.04.2011 10:32, krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz] pisze:

    > Możesz rozwinąć tę myśl? Bo jakoś nie mogę zrozumieć w jaki sposób
    > rowerzyści płacą droższe podatki na utrzymanie dróg od kierowców
    > samochodów...

    Bo nie rozumiesz systemu podatkowego. Nie ma podatków "na utrzymanie
    dróg". Wszystko wpada do jednego wora. Ale w przeliczeniu na
    "obciążenie" (w dowolnym sensie) dróg dowolny rowerzysta płaci dużo
    wyższe podatki niż przeciętny kierowca samochodu.

    Jeśli zaś masz na myśli "podatek w paliwie" to policz sobie - dla
    rowerzysty "paliwem" jest jedzenie. I w tym jedzeniu i tak płaci już
    akcyzę za paliwo (w końcu żywność trzeba wyprodukować, przetworzyć i
    dostarczyć do sklepów), mnóstwo innych opłat dodatkowych i jeszcze "na
    deser" płaci VAT za samą żywność.

    > No to może zróbmy akcję analogiczną do masy krytycznej: niech jednego
    > dnia każdego miesiąca wszyscy kierowcy spychają z drogi rowerzystów -
    > oczywiście wszystko w tym samym, szczytnym celu: zwrócenie uwagi rządu
    > na problemy rowerzystów i brak infrastruktury rowerowej.

    Ależ ci rowerzyści nikogo nie spychają - tylko sobie jadą. O czym ty
    bredzisz?

    > Zgadzam się z Tobą w zupełności. Tylko niech ten rowerzysta nie wywala
    > potem swoich frustracji blokując co miesiąc centrum Warszawy!

    Powiem tak: jakby tylko rowerzyści blokowali centrum Warszawy, to
    zgodziłbym się nawet za "cenę" blokowania co tydzień. Niestety -
    Warszawa jest permanentnie zablokowana przez stada samochodów. Kierowane
    przez, w większości, idiotów, którzy np. nie są w stanie zrozumieć, że
    na skrzyżowanie nie wolno wjeżdżać, jeśli istnieje ryzyko, że nie da się
    z niego zjechać przed zmianą świateł.

  • 89. Data: 2011-05-01 20:30:49
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 01 May 2011 18:47:10 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Skoro kombinują już jak tu wydobywać ten syf z "piasków smołowych" w
    > Kanadzie, to znaczy że są duże problemy z nowymi złożami normalnej ropy.

    Nie ma problemów. Jest tylko jedna różnica - koszty. Przy niższych cenach
    ropy złoża te były nieopłacalne i wówczas były klasyfikowane jako
    'nieeksploatowalne'.

    --
    ___________ (R)

  • 90. Data: 2011-05-01 22:28:13
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-05-01, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

> [...]
    > akcyzę za paliwo (w końcu żywność trzeba wyprodukować, przetworzyć i
    > dostarczyć do sklepów), mnóstwo innych opłat dodatkowych i jeszcze "na

    Bredzisz, kierowcy też jedzą.

    --
    Pozdrawiam,
    Krzysiek Kiełczewski