  • 11. Data: 2011-04-29 10:31:21
    Temat: Re: Masa kretyń... krytyczna, wamać!
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    W dniu 2011-04-29 09:37, tadek pisze:
    > a u mnie w m. Łódź idiota za kółkiem zabił kobietę stojącą rowerem z
    > wyciągniętą ręką do skrętu w lewo na osi jezdni. Tobie też może się
    > coś przydarzyć / nie życzę/ . Zgadzam się z Tobą że takiego chamstwa
    > jakie prezentuje CZĘŚĆ kierowców poza Polską NIGDZIE na zachód i
    > południe od nas nie uświadczysz

    Stary, jasna sprawa. Rowerzyści i kierowcy to ludzie, w każdej grupie
    znajdzie się jakiś procent niedorozwojów - niestety. Co do tego chamstwa
    to powiem Ci, że rowerzyści też czasami przeginają pałę (chociaż czy to
    chamstwo czy po prostu głupota...) Pamiętam jak na masie w Katowicach ok
    rok temu przyblokowano karetkę na sygnale - nikt nie wiedział jak się
    zachować.

    Na takich Czechach czy Słowacji (u Austrii już nawet nie wspomnę, bo tam
    nie ma ścieżek ale są DROGI dla rowerów i niejednokrotnie było mi bardzo
    głupio, bo wyprzedzały mnie babcie z sakwami na przód i tył)

    Może się mylę, ale odniosłem takie wrażenie, że na sporej części dróg w
    tamtych rejonach drogi po prostu są szersze - a to też sporo daje. Poza
    tym, rower, nie tak jak u nas, nie kojarzy się z totalnym ubóstwem. U
    nas ludzie patrzą na rowerzystów jak biedaków. A każdy kto jeździ trochę
    więcej wie, że dobry sprzęt (nawet nie szosa) kosztuje i to niemało, już
    nie mówię o wyposażeniu typu sakwy wodoodporne albo GPSy turystyczne.

  • 12. Data: 2011-04-29 10:32:38
    Temat: Re: [DC] Masa kretyń... krytyczna, wamać!
    Od: "krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz]" <"[moje_inicjaly]"@post.pl>

    W dniu 2011-04-29 10:12, Andrzej Ława pisze:

    > Rowerzyści robią korki? No paczpan, wczoraj jechałem w masakrycznym
    > korku przez trasę WZ i faktycznie - z 5 rowerzystów mnie wyprzedziło.
    > Czyli to była ich wina! ;->

    Nie mówię o rowerzystach jako takich, którzy gdzieś jadą, bo muszą albo
    z jakichś względów wolą rowerem niż autem; nie przeszkadzają mi oni,
    szanuję ich wybór i na pewno nie staram się utrudniać im jazdy. Mówię o
    akcji Masa Krytyczna, która w praktyce sprowadza się tylko do
    utrudniania jazdy zmotoryzowanym.

    > Rowerzyści płacą jeszcze droższy - bo to i akcyza (za paliwa), VAT (za
    > paliwa), a potem jeszcze VAT za swoje paliwo (czyli artykuły spożywcze).

    Możesz rozwinąć tę myśl? Bo jakoś nie mogę zrozumieć w jaki sposób
    rowerzyści płacą droższe podatki na utrzymanie dróg od kierowców
    samochodów...

    > Tak na marginesie... To, że pozamiejskie drogi między mniejszymi
    > miejscowościami nie mają choćby pobocza, to jest skandal. To, że w
    > miastach ścieżek rowerowych jest mało i często są źle/idiotycznie
    > zrobione, to też skandal.

    No to może zróbmy akcję analogiczną do masy krytycznej: niech jednego
    dnia każdego miesiąca wszyscy kierowcy spychają z drogi rowerzystów -
    oczywiście wszystko w tym samym, szczytnym celu: zwrócenie uwagi rządu
    na problemy rowerzystów i brak infrastruktury rowerowej.

    > Ostatnio jeżdżę głównie samochodem po trasach,
    > gdzie korków praktycznie nie ma - i też mnie czasem w pierwszym odruchu
    > irytuje zawalidroga na dwóch kołach, ale zdaję sobie sprawę, że ma pewne
    > prawo tamtędy jechać i on też by wolał mieć jakąś ścieżkę z boku zamiast
    > się plątać pod kołami samochodów.

    Zgadzam się z Tobą w zupełności. Tylko niech ten rowerzysta nie wywala
    potem swoich frustracji blokując co miesiąc centrum Warszawy!

    ----- ----- ---- -- ---- ----- ------
    MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

  • 13. Data: 2011-04-29 10:38:39
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    W dniu 2011-04-29 09:38, MZ pisze:
    > Jeśli mierzą we władze, to dziwnym trafem trafiają w zwykłych
    > zapracowanych ludzi którzy chcieliby wrócić w piątkowe popołudnie do
    > domu lub z niego wyjechać, choćby właśnie na długi weekend. Cała ta
    > akcja jak dla mnie od dawna polega na "no to teraz wam dowalimy jeszcze
    > bardziej". Powinna być dawno zdelegalizowana, bo tak naprawdę jest sama
    > dla siebie. Prosty przykład - nawet jak zrobiono ścieżki rowerowe, to
    > rowerzyści i tak jeżdżą ulicą, "bo ścieżka ma złą nawierzchnię". Czyli
    > "jak się chce uderzyć psa, to kij się zawsze znajdzie."

    Masz rację, też mnie to wkurza niemiłosiernie, bo niejednokrotnie
    widziałem w te piątkowe popołudnia całe rodzinki wracające/wyjeżdżające
    (dzieci się drą w środku itp) - potem dochodzi do nieciekawych sytuacji,
    bo ludziom puszczają nerwy.

    Masa generalnie nie ma organizatorów - w większości przypadków
    (Katowice, Gliwice, Bytom, Kraków) jest nielegalna. Zresztą, nie dziwię
    się - kto by chciał wziąć odpowiedzialność za ludzi, których się po
    prostu nie zna.

    Co do ścieżek to Ci powiem, że nawierzchnia to i tak najmniejszy problem
    - ścieżki są czasami po prostu źle projektowane. Dla mnie ścieżki mają
    sens ale na dłuższych trasach - poza miastem. Mam w regionie taką jedną
    - jest tyle przejazdów kolizyjnych, że naprawdę trzeba uważać na
    skrzyżowaniach. Dużo bezpieczniej jest jechać samą drogą, z drugiej
    strony po prostu nie mogę, bo mam obowiązek jechać tą ścieżką,
    dodatkowo, jak ktoś mnie potrąci na takim odcinku drogi, gdzie była
    ścieżka a ja ją nie jechałem to nie należy mi się kompletnie nic.

  • 14. Data: 2011-04-29 11:05:29
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2011-04-29 09:32, Mateusz pisze:
    > głowie to nigdy nie będzie ofiarą (jakoś mi się to nigdy nie przydarzyło).

    "nigdy MI się nic nie stało" = "problem nie istnieje".
    Prymitywne chłopskie myślenie. Własna dupa centrum świata.

    ________MAT_______

  • 15. Data: 2011-04-29 11:08:43
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    tadek wrote:

    > powinieneś napisać: rowerzyści i tak jeżdżą ulicą, "bo na ścieżce
    > kierowcy zrobili sobie parking"

    Och. Tak wszędzie na ścieżkach są parkingi... oczywiście...

    Kolejna hałaśliwa mniejszość.

    Z większą korzyścią dla ogółu byłoby wykorzystanie miejsca zmarnowanego na
    nieużywane przez chłodniejsze pół roku ścieżki na poszerzenie ulic i zrobienie
    tam buspasów :)

    \SK

  • 16. Data: 2011-04-29 11:10:41
    Od: AL <a...@s...tam>

    > w tej samej Łodzi rowerzysta zabił kobietę na chodniku. Czy to czegoś
    > dowodzi, podobnie jak Twój przykład?

    1. bo gdyby byly sciezki, to nie jechalby po chodniku
    2. nie wiemy, czy pieszy nie szedl czescia chodnika wydzielona dla rowerow

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 17. Data: 2011-04-29 11:11:34
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-04-29 08:42, krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz] pisze:

    > Ależ ja mam rower. Fakt - dawno nie używany, ale zawsze traktowałem go
    > jako alternatywny środek transportu, a nie narzędzie do udowadniania
    > innym jakichś wydumanych pseudoracji.

    ale rower nie dla wszystkich jest tylko alternatywnym srodkiem transportu

    czasami jest wrecz odwrotnie - jada do pracy autem tylko wtedy jak pada

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 18. Data: 2011-04-29 11:13:31
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Andrzej Ława wrote:
> [...]
    niowa-warszawska-masa-krytyczna

    > Rowerzyści robią korki?

    Jak jadą w kilkuset w obstawie radiowozów? Owszem.

    Zauważyłeś o czym wątek?

    > No paczpan, wczoraj jechałem w masakrycznym
    > korku przez trasę WZ i faktycznie - z 5 rowerzystów mnie wyprzedziło.
    > Czyli to była ich wina! ;->

    Paczpan o czym wątek.

> [...]
    >
    > Tak na marginesie... To, że pozamiejskie drogi między mniejszymi
    > miejscowościami nie mają choćby pobocza, to jest skandal.

    Paczpan, prawie w całym cywilizowanym świecie tak jest. Główną rolą poboczy jest
    zachęcanie do wyprzedzania na trzeciego.

    > To, że w
    > miastach ścieżek rowerowych jest mało i często są źle/idiotycznie
    > zrobione, to też skandal. Ostatnio jeżdżę głównie samochodem po trasach,
    > gdzie korków praktycznie nie ma

    Tam gdzie korków praktycznie nie ma można praktycznie rowerzystę wyprzedzić
    zupełnie sprawnie.

  • 19. Data: 2011-04-29 12:00:47
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    W dniu 2011-04-29 11:05, Lagod pisze:
    > "nigdy MI się nic nie stało" = "problem nie istnieje".
    > Prymitywne chłopskie myślenie. Własna dupa centrum świata.

    Daruj sobie. Wciąż obracam się w środowisku bikerów i wiem (widzę
    również) jak się jeździ. Nie chcę bronić kierowców, ale jakby spora
    część rowerzystów była bardziej świadoma, stosowali zasadę ograniczonego
    zaufania to by było mniej wypadków/kolizji.

    Teraz mi się przypomniała groteskowa sytuacja z ubiegłego roku z trzech
    stawów w Katowicach, w której trzy rowerzystki na prostym odcinku drogi
    dobiły do siebie od tyłu - roztargnienie.

    Poza tym, jest gro bikerów, którzy są bardzo zawzięci na kierowców.
    Zamiast trochę przyhamować i puścić osobnika to dążą do tego, żeby coś
    się stało - przynajmniej mają satysfakcję, że to oni są poszkodowani i
    tamten będzie miał problemy - znam kilku takich gości z taką mentalnością.

    GŁUPOTA I UPÓR.

  • 20. Data: 2011-04-29 12:22:00
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 29 Apr 2011 11:10:41 +0200, AL <a...@s...tam> wrote:

    >1. bo gdyby byly sciezki, to nie jechalby po chodniku

    oczywiście, brak ścieżki usprawiedliwia zap*.* po chodniku... (ironia,
    jakby co)

    Jeżdżę autem, rowerem, chodzę pieszo po Warszawie i po Łodzi - ale nie
    podzielam Twojego poglądu, że brak ścieżek rowerowych usprawiedliwia
    jazdę dorosłych cyklistów po chodnikach w taki sposób, że piesi są
    zmuszeni się do tego dostosowywać lub im to przeszkadza.

    >2. nie wiemy, czy pieszy nie szedl czescia chodnika wydzielona dla rowerow

    Nie.
    Inny przykład:
    http://www.wypadki24.info/ramka.php?src=http://www.w
    prost.pl/ar/236917/Rowerzysta-zabil-kobiete-Dzwonil-
    i-pedalowal/&back=rowerzysta-zabil-kobiete.-dzwonil-
    i-pedalowal

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski