  • 351. Data: 2014-05-26 23:00:41
    Temat: Re: Czyżby ustawiony przetarg w ZUS na samochody?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik AL a...@s...tam.pl ...

    > aby Twoja firma mogla kupic uzywane komputery, inne firmy musza kupic
    > nowe (podobnie jak z autami).
    > Czy to znaczy, ze te Ty to 'sprajt' a inne firmy 'pragnienie' ?

    Zaczniemy sie tym problemem martwic jak bedzie brakowac taniego sprzetu :)

  • 352. Data: 2014-05-26 23:00:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik BaX m...@m...com ...

    > Kluczowy sprzęt wymieniają średnio co 3 lata bo tyle dają np. HP albo
    > DELL w gwarancji 3lata serwis u klienta. Urząd ma spokój, sprzedawca
    > ma spokój bo serwisem zajmuje się producent w max 24/48h.

    Masakra...
    Tylko urzedników stać na taką rozrzutnośc...

  • 353. Data: 2014-05-27 00:56:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik John Kołalsky j...@k...invalid ...

    > Ja piszę o tym, że producent szacuje trwałość kondensatorów na mniej
    > niż 5 lat

    Nie ma to dla mnie az takiego znaczenia skoro działaja o wiele dłuzej
    bezawaryjnie.

  • 354. Data: 2014-05-27 07:46:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

    > aby Twoja firma mogla kupic uzywane komputery, inne firmy musza kupic nowe
    > (podobnie jak z autami).

    Akurat nie moja.
    Ja bym kupił nowe, aczkolwiek na pewno nie markowe, nie lubię bez sensu
    przepłacać, a poza 10-letnimi złomami awarie kompów mi się nie zdarzają.
    A jeśli już, to właśnie na firmówkach.
    Mam np. w pracy Dell Vostro, który hałasuje tak, że głowa mała, wystarczy
    odpalić kilka stron w Chrome i wiatrak chodzi jak wiertarka.
    Raz był już wymieniany, ale nic to nie dało.

  • 355. Data: 2014-05-27 09:15:16
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-05-27 07:46, Cavallino wrote:

> [...]
    > wystarczy odpalić kilka stron w Chrome i wiatrak chodzi jak wiertarka.
    > Raz był już wymieniany, ale nic to nie dało.

    Dobrałeś właściwy wentylatorek (one tez maja swoje parametry)?
    Prąd, obroty max. i ich regulacja?

    Jesli kupiles zamiennik - to może był to marny zamiennik.
    Jeśli masz gwarancję - męcz serwis.

  • 356. Data: 2014-05-27 09:22:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam.pl> napisał w wiadomości grup

    > Dobrałeś właściwy wentylatorek (one tez maja swoje parametry)?
    > Prąd, obroty max. i ich regulacja?

    Znaczy kto dobrał?
    Podobno firmowy sprzęt ma takie rzeczy zapewnione przez producenta, nie to
    co składaki?
    I w rezultacie firmówki są świetne, nie sprawiają problemów i się nie psują?
    ;-)

    To dlaczego ja miałbym coś dobierać?

    > Jesli kupiles zamiennik - to może był to marny zamiennik.
    > Jeśli masz gwarancję - męcz serwis.

    Mogę sobie męczyć, wymienią mi na kolejny taki sam.
    Kretyńska konstrukcja (jeden wiartak chłodzi komp i proc) i w ogóle to
    badziewne urządzenie, za to bardzo drogie, w porównaniu do składaków.
    Czyli cechy typowe w firmowych sprzętach.

    BTW: Internet Explorer (jednak nie Chrome jak pisałem) i Outlook to jedyne
    poważne zadania które ma ten komp, reszta dzieje się z niego w trybie
    terminalowym.
    Ale i takie skomplikowane zadania go przerastają.
    Ale podobno musi być firmówka, bo są najlepsze.....

  • 357. Data: 2014-05-27 09:36:21
    Od: "BaX" <m...@m...com>

    > Masakra...
    > Tylko urzedników stać na taką rozrzutnośc...

    Nie, zwykła kalkulacja. Wygodniej im mieć serwis gwarancyjny niż we własnym
    zakresie diagnozować/usuwać usterki bo nie mogą zlecić tego firmie
    zewnętrznej ot tak przy każdej usterce.

  • 358. Data: 2014-05-27 09:41:17
    Od: "BaX" <m...@m...com>

    > Użytkownik "BaX" <m...@m...com> napisał w wiadomości grup
    .pl...
    .pl...

    > Jakoś prywatne firmy, które często kupują kilku letnie kompy z wyprzedaży
    > nie mają tego typu problemów.

    Prywatne firmy? Chyba takie jednoosobowe albo mikro bo te które obslugujemy,
    a jest tego trochę, nawet nie chcą słyszeć o używkach.

    > A zapewne liczyć potrafią dużo lepiej niż urzędy, bo liczą SWOJĄ kasę.

    Liczą czas który stracą na przestojach. Ale oczywiście są też takie które
    jak by mogły to by dupe szkłem podtarły, a na kawe w biurach miesięcznie
    wydają więcej niż kosztuje średniej klasy komputer.

  • 359. Data: 2014-05-27 09:42:03
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "BaX" <m...@m...com> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Nie, zwykła kalkulacja.

    Kalkulacja chyba taka - łatwiej wydać CUDZE pieniądze, niż zatroszczyć się
    WŁASNYM NAKŁADEM PRACY o odpowiednią jakość sprzętu przy konstruowaniu
    przetargu, oraz ew. serwisie kilkuletniego sprzętu.
    Bo cenowo to się nie sprawdza i tyle - żadna prywatna firma w ten sposób nie
    działa, jako że wydaje swoją kasę.

  • 360. Data: 2014-05-27 09:45:10
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "BaX" <m...@m...com> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    .pl...
    .pl...

    > Prywatne firmy? Chyba takie jednoosobowe albo mikro bo te które
    > obslugujemy, a jest tego trochę, nawet nie chcą słyszeć o używkach.

    Nie.
    Również duże firmy np. bank posiadający koło 1000 pracowników, w grupie
    kapitałowej pewnie z 10 tys (wszystko w Polsce).
    Nie mogę napisać jaki.

    > Liczą czas który stracą na przestojach.

    Liczą.
    I od tego mają ludzi w serwisie żeby je minimalizować, nie wydając fortuny
    na wymianę sprzętu co 2 lata.

    I obstawiam że dzięki temu kupują sprzęt w takich cenach, w których urząd
    kupuje samą gwarancję, oraz że wykorzystują ten sprzęt dużo intensywniej niż
    przeciętny urząd.
    I jakoś nie słyszę, żeby mieli specjalny problem z przestojami.