  • 190. Data: 2014-05-17 11:00:40
    Temat: Re: Czyżby ustawiony przetarg w ZUS na samochody?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik John Kołalsky j...@k...invalid ...

    > Taki przykład. 10 lat nie wytrzyma, prędzej ten rok.

    Ze co?

    > Kupienie konkretnego modelu kompa umożliwia pominięcie instalacji
    > systemu i oprogramowania, czyli naprawdę szybkie uruchomienie nowego
    > kompa.

    To mozna w przetargu zawrzec, ze maja byc gotowe do uzycia.
    Przeciez i tak kupuje sie z systemem.

    > Gdyby tak było to byś nie używał składaka.

    ROTFL

    > Nie chodzi o zapasowe tylko takie same. Możesz sobie kupić gwarancję,
    > że Ci dokładnie taki sam komputer dadzą. Tylko musiałbyś jeszcze umieć
    > go przywrócić szybko.

    Demonizujesz proste rzeczy.
    Przeciez nie mówimy o dokupieniu jednej sztuki tylko np. 100 do 400 juz
    posiadanych.
    To co za problem zrobic oddzielny obraz dla tych 100?
    Ogólnie co za problem zrobic obraz przy pierwszej instalacji i go zachowac
    na przyszłosc?

    > Są różne przypadki, ale nigdzie nie kupuje się składaków.

    Nie kupuje sie, bo w urzedach maja w dupie pieniadze ktore wydają.

  • 192. Data: 2014-05-17 11:00:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news s...@s...com.pl ...

    > Odważna teza.

    Powiedziałbym raczej ze smieszna.

  • 193. Data: 2014-05-17 18:44:19
    Od: "Axel" <a...@o...pl>

    "Budzik" wrote in message
    .

    > Jestes pechowy i tyle. :)

    Raczej nie sądzę, żebym to ja był pechowy :-P

    > Pracowałem w wielu miejscach, komputery lepsze gorsze, markowe, jakies
    > stare, terminale i nigdy nic takiego sie nie zdarzyło.

    Pracuję w informatyce od 27 lat i taki numer z zasilaczami widziałem tylko
    przy jednej partii komputerów

    > Wniosek - powodem były nie komputery a coś innego.
    > Taka usterka na masowa skale jest po prostu niemozliwa.

    Gdyby tak było, to zasilacze w innych komputerach też by padały. Wniosek -
    wadliwe zasilacze, być może wadliwa partia. Po tym numerze szybko pozbyliśmy
    się reszty z tej dostawy. Tak jak już pisałem, usterki w dobrych
    komputerach firmowych zdarzają się średnio 1/1000 komputerów rocznie.

    --
    Axel

  • 194. Data: 2014-05-17 18:53:42
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Axel" <a...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > Pracuję w informatyce od 27 lat i taki numer z zasilaczami widziałem tylko
    > przy jednej partii komputerów

    A ja naocznie - dwa zasilacze w składakach padły mi właśnie po wyłączeniu
    Acara i ponownym włączeniu.

  • 195. Data: 2014-05-17 19:06:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 17 May 2014 18:53:42 +0200, Cavallino napisał(a):
    > A ja naocznie - dwa zasilacze w składakach padły mi właśnie po wyłączeniu
    > Acara i ponownym włączeniu.

    Czy to nie byla ta sama marka i seria ?

    Sensowne wyjasnienie by sie znalazlo - dosc typowy efekt wysychania
    elektrolitow, ze przetwornica jak dziala to dziala, a po wylaczeniu
    wystartowac nie bardzo chce.
    I teraz tylko wymyslec jak to zmienic w trwala awarie ... albo to
    wlasnie ta trwala awaria :-)

    J.

  • 196. Data: 2014-05-17 19:16:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 17 May 2014 09:14:36 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > O ile dobrze czytam, J.F. nie pisze o dostępności, lecz "procedurze".
    > W dużym koncernie "procedura" umie zająć trochę czasu, a w jednostce
    > budżetowej... najlepiej chyba zaplanować na przyszły rok ;)

    byc moze, aczkolwiek im tanszy zasilacz tym mniejsze pieniadze i
    prosciej procedure przejsc. Przy tylu komputerach dzial IT ma chyba
    jakies pieniadze na drobne wydatki - sciereczki do ekranow, myszki,
    kabelki ... a chocby i monitor czy komputer w razie awarii

    > Niezaprzeczalnie. Po prostu trzeba mieć rezerwę na "wydatki na już"
    > i tyle. Statystycznie pewnie się opłaca.

    Zasilacz grosze kosztuje, plyta glowna troche wiecej, dyski i
    procesory takie same jak w innym sprzecie - nie ma czego sie bac.

    J.

  • 197. Data: 2014-05-17 20:00:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Axel a...@o...pl ...

    > Pracuję w informatyce od 27 lat i taki numer z zasilaczami widziałem
    > tylko przy jednej partii komputerów

    Hmm, a sam piszesz, ze miałes problemy z dwiema partiami...
    Przy jednej partii wysiałd,y, przy drugiej sie restartowały i to pomimo
    kupienia firmowych...
    Ciekawe :)

  • 198. Data: 2014-05-17 21:06:15
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    et...

    > Czy to nie byla ta sama marka i seria ?

    Nie, różniły się prawie 10 latami.

  • 199. Data: 2014-05-18 19:00:41
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Ze co?

    Komputer

    > To mozna w przetargu zawrzec, ze maja byc gotowe do uzycia.
    > Przeciez i tak kupuje sie z systemem.

    Z samym systemem nie będą gotowe do użycia. Trzeba je jeszcze wdrożyć.
    Prościej wdrożyć system razem z aplikacjami, czyli wcale nie trzeba go
    kupować z komputerem jak to robi użytkownik domowy.

    > ROTFL

    > Demonizujesz proste rzeczy.
    > Przeciez nie mówimy o dokupieniu jednej sztuki tylko np. 100 do 400 juz
    > posiadanych.

    Kiedy właśnie o tym mówimy, że się komputer zepsuje i potrzeba jeden nowy.

    > To co za problem zrobic oddzielny obraz dla tych 100?
    > Ogólnie co za problem zrobic obraz przy pierwszej instalacji i go zachowac
    > na przyszłosc?

    Taki, że musiałbyś mieć taki sam składak a wtedy to już nie będzie składak.

    > Nie kupuje sie, bo w urzedach maja w dupie pieniadze ktore wydają.

    Nie, bo taki składak nie jest właściwym wyborem na komputer biurowy.

  • 200. Data: 2014-05-18 19:02:00
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Powiedziałbym raczej ze smieszna.

    Śmieszne to jest używanie składaków w roli komputerów biurowych.