  • 1. Data: 2011-03-28 19:28:41
    Temat: Czytniki e-ink
    Od: Atlantis <n...@n...pl>

    Zauważyłem, że ceny tego sprzętu ostatnio dość mocno spadły w dół i
    można go dostać nawet za 400-500 zł na Allegro.
    Ktoś z was ma jakieś doświadczenia z obsługą tych urządzeń? Zależy mi
    głównie na jakości wyświetlacza (dobry kontrast, wyraźny tekst,
    niemęczenie wzroku). Poza tym mile widziana obsługa szerokiej palety
    formatów (doc, rtf, txt, MobiPocket) - wynalazki opierające się na
    zamkniętym formacie - odpadają.
    Co waszym zdaniem będzie dobrym wyborem? Chodzi mi po głowie taki Sony
    Reader albo Kindle 3. ;)

  • 2. Data: 2011-03-28 20:14:15
    Temat: Re: Czytniki e-ink
    Od: Paweł <p...@n...pl>

    > Co waszym zdaniem będzie dobrym wyborem? Chodzi mi po głowie taki Sony
    > Reader albo Kindle 3. ;)

    Moim zdaniem dopiero Kingle DX ze względu na wielkość ma jakieś walory
    użytkowe. Czytniki z mniejszymi wyświetlaczami to jedynie zabawki.

    Paweł

  • 3. Data: 2011-03-28 20:23:39
    Od: mstolars <m...@g...com>

    On 28 Mar, 22:14, Paweł <p...@n...pl> wrote:

    > Moim zdaniem dopiero Kingle DX ze wzgl du na wielko ma jakie walory
    > u ytkowe. Czytniki z mniejszymi wy wietlaczami to jedynie zabawki.
    >
    > Pawe

    Zależy czego oczekujesz. Czytanie PDF-ow na Kindle3 jest ciężkie, ale
    zwykłe książki wciąga się że hej. Rozmiar zwykłej książki jest wygodny
    aby poczytać sobie gdziekolwiek. Ciekawostką Kindle3 z modemem 3G jest
    to że umożliwia korzystanie za darmo z internetu na całym świecie. Ty
    kupujesz Kindle a za internet płaci Amazon.

    Pozdrawiam

    Marcin S.

  • 4. Data: 2011-03-28 20:30:41
    Od: mstolars <m...@g...com>

    Dodam jeszcze że świetnym serwisem opowiadającym o Kindle jest
    http://swiatczytnikow.pl/

  • 5. Data: 2011-03-28 20:43:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Paweł,

    Monday, March 28, 2011, 10:14:15 PM, you wrote:

    > Moim zdaniem dopiero Kingle DX ze względu na wielkość ma jakieś walory
    > użytkowe. Czytniki z mniejszymi wyświetlaczami to jedynie zabawki.

    Ale piszesz tak na podstawie osobistego doświadczenia z "małym" Kindle
    czy tylko gdybasz? Bo ja pozwoliłem sobie tak marudzić, gdy mój syn
    kupił "małego" Kindle ale przeszło mi po przeczytaniu kilkudziesięciu
    stron. Stwierdziłem, ze czyta się bardzo dobrze a większe urządzenie
    byłoby po prostu nieporęczne. Małego Kindle wygodnie kladzie się na
    dłoni, bez obawy, że się wyśliźnie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2011-03-28 20:46:06
    Od: Atlantis <n...@n...pl>

    W dniu 2011-03-28 22:14, Paweł pisze:

    > Moim zdaniem dopiero Kingle DX ze względu na wielkość ma jakieś walory
    > użytkowe. Czytniki z mniejszymi wyświetlaczami to jedynie zabawki.

    Nie przesadzasz? Sześć cali to przecież nie tak mało - bywają mniejsze
    książki. Swego czasu przeczytałem sporo książek na kilku Palmach i PDA z
    Windowsem Mobile (ekrany o rozmiarze od 2,8" do 4") i wcale nie było to
    takim tragicznym doświadczeniem, chociaż rzecz jasna do pełnego komfortu
    trochę brakowało. A ponieważ świat idzie do przodu zaczynam myśleć nad
    jakimś czytnikiem korzystającym z nowej technologii.
    PDF-ów przeładowanych grafiką nie planuję na nim czytać.

    Moje wymagania w tej chwili to właśnie dobry wyświetlacz o przyzwoitym
    kontraście oraz obsługa popularnych formatów.

    A więc:

    Sony, Kindle czy jeszcze coś innego? ;)

  • 7. Data: 2011-03-28 20:47:24
    Od: Atlantis <n...@n...pl>

    W dniu 2011-03-28 22:23, mstolars pisze:

    > to że umożliwia korzystanie za darmo z internetu na całym świecie. Ty
    > kupujesz Kindle a za internet płaci Amazon.

    Ale jak to w praktyce działa? Faktycznie masz dostęp do jakiejś
    przeglądarki www i ogólnie wszystkich stron, czy to łącze służy jedynie
    do pobierania treści udostępnianych (odpłatnie?) przez Amazon?

  • 8. Data: 2011-03-28 20:52:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Atlantis,

    Monday, March 28, 2011, 10:47:24 PM, you wrote:

    > Ale jak to w praktyce działa? Faktycznie masz dostęp do jakiejś
    > przeglądarki www i ogólnie wszystkich stron, czy to łącze służy jedynie
    > do pobierania treści udostępnianych (odpłatnie?) przez Amazon?

    Tylko Amazon.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2011-03-28 21:00:59
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Moim zdaniem dopiero Kingle DX ze względu na wielkość ma jakieś walory
    > użytkowe. Czytniki z mniejszymi wyświetlaczami to jedynie zabawki.

    Książki dla dzieci są często w większych formatach, te papierowe które
    czytam sa często niewiele większe niż Kindle 3.

  • 10. Data: 2011-03-29 05:59:39
    Od: "Andy Niemczuk" <l...@v...de>

    "Atlantis" <n...@n...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    > zamkniętym formacie - odpadają.
    > Co waszym zdaniem będzie dobrym wyborem? Chodzi mi po głowie taki Sony

    Ja mam od dawna (znaczy się od kiedy tylko wszedł na rynek), Sony PSR 505.
    Nie ma jeszcze dotykowego ekranu, ale absolutnie nie rusza mnie aby kupować
    jakis nowszy, z bajerami. Przyznać muszę, że dopiero wgranie softu od
    przyjaciól ze wschodu zrobiło go czytnikiem ebooków, bo z oryginalnym softem
    było dziwnym wkur..... pudełeczkiem z wyświetlaczem :) Teraz czyta wszystko
    jak leci, pdf, doc, txt - oraz oczywiście te wszelkie wydziwnione ebookowe
    formaty. Nie chcę kłamać, ale z 500 książek już przez niego "przepuściłem" i
    jestem zadowolony. Odrobinę denerwująca jest nawigacja, ale nowsze modele z
    dotykowym ekranem są o wiele lepsze jeśli o to chodzi. Einki raczej
    wszystkie mają ta zaletę, że nie męcza wzroku i dają wyrażny tekst. A jeśli
    chodzi o te "wielkiego" formatu, to poważnie bym się zastanawiał. Mojego
    PSRa mogę na upartego włożyć do dużej kieszenie w kurtce i bez problemu
    siedzi w podręcznej torbie na ramię. Co prawda nie najlepiej sie czyta
    czasopisma i gazety w pdf-ie na tych maluchach, ale jednak gdy chcesz czytać
    głównie książki - polecam. Do gazet musisz myśleć o "większych" braciach.

    Andy