    From: "Andy Niemczuk" <l...@v...de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czytniki e-ink
    Date: Tue, 29 Mar 2011 07:59:39 +0200

    "Atlantis" <n...@n...pl> schrieb im Newsbeitrag
    news:4d90e15a$0$2450$65785112@news.neostrada.pl...
    > Zauważyłem, że ceny tego sprzętu ostatnio dość mocno spadły w dół i
    > można go dostać nawet za 400-500 zł na Allegro.
    > Ktoś z was ma jakieś doświadczenia z obsługą tych urządzeń? Zależy mi
    > głównie na jakości wyświetlacza (dobry kontrast, wyraźny tekst,
    > niemęczenie wzroku). Poza tym mile widziana obsługa szerokiej palety
    > formatów (doc, rtf, txt, MobiPocket) - wynalazki opierające się na
    > zamkniętym formacie - odpadają.
    > Co waszym zdaniem będzie dobrym wyborem? Chodzi mi po głowie taki Sony
    > Reader albo Kindle 3. ;)

    Ja mam od dawna (znaczy się od kiedy tylko wszedł na rynek), Sony PSR 505.
    Nie ma jeszcze dotykowego ekranu, ale absolutnie nie rusza mnie aby kupować
    jakis nowszy, z bajerami. Przyznać muszę, że dopiero wgranie softu od
    przyjaciól ze wschodu zrobiło go czytnikiem ebooków, bo z oryginalnym softem
    było dziwnym wkur..... pudełeczkiem z wyświetlaczem :) Teraz czyta wszystko
    jak leci, pdf, doc, txt - oraz oczywiście te wszelkie wydziwnione ebookowe
    formaty. Nie chcę kłamać, ale z 500 książek już przez niego "przepuściłem" i
    jestem zadowolony. Odrobinę denerwująca jest nawigacja, ale nowsze modele z
    dotykowym ekranem są o wiele lepsze jeśli o to chodzi. Einki raczej
    wszystkie mają ta zaletę, że nie męcza wzroku i dają wyrażny tekst. A jeśli
    chodzi o te "wielkiego" formatu, to poważnie bym się zastanawiał. Mojego
    PSRa mogę na upartego włożyć do dużej kieszenie w kurtce i bez problemu
    siedzi w podręcznej torbie na ramię. Co prawda nie najlepiej sie czyta
    czasopisma i gazety w pdf-ie na tych maluchach, ale jednak gdy chcesz czytać
    głównie książki - polecam. Do gazet musisz myśleć o "większych" braciach.

    Andy