  • 1. Data: 2011-03-28 19:02:49
    Temat: FTDI - Vinculum II
    Od: "kk" <...@...pl>

    Czy ktoś z kolegów ma doświadczenia z układem Vinculum II firmy FTDI ?

    Zastanawiam się jak (czy mozna) użyć intrfejsu parel fifo do sterowania
    wyświetlacza TFT.
    Podawanie danych za pomocą instrukcji outport jest dużo wolniejsze niż
    pokazane na wykresach
    pracy interfejsu FIFO.

    W sumie układ ciekawy, ale pomimo darmowego kompilatora i kilku przykładów
    bardzo skompo opisany.

    kk

  • 2. Data: 2011-03-28 19:38:16
    Temat: Re: FTDI - Vinculum II
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-03-28 21:02 kk napisał(a):

    > Czy ktoś z kolegów ma doświadczenia z układem Vinculum II firmy FTDI ?

    A czy Vinculum II nie jest przypadkiem uderzająco podobne (w
    zastosowaniach) do starego dobrego Vinculum? Czyli to HOST USB a nie
    slave (jak np. FT245).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 3. Data: 2011-03-28 19:59:02
    Od: "kk" <...@...pl>

    > A czy Vinculum II nie jest przypadkiem uderzająco podobne (w
    > zastosowaniach) do starego dobrego Vinculum? Czyli to HOST USB a nie slave
    > (jak np. FT245).

    Vinculum II to procesor 16-bitowy z zegarem 48 MHz, dwoma portami USB
    (host / slave)
    ze sporą ilością pamięci (256kB Flash, 16kB RAM)
    i peryferiów ( UART, PWM, SPI ) . Nie ma tylko ADC.

    Wbudowana obsługa FAT.

    Nie robię tu reklamy, ani nie zachwalam tego ustrojstwa.
    Wpadło mi to w ręce więc testuję.

    Podłączyłem do tego wyświetlacz TFT 320x240 w trybie 8-bitowym.
    Obrazki z pendriva pokazuje, ale czas odświeżania jest trochę długi.
    Można pokazać maks. 3 obrazy na sekundę. (320 x 240 x 16 bit)

    Myślę, żeby to przyśpieszyć za pomocą sprzętowego interfejsu FIFO który tam
    jest.
    Ale na razie nie wiem jak się do niego dobrać.

    kk