  • 11. Data: 2013-02-18 11:46:42
    Temat: Re: Czym przetestowac nagrywarke?
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    On 18/02/2013 10:38, $heikh el $hah wrote:

    > A może po prostu... kurz na soczewce lasera?
    > 4 lata to dość długo. Zwłaszcza gdy MAŁO używana. :)

    Jak kolega się boi rozkręcać napęd (dotykanie soczewki
    nie jest wskazane, daje się krope płynu i 'osucza' bez
    dotykania soczekwi), zawsze można próbować
    orać "płytką czysczącą" :-)

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 12. Data: 2013-02-18 12:03:16
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2013-02-18 11:46, DooMiniK pisze:
    > Jak kolega się boi rozkręcać napęd (dotykanie soczewki
    > nie jest wskazane, daje się krope płynu i 'osucza' bez
    > dotykania soczekwi), zawsze można próbować
    > orać "płytką czysczącą" :-)

    Eee tam, przejechać delikatnie patyczkiem kosmetycznym, przedmuchać
    sprężonym powietrzem i nic się nie uszkodzi. Ja jeszcze miałem kiedyś
    płyn vision express do czyszczenia soczewek kontaktowych, którym
    czyściłem monitor :D ale gdzieś mi się zapodział. W każdym razie gdybym
    taki miał, to patyczek nasączonym tym płynem plus przedmuchanie i już. :)

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 13. Data: 2013-02-18 13:37:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 17 Feb 2013, Maciek wrote:

    > Zuzycie wykluczam - przez 4 lata nagralem moze 10 plyt.

    Zasilacz ;)
    Zdecydowanie.
    Powód: wentylatory nie mają jak wessać powietrza do obudowy.
    Trafiony?

    Nie wiem czy tu zagląda czasami Adam Śmiałek (Janko Muzykant),
    polecał wkładanie nagrywarek (przed montażem) do woreczka
    foliowego.
    Oczywiście woreczek nie od przodu :> i tylko z minimalnymi
    otworami na przewody (owinąć nadmiarem woreczka i związać
    lub okleić).

    Idzie o ograniczenie kurzu.
    Obudowy o "złej" konstrukcji nie zapewniają dostarczenia stosownej
    ilości powietrza, więc podciśnienie wsysa je czym się da.
    A przez tackę z CD/DVD się da.

    pzdr, Gotfryd
    (PC z "siatkową" obudową i wentylator z przodu, obrócony)

  • 14. Data: 2013-02-18 13:39:13
    Od: K <...@...c>

    W dniu 17-02-2013 21:49, Maciek pisze:

    > Czesc
    >
    > Mam w kompie nagrywarke CD/DVD. Odtwarza normalnie, ale nie chce nagrac
    > zadnej plyty. CDRWIN wywala jakis dziwny blad, MediaPlayer nie widzi
    > plyty... Sa jakies narzedzia diagnostyczne, ktorymi sprawdze, co sie
    > dzieje?
    >
    > Zuzycie wykluczam - przez 4 lata nagralem moze 10 plyt.

    jak juz napisali inni
    patyczek 'do uszu', plyn do okien i wyczysc. zepsuc nie zepsujesz, a
    moze naprawisz :)

  • 15. Data: 2013-02-18 17:26:14
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-02-17 22:24, Maciek pisze:
    > EN: 'EN_SCSI_CDB_FAILED: SCSI CDB delivery failed, check
    > CDB_FAILURE_INFORMATION for details'(8) SE: 0 ET:

    A spróbuj coś nagrać pod bootowalnym z pendrive linuksem
    w k3b itp. bo wygląda trochę jak błąd ASPI/SPTI.

    > Naped nie jest na SCSI.

    Właśnie pod ASPI masz emulację SCSI na urządzeniach ATAPI.

    --
    /MB

  • 16. Data: 2013-02-18 17:29:58
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-02-18 01:37, Padre pisze:

    > No i wszystko się zgadza, pisałem o tych za 2000 :) najpierw były
    > kiepskie bo technologia nowa, teraz kiepskie bo producent musi je
    > sprzedać hurtownikom po 7$.

    Tu się zgodzę - TEAC W54 kupiony za ~900 zł i TEAC W58 za ~500 zł
    działają mi do dziś i przeżyły zgon kilku kupionych znacznie później
    napędów. Do tej pory jak jest problem z odczytem jakiejś płyty CD
    posiłkuję się jednym z tych napędów - absolutnie niezniszczalne
    urządzenia, choć toporne jak diabli ;)

    --
    /MB

  • 17. Data: 2013-02-18 20:37:10
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Michal" <s...@d...mailexpire.com> napisał w
    wiadomości news:kftlcj$7o6$1@mx1.internetia.pl...
    > Tu się zgodzę - TEAC W54 kupiony za ~900 zł i TEAC W58 za ~500 zł działają
    > mi do dziś i przeżyły zgon kilku kupionych znacznie później napędów.

    Teac W512 za 1215zł z 2000 roku działa do dziś. ;-)

  • 18. Data: 2013-02-18 20:51:33
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "nom" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Teac W512 za 1215zł z 2000 roku działa do dziś. ;-)

    Teac potrafi wypalić na płycie chodnikowej, więc nie wiem o tyle szumu... ;)

  • 19. Data: 2013-02-19 02:57:34
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2013-02-18 20:51, qwerty pisze:
    > Użytkownik "nom" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Teac potrafi wypalić na płycie chodnikowej, więc nie wiem o tyle
    > szumu... ;)

    A na nagrobnych epitafia też jara?

    --

  • 20. Data: 2013-02-19 08:35:56
    Od: "Kamil" <n...@g...com>

    Użytkownik "Michal" napisał:

    > Właśnie pod ASPI masz emulację SCSI na urządzeniach ATAPI.

    Co to ma do rzeczy? Do tej pory działało?

    Pzdr