  • 1. Data: 2013-02-17 21:49:49
    Temat: Czym przetestowac nagrywarke?
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Czesc

    Mam w kompie nagrywarke CD/DVD. Odtwarza normalnie, ale nie chce nagrac
    zadnej plyty. CDRWIN wywala jakis dziwny blad, MediaPlayer nie widzi
    plyty... Sa jakies narzedzia diagnostyczne, ktorymi sprawdze, co sie
    dzieje?

    Zuzycie wykluczam - przez 4 lata nagralem moze 10 plyt.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 2. Data: 2013-02-17 21:59:28
    Temat: Re: Czym przetestowac nagrywarke?
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-02-17 21:49, Maciek pisze:

> [...]
    > zadnej plyty. CDRWIN wywala jakis dziwny blad, MediaPlayer nie widzi
    > plyty... Sa jakies narzedzia diagnostyczne, ktorymi sprawdze, co sie

    Pokaż z logów np: ImgBurn co to za "dziwny błąd".

    > Zuzycie wykluczam - przez 4 lata nagralem moze 10 plyt.

    No to nie wykluczaj. To nie czasy napędów CDRW po 2000+ zł - w czasach
    DVDRW za ~70 zł te napędy produkuje się jako jednorazowe z żywotnością
    zakładaną na ~2 lata obowiązkowej ochrony konsumenckiej. Po tym czasie
    siada laser, mechanika itp. nawet jeśli używałeś tylko do odtwarzania
    albo i od samego zasysania kurzu przez szpary - może pomóc płyta
    czyszcząca, ale lustra tak nie wyczyścisz. Powoli szykuj się na kolejny
    gigantyczny wydatek rzędu 70 zł albo po prostu kup zewnętrzną USB -
    będzie do kilku komputerów bo teraz nawet windows i office taniej kupuje
    się online i instaluje z HDD/pendrive nie mówiąc już o programach czy
    grach - dopiero co wczoraj ciągnąłem ze Steam ~36GB Max Payne 3 Special
    Edition i chyba szybciej poszło niż gdybym miał użerać się z płytami
    (ile jest w pudełku - cztery?).

    --
    MB

  • 3. Data: 2013-02-17 22:24:34
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 17 Feb 2013 21:59:28 +0100, Michal napisał(a):

    > Pokaż z logów

    EN: 'EN_SCSI_CDB_FAILED: SCSI CDB delivery failed, check
    CDB_FAILURE_INFORMATION for details'(8) SE: 0 ET:

    Naped nie jest na SCSI.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 4. Data: 2013-02-17 22:50:45
    Od: Padre <P...@n...net>

    > No to nie wykluczaj. To nie czasy napędów CDRW po 2000+ zł

    No tak, jakby wtedy lepiej bywało, moja nagrywarka za 1500 wytrzymała
    2,5 roku i jakieś 100, góra 120 płyt. No może trzeba jeszcze doliczyć ze
    30 płyt uwalonych przy zapisie.

  • 5. Data: 2013-02-17 23:42:50
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 17 Feb 2013 22:50:45 +0100, Padre napisał(a):

> [...]

    Moja pierwsza nagrywarka, kupiona chyba z 9 lat temu, kosztowala okolo
    200-250 zl i wytrzymala jakies 5-6 lat lat CODZIENNEGO nagrywania...

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 6. Data: 2013-02-18 01:16:45
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    W dniu 2013-02-17 23:42, Maciek pisze:

    > Moja pierwsza nagrywarka, kupiona chyba z 9 lat temu, kosztowala okolo
    > 200-250 zl i wytrzymala jakies 5-6 lat lat CODZIENNEGO nagrywania...

    mam taka nagrywarke firmy TEAC ktora ma podobny przebieg i dziala do
    dnia dzisiejszego. ale na szczescie nie mam juz w domu ani jednej plyty
    cd/dvd, a blueray to nawet na oczy nie widzialem i nie chce :>

  • 7. Data: 2013-02-18 01:37:31
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Moja pierwsza nagrywarka, kupiona chyba z 9 lat temu, kosztowala okolo
    > 200-250 zl i wytrzymala jakies 5-6 lat lat CODZIENNEGO nagrywania...

    No i wszystko się zgadza, pisałem o tych za 2000 :) najpierw były
    kiepskie bo technologia nowa, teraz kiepskie bo producent musi je
    sprzedać hurtownikom po 7$. Moja trzecia z kolei nagrywarka tez
    wytrzymała ładnych kilka lat i poszła na śmietnik razem z komputerem bo
    przeszedłem na SFF.

  • 8. Data: 2013-02-18 06:58:02
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Padre" napisał w wiadomości grup
    > No i wszystko się zgadza, pisałem o tych za 2000 :)

    U mnie do tej pory działa HL-DT H12L

  • 9. Data: 2013-02-18 11:23:33
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    On 17/02/2013 20:49, Maciek wrote:

> [...]
    > dzieje?
    >
    > Zuzycie wykluczam - przez 4 lata nagralem moze 10 plyt.

    Jak napisano, najprawdopodobniej uszkodzona nagrywarka. Inna możliwość...
    Ojcu siadła stacjonarna nagrywarka podłączona do telewizora - przestała
    nagrywać. Kazałem ojcu iść po nowe pudeło płytek (50 sztuk) - to samo.
    Kupiłem na Allegro sam napęd do nagrywarki (dość specyficzny) - to samo,
    czyli elektronika siadła. Kupiłem nową używaną nagrywarkę (taki sam
    model) - to samo. Okazało się, że cały rzut płytek z pewnego magazynu
    był uszkodzony, mi nie przyszło do głowy sprawdzić jakości czystych
    DVD w innym urządzeniu.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 10. Data: 2013-02-18 11:38:44
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2013-02-18 11:23, DooMiniK pisze:
    > Jak napisano, najprawdopodobniej uszkodzona nagrywarka.

    A może po prostu... kurz na soczewce lasera?
    4 lata to dość długo. Zwłaszcza gdy MAŁO używana. :)

    --