  • 1. Data: 2013-03-07 10:58:53
    Temat: Czym myć ekrany dotykowe
    Od: dcim24 <d...@g...com>

    Witam,
    Czym można myć ekrany dotykowe, by nie uszkodzić ich powierzchni? Jak
    rozumiem środki czyszczące na bazie alkoholu są niedopuszczalne.
    Specjalne środki?
    pozdrawiam
    dcim

  • 2. Data: 2013-03-07 11:01:59
    Temat: Re: Czym myć ekrany dotykowe
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 07 Mar 2013 10:58:53 +0100, dcim24 napisał(a):

    > Czym można myć ekrany dotykowe, by nie uszkodzić ich powierzchni? Jak
    > rozumiem środki czyszczące na bazie alkoholu są niedopuszczalne.
    > Specjalne środki?

    Tym co ekrany LCD.

  • 3. Data: 2013-03-07 12:02:20
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    myje tym co mam pod ręką nie wydziwiając.... najlepiej kup jakąś super hiper
    szmatke za stówke - bedzie idealna...

    ...ludzie to mają co raz "wieksze" problemy...

    ...grupy schodza na psy....

    uciu

    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów
    8088 (20130307) __________

    Wiadomość została sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

  • 4. Data: 2013-03-07 12:54:42
    Od: "Tomek" <n...@o...pl>

    Użytkownik "uciu" napisał:

    > ...ludzie to mają co raz "wieksze" problemy...

    Dziwisz się jak "ludzie" obsługując dotykowca nie myją rąk, a później
    problem, bo kawałek irchy za 2,50 do czyszczenia okularów nie daje rady z
    brudem i smarem?

  • 5. Data: 2013-03-07 13:00:19
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    uciu nabazgrał(a):

    > ...grupy schodza na psy....

    A tobie coś się do dupy przykleiło :)

  • 6. Data: 2013-03-07 13:10:39
    Od: K <...@...c>

    W dniu 07-03-2013 10:58, dcim24 pisze:
> [...]
    > Czym można myć ekrany dotykowe, by nie uszkodzić ich powierzchni? Jak
    > rozumiem środki czyszczące na bazie alkoholu są niedopuszczalne.

    plyn do okien + recznik papierowy. ew zamiast plynu moze byc pianka do
    plastikow.
    nie ma sie co spuszczac.

  • 7. Data: 2013-03-07 13:42:54
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "dcim24" <d...@g...com> wrote in message
    > Czym można myć ekrany dotykowe, by nie uszkodzić ich powierzchni?
    > Jak rozumiem środki czyszczące na bazie alkoholu są niedopuszczalne.
    > Specjalne środki?

    A zdajesz sobie sprawę z tego, że ekrany dotykowe to szerokie pojęcie?

    Najnowsze ekrany ze szkła "Gorilla" są niezniszczalne pod tym względem
    i myję je byle czym. Natomiast starsze ekrany często były z tworzywa
    sztucznego, zwłaszcza te rezystancyjne, wymagające docisku a nie dotyku
    (odróżnić je można po tym, że działają nawet dotykane przez rękawiczki).

    Plastikowych ekranów nie myłbym żadnymi rozpuszczalnikami bo zmatowieją.

    Swoje iPhony 4 i 5, Nexusa 7 od Googla/Asusa myję typową ściereczką
    do mycia okularów które mamy w pracy dostępne: jest to po prostu
    ściereczka zamoczona w alkoholu izopropylowym a jak nie mam jej pod
    ręką to jak pisałem wyżej, byle czym: zwilżyć i wytrzeć normalną szmatką
    czy nawet przetrzeć o nogawkę jeansów :-)

  • 8. Data: 2013-03-07 13:44:14
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomek" <n...@o...pl> wrote in message

    > Dziwisz się jak "ludzie" obsługując dotykowca nie myją rąk, a później
    > problem, bo kawałek irchy za 2,50 do czyszczenia okularów nie daje
    > rady z brudem i smarem?

    A dlaczego miałaby dawać radę? Nie przeceniasz jej nieco?
    Tłuszczu naturalnie występującego na rękach nie zmyje tylko rozmaże.
    Nie mów mi, że Ty za każdym razem jak chcesz telefonu użyć to idziesz
    do łazienki myć ręce?

  • 9. Data: 2013-03-07 13:56:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pszemol" napisał w w
> [...]
    >rękawiczki).
    >Plastikowych ekranów nie myłbym żadnymi rozpuszczalnikami bo

    Hm, a przypadkiem wiekszosc monitorow i telewizorow nie jest
    "plastikowa" ?
    Gdzies musi byc polaryzator ...

    Kiedys zalalem siemensa C35 etanolem i ze zdziwieniem stwierdzilem ze
    zewnetrzna szybka oslonowa w telefonie zmatowiala.

    >Swoje iPhony 4 i 5, Nexusa 7 od Googla/Asusa myję typową ściereczką
    >do mycia okularów które mamy w pracy dostępne: jest to po prostu
    >ściereczka zamoczona w alkoholu izopropylowym

    A izopropanol to nie "rozpuszczalnik" ? :-)

    Fakt ze powszechnie uzywany do czyszczenia elektroniki, i jakby mial
    zaszkodzic, to by producent duze ostrzezenie dal ...

    J.

  • 10. Data: 2013-03-07 15:37:15
    Od: "Tomek" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Pszemol" napisał:

    > A dlaczego miałaby dawać radę? Nie przeceniasz jej nieco?

    Nie zrozumiałeś, ale to mnie już od dawna nie dziwi.

    > Nie mów mi, że Ty za każdym razem jak chcesz telefonu użyć to idziesz
    > do łazienki myć ręce?

    Gdybym miał ręce wymazane tłuszczem i smarem przez większość czasu, w którym
    musiałbym używać telefonu, nie wybrałbym dotykowca. Tego chyba nie trzeba Ci
    tłumaczyć. Natomiast nie mając wymazanych rąk jak świnia przez większość
    dnia, nie mam potrzeby mycia ich za każdym razem przed użyciem telefonu. Są
    po prostu czyste. Nie macie tam w Juesej nawyku mycia rąk po przyjściu do
    domu lub po wykonaniu jakichś czynności ręcznych, podczas których ręce się
    mogą zabrudzić? Szkoda.