  • 11. Data: 2011-09-21 17:33:56
    Temat: Re: Czy wszystkie monitory LED to taka tragedia ?
    Od: TheWarAgainstTerror <n...@o...pl>

    > Trzyma geometrię i równomierność podświetlenia. Po rogach nic nie srebrzy.
    > Jak go porównują z 5-cio letnią Belineą na MVA to jestem zaskoczony jaki
    > postęp zrobiły zwykłe TN-ki.

    dlatego MVA to szajs

    > No i ten Acer bierze tylko 18 Wat w trybie econo.

    pobór mocy zgadzam się, 18W, wygląd i dizajn super, ale jak nie masz
    porównania, nie postawisz obok cos innego to po paru godzinach wzrok się
    przyzwyczaja i stwierdzasz że z kolorami tak ma być

    jestem przyzwyczajony do monitora wide gamut 82% jak siadam na takim
    czymś jak LED 68% to wydaje mi się że to księżyc

    zielony jest OK, niebieski też ale o czerwieni można zapomnieć

  • 12. Data: 2011-09-21 17:48:20
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "TheWarAgainstTerror" napisał w wiadomości grup
    > pobór mocy zgadzam się, 18W, wygląd i dizajn super, ale jak nie masz
    > porównania, nie postawisz obok cos innego to po paru godzinach wzrok się
    > przyzwyczaja i stwierdzasz że z kolorami tak ma być

    Niektórzy widzą migotanie świetlówki kompaktowej, której odświeżanie wynosi
    kilka kHz (nie chodzi o uszkodzony statecznik), ale im nie przeszkadza LCD 60
    Hz. :P

  • 13. Data: 2011-09-21 18:48:28
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Twat" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > musi być nowy, nie po to sprzedawałem używany żeby kupować używany, miałem
    > nadzieję że po 3 latach jest jakiś postęp w LCD

    Jest, co nie oznacza, że nagle coś za 3000zł stanieje do 300zł.

    Trzeba było kupić Eizo

    --
    Irokez

  • 14. Data: 2011-09-21 18:59:50
    Od: piblokto <t...@g...pl>

    On Wed, 21 Sep 2011 19:02:52 +0200, Tom01 wrote:

    > A co ma rodzaj podświetlenia do zmęczenia? Może być po prostu za jasny?

    Być może - nie potrafię podać jakiegoś racjonalnego wytłumaczenia.

  • 15. Data: 2011-09-21 19:00:17
    Od: "John Doe" <j...@u...com>

    Użytkownik "Mateusz" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > No milo, ze sie przedstawiles ;)

    To inicjator wątku sam nazwał się piz*ą, poczytaj słownik
    angielsko-polski

  • 16. Data: 2011-09-21 20:00:08
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-09-21 18:36, Gil wrote:
    > Trzyma geometrię

    Czekaj, a są takie nie-tubowe co nie trzymają ;) ?

  • 17. Data: 2011-09-21 20:06:11
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    > Czekaj, a są takie nie-tubowe co nie trzymają ;) ?

    Giętki OLED zwinięty do kieszeni ;]

    --
    Irokez

  • 18. Data: 2011-09-21 20:58:58
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> wrote in message

    > Czekaj, a są takie nie-tubowe co nie trzymają ;) ?

    No tak masz rację. Tylko, że ten monitor kosztował 480 zł toteż wiele się
    nie spodziewałem.
    Zapuściłem Nokia test i widzę, że kolory odbieram bez obrzydzenia, tekst
    jest wyraźny.
    Ale jest taki jak za 800 zł. Wiadomo Acer. Pewnie niedługo popracuje.

    Przez jakiś czas przepłacałem za sprzęt. Tak sądzę. Za monitor Belinea
    19.20.10 - MVA dałem 5 lat temu 1900 zl.
    Czytałem wiele testów i wybrałem wtedy matrycę MVA, pivot, podnoszenie
    monitora ręką na słupku, itp.
    Bo niby trzeba dobry monitor do zdjęć i obróbki. No i przepłaciłem bez
    sensu. Wszyscy doradcy chcą abyś wydał więcej pieniędzy na lepszy
    sprzęt. Oczywiście są monitory lepsze i gorsze. Ale to nie kwestia co możesz
    z tego uzyskać.
    Ale teraz widzę, że dla amatora do obróbki zdjęc i TN wystarczy. Trzeba
    tylko pare prób i odbitki z labu będa ok.
    Jeszcze raz powtórzę, że te same wyniki można osiągnąć przy obróbce zdjęć
    mając monitor TN czy super PVA.
    Kwestia doświadczenia.
    Byle nie za dużo mieszać oryginalnym zdjęciu.
    Nie dajmy sie zwariować. To tylko monitor. Zdjęcia i filmy nie zastąpią
    życia.
    Jak chcę super kolory i ostrość oraz full gamut to wystarczy spojrzec przez
    okno.
    Mówię o nieprofesjonalnych zastosowaniach.

  • 19. Data: 2011-09-22 05:36:58
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Gil pisze:
    .
> [...]
    > okno.
    > Mówię o nieprofesjonalnych zastosowaniach.

    Jeśli chodzi o zdjęcia z wakacji to jasne, że TN wystarczy. Jeśli mówisz
    o profesjonalnych zastosowaniach - dla mnie jest to przynajmniej zdjęcie
    produktu umieszczone na stronie internetowe, to ważne jest by pokazywało
    obraz możliwie bliski rzeczywistości. Inaczej klienci mogą być
    zawiedzeni wyglądem produktu w realu.

    Przykłady produktów które warto obrobić dobrym sprzętem: materiały
    budowlane wykończeniowe, części zamienne karoserii pojazdów.

    Inna sprawa to jakość sprzętu z której korzysta klient (mam na myśli
    zdjęcia internetowe). Jeśli ogląda je na słabym sprzęcie to wcześniejszy
    trud fotografa i tak może pójść na marne.
    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 20. Data: 2011-09-22 11:21:26
    Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>

    W dniu 2011-09-21 17:57, Twat pisze:

    > IPSa nie chce, miałem della 2007W, koszmarna powierzchnia matrycy
    > powoduje że mieni mi się w oczach, gdyby nie to już brałbym della U2412M

    Znając te modele, na Twoim miescu kupiłbym sabie taką używkę, ja tak
    robię od wielu lat i uważam, że nawet stare SPVA 17" są o niebo lepsze
    od najtańszych współczesnych TN.