  • 11. Data: 2010-06-19 22:10:22
    Temat: Re: Czy wolno jeździć z woda zamiast płynu chłodzacego?
    Od: "news" <o...@o...vrew>

    > Nie przesadzaj, jeszcze się nie pytał,
    > czy można chłodnicę musztardą uszczelniać ;-)

    a jak to bylo z tym wezem ogrodowym ?

  • 12. Data: 2010-06-19 23:53:43
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Wersja Demo"

    > Płyn w układzie jest po to, żeby wytrzymac mrozy i przegotowania. Bo
    > generalnie w środku w silniku jest parę miejsc, w którym przekracza
    > on temperaturę gotowania wody.

    Po to w układzie chłodzenia jest nadciśnienie, aby przesunąć punkt
    wrzenia cieczy - obojętnie jakiej,
    dla wody przy ciśnieniu jakie zazwyczaj panuje w układach chłodzenia
    czyli ok 1.3 bara temperatura wrzenia wynosi ok 110 stopni celsjusza -
    jeśli zrozumiałeś, to teraz już wiesz dlaczego nie wolno odkręcać korka
    w zbiorniczku wyrównawczym np po ostrej jeździe i dlaczego po odkręceniu
    woda, czy tam płyn zaczyna gwałtownie wrzeć.

  • 13. Data: 2010-06-20 01:06:24
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Dnia piÄ&#65533;knego Sat, 19 Jun 2010 14:40:43 +0200, osobnik zwany Sebastian
    > BiaĹ&#65533;y wystukaĹ&#65533;:

    > nic, poza zamarzniÄ&#65533;ciem w zimie na postoju.
    >

    > --
    > mst <at> gazeta <.> pl
    > "-Mam lÄ&#65533;k gruntu! -Chyba wysokoĹ&#65533;ci?
    > -Wiem co mĂłwiÄ&#65533;, to grunt zabija!" T.Pratchett

    To jest jedyna słuszna rada. Wszystkie dziwne teorie o kamieniu, gotowaniu czy
    szybszym zużyciu uszczelek to bzdury. Chętnie bym przeczytał jakie argumenty na
    potwierdzenie swoich tez mają ich autorzy. Ale nie przeczytam. Nie dlatego że
    nie będzie mi się chciało a dlatego że oni nic nie napiszą. Bo jakby napisali to
    pojeździł bym sobie po nich jak po łysych kobyłach.

  • 14. Data: 2010-06-20 01:39:32
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 20 Jun 2010 01:06:24 +0200, kogutek wrote:
> [...]
    >nie będzie mi się chciało a dlatego że oni nic nie napiszą. Bo jakby napisali to
    >pojeździł bym sobie po nich jak po łysych kobyłach.

    Znowu nie przesadzaj - kamien jednak w kranowie jest, fakt ze ilosc
    raczej znikoma.
    A z uszczelkami w pompie to sam jestem ciekaw czy woda smaruje tak
    dobrze jak borygo.

    J.

  • 15. Data: 2010-06-20 02:55:27
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > raczej znikoma.
    > A z uszczelkami w pompie to sam jestem ciekaw czy woda smaruje tak

    Gdyby głupota powodowała unoszenie się w powietrzu to ktoś kto pisze że kamień z
    jednorazowo nalanej wody może zaszkodzić przebywał by teraz w stratosferze. Weź
    5 litrową butelkę wody mineralnej. Nazywa się mineralna bo zawiera rozpuszczone
    minerały. I przeczytaj ile tych minerałów jest. Czy tam jest ich kilo, ćwierć
    kilo czy może mniej. Jest ich tyle że jak się osadzą w układzie chłodzenia to
    warstwa będzie grubsza niż atom ale w dalszym ciągu praktycznie nie możliwa do
    zmierzenia Żeby przekonać siebie i innych oszacuj ile metrów sześciennych wody z
    kranu trzeba zagotować w układzie chłodzenia żeby powstała warstwa 0,5mm.
    Pierwszą sprawę mamy chyba wyjaśnioną. Co do uszczelnienia pompy. Ten typ
    uszczelnienia nazywa się cierno oporowym. Charakteryzuję niezwykłą precyzją
    wykonania powierzchni uszczelniających. Kontroli płaskości dokonuje się metodą
    optyczną wykorzystującą specjalny sprawdzian szklany. Płaskość ocenia się po
    ilości prążków interferencyjnych. Powinny byc o ile mnie pamięć nie myli trzy
    albo cztery. Tak małych odchyłek od płaskości nie daje się zmierzyć innymi
    warsztatowymi metodami. Uszczelnienie pracuje na sucho. Pomiędzy pierścieniem
    grafitowym a przeciw pierścieniem jest tak mało miejsca że cząsteczki wody się
    nie mieszczą bo są większe. Gdy z jakichkolwiek przyczyn pojawi się tam woda to
    uszczelnienie natychmiast się psuje. Dodatkowo skonstruowane jest ten typ
    uszczelnienia w taki sposób że zwiększenie ciśnienia w układzie powoduje
    zwiększenie siły dociskającej pierścienie do siebie. Amen
    Dalej przesadzam?

  • 16. Data: 2010-06-20 18:52:38
    Temat: Re: Czy wolno je 1/4 dziae z woda zamiastp?ynu ch?odzacego?
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-06-20, kogutek <k...@v...pl> wrote:

    > Pomiędzy pierścieniem
    > grafitowym a przeciw pierścieniem jest tak mało miejsca że cząsteczki wody się
    > nie mieszczą bo są większe.

    LOL.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 17. Data: 2010-06-20 18:53:43
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-06-19, Przemys?aw Czaja <p...@p...fm> wrote:

> [...]
    > w zbiorniczku wyrównawczym np po ostrej jeździe i dlaczego po odkręceniu
    > woda, czy tam płyn zaczyna gwałtownie wrzeć.

    Można, można. Po pierwszym razie się już wie dlaczego nie należy :)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 18. Data: 2010-06-22 15:10:45
    Od: Wersja Demo <r...@X...pl>

    > dla wody przy ci?nieniu jakie zazwyczaj panuje w układach chłodzenia
    > czyli ok 1.3 bara temperatura wrzenia wynosi ok 110 stopni celsjusza -

    Zazwyczaj.

    Np. w Hondzie Civic nadcisnienia nie ma.

    --
    Krzysiek, Wieliczka i okolice.

  • 19. Data: 2010-06-22 16:44:35
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Wersja Demo"

    > Zazwyczaj.
    >
    > Np. w Hondzie Civic nadcisnienia nie ma.

    Po czym kolega wnosi? Pytam z ciekawości bo interesuje mnie jak np.
    rozwiązali ubytki związane z parowaniem cieczy?
    .

  • 20. Data: 2010-06-22 17:48:19
    Od: " Wmak" <w...@W...gazeta.pl>

    Wersja Demo <r...@X...pl> napisał(a):

    > Np. w Hondzie Civic nadcisnienia nie ma.

    Piszesz o nadciśnieniu w chłodnicy, nagrzewnicy i wężach czy tylko w
    zbiorniczku wyrównawczym ?

    Stosowane bywaja dwa systemy:
    1. Nadciśnienie panuje w całym układzie, wraz ze zbiorniczkiem wyrównawczym.
    Zaworek ograniczający ciśnienie jest na zbiorniczku.
    Wydmuchuje parę, po ostygnięciu zasysa powietrze

    2. Nadciśnienie panuje w chłodnicy, nagrzewnicy, przewodach.
    Zawór ciśnieniowy jest przy korku chłodnicy (na chłodnicy lub na wężu
    łączącym termostat z chłodnicą).
    Przy wzroście temperatury i ciśnienia płyn jest wypychany do zbiorniczka, w
    czasie stygnięcia układu jest z niego zasysany ale sam zbiorniczek nie ma
    ciśnieniowego korka, tylko klapkę zapobiegającą wychlapywaniu płynu.

    Ostatnie, jakie pamiętam, samochody bez nadciśnienia w chłodnicy to była
    Warszawa M20 (może i seria 203) i stare Żuki.

    Wmak