  • 1. Data: 2010-06-19 15:02:58
    Temat: co robić w razie zderzenia?
    Od: dr nauk boskich <c...@c...cc>

    hej, chciałem zapytać czy jest coś, co można zrobić gdy już wie się że
    zderzenie jest nieuniknione ( samochód nie ma poduszki, a pasy ma się
    zapięte) co może w jakimś stopniu zmniejszyć obrażenia, tudzież
    zwiększyć szanse przeżycia. pamiętam np. że chyba kubicki w kanadzie
    zdjął ręce z kierownicy i je skrzyżował na piersiach tuż przed
    uderzeniem w betonowy mur...

    pozdrówki

  • 2. Data: 2010-06-19 16:18:44
    Temat: Re: co robić w razie zderzenia?
    Od: "glang" <g...@o...pl>

> [...]
    > szanse przeżycia. pamiętam np. że chyba kubicki w kanadzie zdjął ręce z
    > kierownicy i je skrzyżował na piersiach tuż przed uderzeniem w betonowy

    zwróc uwagę że nawet najgorsze wypadki przezywają pijani. im więcej promili
    tym większe szanse..
    nie nie!! nie piszę żebyś szybko walnał setę ale pomyśl jak oni się
    zachowują?
    pzdr
    GL

  • 3. Data: 2010-06-19 17:08:03
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "glang" <g...@o...pl> wrote in message

    > zwróc uwagę że nawet najgorsze wypadki przezywają pijani. im więcej
    > promili tym większe szanse..

    Skąd te dane?

  • 4. Data: 2010-06-19 17:14:07
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    dr nauk boskich pisze:
> [...]
    > zderzenie jest nieuniknione ( samochód nie ma poduszki, a pasy ma się
    > zapięte) co może w jakimś stopniu zmniejszyć obrażenia, tudzież

    Jeżeli pasy są bezwładnościowe, to pewnie warto jak najmocniej wcisnąć
    się w siedzenie - lewą nogą zaprzeć się o podstopnicę, prawą o pedał
    hamulca.

  • 5. Data: 2010-06-19 17:49:11
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message

    > Jeżeli pasy są bezwładnościowe, to pewnie warto jak najmocniej wcisnąć się
    > w siedzenie - lewą nogą zaprzeć się o podstopnicę, prawą o pedał hamulca.

    Pewny jesteś?

  • 6. Data: 2010-06-19 18:19:43
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > Skąd te dane?

    załoga karetki :)
    pzdr
    GL

  • 7. Data: 2010-06-19 18:38:03
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "glang" <g...@o...pl> wrote in message

    > załoga karetki :)

    I dużo widziałeś wypadków w których byli pijani i niepijani
    w TYM SAMYM SAMOCHODZIE a przeżywali tylko pijani?

  • 8. Data: 2010-06-19 18:51:41
    Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    dr nauk boskich <c...@c...cc> napisał(a):

> [...]
    > zwiększyć szanse przeżycia. pamiętam np. że chyba kubicki w kanadzie
    > zdjął ręce z kierownicy i je skrzyżował na piersiach tuż przed

    Raz pamiętam sytuacje kiedy wywalałem żarcie żeby nim po twarzy
    (była poduszka) nie dostać... a druga ręką było celowanie
    droga->chodnik->trawa->chodnik->droga bo mi wyjechał z boku :)
    tylko wolno było to nie było niebezpieczne (dla mnie) - gdzieś
    koło 80..90km/h.

    Równo przywalić, żeby się auto nie zgięło po skosie (tylko G duże bez
    poduszki - ryzyko) ?
    albo jak się da to żeby się ześlizgnęło ? albo szukać miękkiego miejsca
    w przeciwniku ?

    pasy można sobie zacisnąć jak napinaczy nie ma i ręce na kierownice.
    ale to chyba na lodzie jak masz 4 sekundy do uderzenia :)

    Raz na lodzie miałem z 7 sekund, to sobie jeszcze szybę otworzyłem
    żeby słyszeć czy hamuje czy nie... (lanos 2001 bez abs) i jak lepiej
    i wcelowałem w 2 drzewa tabliczką rejestracji - strat brak :)

    pozdrawiam.

  • 9. Data: 2010-06-19 19:22:03
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-06-19 18:51, Michał pisze:
    <ciach bełkot>

    > Raz na lodzie miałem z 7 sekund, to sobie jeszcze szybę otworzyłem
    > żeby słyszeć czy hamuje czy nie... (lanos 2001 bez abs) i jak lepiej
    > i wcelowałem w 2 drzewa tabliczką rejestracji - strat brak :)

    ... a potem się obudziłeś?

    --
    MZ

  • 10. Data: 2010-06-19 21:11:08
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał

    > Jeżeli pasy są bezwładnościowe, to pewnie warto jak najmocniej wcisnąć się w
    > siedzenie - lewą nogą zaprzeć się o podstopnicę, prawą o pedał hamulca.

    Wlasnie takie odruchowe zapieranie sie o podloge i kierownice
    prowadzi do powaznych zlaman i obrazen.
    Pozdr

    --
    Hinek