  • 81. Data: 2011-02-25 09:28:42
    Temat: Re: Czy w telewizji siedz debile?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 25 Feb 2011 19:21:36 +1000, Tom wrote:
    >O co chodzi z Australia?

    Jak kiedys wyczytalem to owe Trespassing law w Australii przetrwalo na
    pierwotnym poziomie i w zasadzie masz prawo zastrzelic obcych na
    swojej ziemi bez podawania powodow - a to juz nawet w Teksasie nie
    jest takie proste :-)

    Oczywiscie w praktyce nikt tak nie strzela ... a moze dlatego ze nikt
    nie wchodzi ? :-)

    J.

  • 82. Data: 2011-02-25 13:23:50
    Temat: Re: Czy w telewizji siedzą debile?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 23 Feb 2011 08:52:18 +0100, Atlantis wrote:

    >Koleżanka mówiła mi kiedyś o takiej rozmowie z jakimś "humanistą":
    >- To w tramwajach też jest silnik? Przecież one są na prąd...

    To nie trzeba humanisty - przetestuj inne kolezanki.
    Wiekszosc odpowie podobnie.

    Tak nawiawem mowiac po angielsku nawet usprawiedliwione: engine i
    motor to jakby troche co innego

    J.

  • 83. Data: 2011-02-25 20:21:20
    Od: Atlantis <n...@n...pl>

    W dniu 2011-02-24 15:23, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > Właściciel zastrzelił go. Właściciela uniewinniono (wtargnięcie na teren

    Jestem ciekaw ile w tej historii jest prawdy a ile dziennikarskiej inwencji.

    www.youtube.com/watch?v=AdXGMPAJ52U

    Niemal przy okazji każdej strzelaniny w USA pismaki mają prawdziwą
    ucztę. W kółko leci ta sama mantra, ile złego wynika z drugiej poprawki.
    Jakoś nikomu nie przyjdzie do głowy powiedzieć, że:
    a) Gangi zaopatrują się u swoich dilerów, w nierejestrowaną broń.
    b) Psychopata pewnie tak czy inaczej wyciągnąłby broń spod ziemi. A
    gdyby mu się nie udało, to zapewne użyłby innej metody (np. bomba
    domowej konstrukcji).

    Ludzie, którym posiadana broń uratowała życie, zdrowie albo majątek nie
    goszczą aż tak często w mediach. Kampania przeciwko prawu do posiadania
    broni, aktywnie prowadzona również przez polskie media (co jest
    absurdalne przez sam fakt, iż u nas i tak obowiązuje w tej materii
    niezwykle restrykcyjne prawodawstwo) jest tak samo absurdalna, jak próby
    zakazywania transportu samochodowego (bo przecież zdrowie i życie w
    wypadkach co roku traci całkiem sporo osób) albo sprzedaży trutki na
    szczury (bo można nią otruć też człowieka).

  • 84. Data: 2011-02-26 21:13:42
    Temat: Re: Czy w telewizji siedzš debile?
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "J.F." napisał:

    > A tak prawde mowiac to zmierzyc natezenie tez by bylo warto.

    Jak czytam takie wypowiedzi usiłujące usprawiedliwaiać każdą bzdurę to
    rośnie mi natężenie mięśni szczęki.

    Remek

  • 85. Data: 2011-02-26 22:28:41
    Od: philips <p...@o...pl>

> [...]
    > b) Psychopata pewnie tak czy inaczej wyciągnąłby broń spod ziemi. A
    > gdyby mu się nie udało, to zapewne użyłby innej metody (np. bomba
    Masz całkowitą rację.
    1) Raczej tylko idiota zastrzeli człowieka z legalnie posiadanej broni.
    2) Bandyta zawsze uzyska do niej dostęp.
    Może komuś zależy na tym, żeby ludzie broni nie posiadali? Władzy lepiej
    pyskować do nieuzbrojonego człowieka niż do uzbrojonego...
    Co do przekazu TV, to kiedyś oglądałem na YT program, w którym gość
    zauważał pewne fakty:
    - więcej dzieci ginie na "kinderbalach" topiąc się w przydomowych
    basenikach niż zastrzelonych, ale o tym nikt programów nie robi,
    - więcej ludzi umiera na "zwykłą" grypę niż na świńską, czy ptasią, ale
    to tych drugich boją się ludzie.
    Wymienił jeszcze kilka podobnych przypadków, ale nie pamiętam.

  • 86. Data: 2011-02-26 23:22:47
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > W. Niedzickiego albo A. K. Wróblewskiego.

    Ten pierwszy kompletnie bez polotu, moze i ma dobre checi, ale talentu
    ni cholery. Pan Wroblewski fajne felietony pisze i to wszystko.
    Wydaje mi sie, ze problemem nie jest brak chetnych, czy zdolnych ludzi
    by powtorzyc sukces Sondy. Problemem jest nastawienie kierownictw mediow
    do nauki. Nikt sie nie przebije przez mur niecheci.
    Jak "artysta" namaluje jakis bohomaz, czy zrobi jakas durnawa
    "instalacje", to zasluzy conajmniej na wzmianke we wiadomosciach, a
    przeciez sa dziesiatki instytutow i uczelni. Naprawde nie robia nic
    godnego paru zdan w mediach?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 87. Data: 2011-02-27 00:38:58
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik philips napisał:
    > Masz całkowitą rację.
    > 1) Raczej tylko idiota zastrzeli człowieka z legalnie posiadanej broni.

    Nie. Tylko idiota zastrzeli człowieka z legalnie posiadanej broni nie
    mając do tego stosownego uzasadnienia prawnego. Gościa który na mnie by
    szarżował z siekierą w miejscu publicznym i w obecności świadków na
    piątym metrze bez wahania bym zastrzelił. Gówniarza dwa razy lżejszego
    niż ja startującego z łapami mogę co najwyżej w jaja kopnąć. Do wyboru
    jest piącha w kinol albo z grzywki - bo tylko siniaków mi może narobić,
    mam prawo większych siniaków mu narobić ale ukatrupić to lekka przesada.

    --
    Darek

  • 88. Data: 2011-02-27 00:49:55
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik philips napisał:

    > Wymienił jeszcze kilka podobnych przypadków, ale nie pamiętam.

    Więcej ludzi ginie od kontaktu z tak powszechnym przedmiotem jak
    samochód niz od kontaktu z tak dziwnym przedmiotem jak broń palna. Trzy
    rzędy wielkości różnią liczbę ofiar samochodów jak liczbe ofiar jachtów
    sportowych i rekreacyjnych (a może nawet pięć rzędów wielkości - cztery
    ofiary śmiertelne w żegludze śródlądowej rocznie to dużo, małe
    miasteczko na drogach rocznie to standard...) ale to zaostrzenia zasad
    przyznawania prawa do żeglowania rekreacyjnego bez prawa przewozu osób
    płacących różni powaleni chcą (niektórzy nie są powaleni - oni po prostu
    kiedyś mieli prawo kasowania forsy za te prawa i chcą tak dalej - bo się
    kasa urwie i za co bedą żyli jak do innej roboty niezdatni?).

    --
    Darek

  • 89. Data: 2011-02-27 08:26:59
    Od: znik <z...@v...pl>

    W dniu 2011-02-21 09:39, Adam pisze:
    > Czy rzeczywiście w telewizorniach siedzą debile???

    krótko i treściwie: tak. i nie tylko w zakresie elektroniki.

    znik.

  • 90. Data: 2011-02-27 08:46:21
    Od: Atlantis <n...@n...pl>

    W dniu 2011-02-27 00:22, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Ten pierwszy kompletnie bez polotu, moze i ma dobre checi, ale talentu
    > ni cholery.

    Ja bym tego nie powiedział. Urodziłem się odrobinę za późno, żeby
    załapać się na "Sondę" w innej formie jak tylko z powtórek. Wychowałem
    się na "Telewizji Edukacyjnej" z lat dziewięćdziesiątych, która wciąż
    prezentowała naprawdę wysoki poziom (szczególnie w porównaniu z
    quasi-edukacyjnymi programami na "Discovery"). "Laboratorium"
    Niedzickiego od tamtego czasu, aż do dzisiaj oceniam dość wysoko.

    > Pan Wroblewski fajne felietony pisze i to wszystko.

    Miałem na myśli raczej jego książki.

    > Wydaje mi sie, ze problemem nie jest brak chetnych, czy zdolnych ludzi
    > by powtorzyc sukces Sondy. Problemem jest nastawienie kierownictw mediow
    > do nauki. Nikt sie nie przebije przez mur niecheci.

    W zarządach siedzą pragmatycy, dla których decydującym wyznacznikiem
    jest zysk. Niestety, pomimo wszystkich swoich zalet wolny rynek ma też
    pewne wady. Jeśli większość widzów woli bezmyślną rozrywkę, to taka
    właśnie będzie się sprzedawała. Media będą więc jej dostarczały. Na
    papce wychowa się kolejne pokolenie jeszcze głupszych odbiorców, którzy
    będą żądać jeszcze głupszej papki - typowe dodatnie sprzężenie zwrotne.
    I wbij się tutaj z inteligentnym programem popularyzującym zagadnienia
    nauki i techniki. Zwłaszcza teraz, kiedy współczesna popkultura wprost
    promuje głupotę, a zainteresowanie nauką czyni przymiotem "frajera".

    Popatrz na TVP. W kółko trąbią o tym, że spadają wpływy z abonamentu i
    przez to nie stać ich na cele misyjne. Z anteny w pierwszej kolejności
    zdejmują jednak nie "Klan", "Złotopolskich" albo "Ojca Mateusza", ale
    programy edukacyjne i kulturalne. To dość jasno pokazuje ich priorytety.

    > Jak "artysta" namaluje jakis bohomaz, czy zrobi jakas durnawa
    > "instalacje", to zasluzy conajmniej na wzmianke we wiadomosciach

    Współczesna kultura moim zdaniem prezentuje obraz nędzy i rozpaczy. Nie
    trzeba mieć talentu, umiejętności manualnych ani wyobraźni - zasadź
    słonecznik w starym sedesie, miej znajomości a okrzykną cię autorem
    genialnej postmodernistycznej "rzeźby". ;)

    > przeciez sa dziesiatki instytutow i uczelni. Naprawde nie robia nic
    > godnego paru zdan w mediach?

    Ależ robią. Choćby z ostatnich dni:
    http://www.nltk.home.pl/dlaprasy,wiecej,0x83f54k84d6
    jl3.html
    http://www.racjonalista.pl/index.php/s,38/t,39134

    Słyszał ktoś o tym w mainstreamowych mediach? Bo ja nie.