  • 1. Data: 2011-02-19 20:22:22
    Temat: MAX610
    Od: "VSS" <v...@o...pl>

    Witam !

    Cciałbym uzyć tego sclaka do zasilania ATtiny13. Czy ktoś mam jakies
    doświadczenie z tym wynalazkiem ? A może jakies inne pomysły zasilania proca
    z 230V co nie zajmuje wiecej mniejsca niż ten scalak, no może ciut większe ?

    --
    VSS

  • 2. Data: 2011-02-19 20:57:30
    Temat: Re: MAX610
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 19.02.2011 21:22, VSS pisze:
> [...]
    > doświadczenie z tym wynalazkiem ? A może jakies inne pomysły zasilania
    > proca z 230V co nie zajmuje wiecej mniejsca niż ten scalak, no może ciut
    Scalak jest nieistotny - kondensator jest większy ;)

    A można dać zasilacz beztransformatorowy - kondensator na 220 zmiennego
    + rezystor + zenerka + mały kondensator na wyjściu.

    Michoo

  • 3. Data: 2011-02-20 01:25:53
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

    > A można dać zasilacz beztransformatorowy - kondensator na 220 zmiennego

    > + rezystor + zenerka + mały kondensator na wyjściu.

    a czy koledzy pochwala sie jaka jest srednia zywotnosc takiego rozwiazania :) ?

  • 4. Data: 2011-02-20 03:53:30
    Od: Tom <t...@n...spam.invalid>

    On 20/02/2011 6:57 AM, Michoo wrote:
    > A można dać zasilacz beztransformatorowy - kondensator na 220 zmiennego + rezystor
    + zenerka + mały kondensator na wyjściu.

    Czy przypadkiem nie brakuje jednej diody?
    Tomek

  • 5. Data: 2011-02-20 11:28:34
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 20.02.2011 04:53, Tom pisze:

    > Czy przypadkiem nie brakuje jednej diody?
    Brakuje. Jednej albo 4. I ewentualnie tranzystora w parze z zenerką przy
    większych prądach.

    Michoo

  • 6. Data: 2011-02-21 09:01:53
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sun, 20 Feb 2011 02:25:53 +0100,
    nenik <n...@o...pl> screamed:

    > a czy koledzy pochwala sie jaka jest srednia zywotnosc takiego rozwiazania :) ?

    Prosta konstrukcja, mało co może się zepsuć.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:213B ]
    [ 10:01:11 user up 12720 days, 21:56, 1 user, load average: 0.63, 0.98, 0.64 ]

    Your fault, core dumped.

  • 7. Data: 2011-02-21 14:22:15
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 21.02.2011 10:01, Artur M. Piwko pisze:
    > Prosta konstrukcja, mało co może się zepsuć.
    Jedyne chyba co ma jakiś niewielki "czas zużycia" to kiepskie kondensatory.

    Michoo

  • 8. Data: 2011-02-21 18:09:26
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-02-19 21:22 VSS napisał(a):

> [...]
    > doświadczenie z tym wynalazkiem ? A może jakies inne pomysły zasilania
    > proca z 230V co nie zajmuje wiecej mniejsca niż ten scalak, no może ciut

    Supertex LR8 widziałeś?
    Idealny do wyciągnięcia małego prądu @ 5V z zasilania sieciowego:
    http://www.supertex.com/pdf/datasheets/LR8.pdf

    To jest zwykły stabilizator liniowy, tyle że na wejściu może mieć do
    450V DC. Wyjście regulowane, możesz ustawić 5V i już. Kwestia tylko w
    dobrym chłodzeniu więc lepiej nie ciągnąć za dużo prądu (grzeje się ok.
    0,3W na każdy miliamper prądu wyjściowego).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 9. Data: 2011-02-21 18:29:43
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

    > Supertex LR8 widziałeś?
    > Idealny do wyciągnięcia małego prądu @ 5V z zasilania sieciowego:
    > http://www.supertex.com/pdf/datasheets/LR8.pdf
    > To jest zwykły stabilizator liniowy, tyle że na wejściu może mieć do

    No właśnie.

    > 450V DC. Wyjście regulowane, możesz ustawić 5V i już. Kwestia tylko w
    > dobrym chłodzeniu więc lepiej nie ciągnąć za dużo prądu (grzeje się ok.
    > 0,3W na każdy miliamper prądu wyjściowego).

    Fajne, jak będę robił ogrzewanie to pomyślę. 45W na radiator, a 1W na
    zasilanie układu. Wow.

  • 10. Data: 2011-02-21 23:25:07
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-02-21 19:29 Marcin Wasilewski napisał(a):

> [...]
    [...]
    > Fajne, jak będę robił ogrzewanie to pomyślę. 45W na radiator, a 1W na
    > zasilanie układu. Wow.

    No wiesz, gdy potrzeba 1mA do zasilenia małego procka (była mowa o
    ATtiny13 na początku) to wydalenie 0,3W nie jest dużym problemem. I w
    takim przypadku cały zasilacz będzie się składać z mostka, małego
    kondensatora oraz LR8. Czyż to nie piękne? Odpada wielki kondzioł zwykle
    stosowany w zasilaczach beztransformatorowych. Do tego LR8 zapewnia
    stabilizację napięcia dużo lepszą niż dioda Zenera.

    BTW: A i tak LR8 wydoli z siebie (przy odpowiednim chłodzeniu) max. 20
    mA więc o tych 45W nawet nie myśl.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/