  • 61. Data: 2011-04-21 18:20:28
    Temat: Re: Czy ten kabel zasilający zda się do tego komputera?
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Thu, 21 Apr 2011 20:05:23 +0200, JoteR napisał(a):

    > Hmm, jak zamawiałem zestaw w Komputroniku, to na zamówieniu nie był
    > wyszczególniony ów kabel, nie było go AFAIR również w opisie (obudowa z
    > zasilaczem). Mimo to kabel w zestawie był, może dlatego, że zamówiłem to
    > jako komputer, a nie jako pudło z komponentami.

    Jeśli zamówiłeś zestaw, to oczywista sprawa. Ale jakbyś sobie sam dobrał
    części z takim zasilaczem
    http://www.komputronik.pl/product/94244/Sprzet_kompu
    terowy/Podzespoly_PC/Hiper_HPU_4K580_MU_580W_wyprzed
    az.html
    to byłbyś w takiej sytuacji jak Alicja.

    > Myślisz, że dziewczyna
    > mająca problemy z kabelkiem (lub jej hipotetyczny znajomy) zamówiła pudło z
    > częściami do samodzielnego montażu? ;-)

    Póki co nie mogę odrzucić hipotezy znajomego :)

    --
    GLaF

  • 62. Data: 2011-04-21 18:35:29
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "GLaF" napisał:

    > Jeśli zamówiłeś zestaw, to oczywista sprawa.

    Z doświadczenia (nie tylko z komputerami) powiem, że nie jest to taka
    oczywista oczywistość. Sprzedając komponenty, sprawdza się po prostu listę i
    jeśli kabel był w worku z zasilaczem, to się ten worek w całości wysyła.
    Natomiast kompletne urządzenie (zwłaszcza złożone na zamówienie) wypadałoby
    podłączyć do prądu i przynajmniej sprawdzić czy działa, o ile nie wygrzać. I
    bywa, że po takim wygrzaniu z firmy wyjeżdża sprawne, przetestowane i
    wygrzane urządzenie, a cholerny kabelek zostaje, szyderczo dyndając przy
    stanowisku testowym ;->

    > Póki co nie mogę odrzucić hipotezy znajomego :)

    I sztucznej mgły ;->

    JoteR

  • 63. Data: 2011-04-21 18:39:24
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 21-04-2011 o 19:22:23 GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl> napisał(a):

    > Gdzie Alicja napisała, że zamówiła _zestaw_? Może samodzielnie dobrała
    > wszystkie komponenty? Tego nie wiemy.

    Wyobrażasz sobie człowieka, który zamawia "nowy komputer" specjalnie
    pomijając kabel, by później stwierdzić, że go w zestawie nie ma i pytać
    "firmy" dlaczego tego kabla nie dostał?
    Wybacz, ale dla mnie to nie ma sensu.

    > Oczywiście. Angażowanie Rzecznika na tym etapie jest bezcelowe.

    Rozumiem, że powinna kupić sobie brakującą część i nie zawracać nikomu
    głowy. Jeżeli nie, to podaj przynajmniej adekwatny sposób postępowania.
    Przyznaję jednak rację, że mój pierwszy post był zbyt emocjonalny.

    > Ostatnio kupowałem kompletny komputer, ale bez dysku (sam dobierałem
    > sobie
    > części). Sprzedawca spytał się, czy nie chcę dysku, odpowiedziałem, że
    > nie.
    > Uważasz, że gdyby sprzedawca nie spytał się o dysk, to już byłby
    > naciągaczem?

    Ale Ty nie pytasz o rodzaj kabla na grupach. Nie możesz mierzyć ludzi
    mających nikłe pojęcie w tej dziedzinie swoją miarą, a i sprzedawca
    zachował się jak należy. Czyli można.

    > Walczyć należy z pochopnymi sądami. Nie wiemy czy Alicja zamawiała
    > zestaw,
    > czy sama dobierała komponenty i jaki był ich opis.

    Jak wyżej. Dla mnie nowy komputer to "zestaw", dla Ciebie "komponenty"
    Szkoda jednak, że Alicja nie napisała więcej szczegółów.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 64. Data: 2011-04-21 18:47:33
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 21-04-2011 o 19:27:55 GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl> napisał(a):

    > A sprzedawanie nagrywarek OEM bez kabla sygnałowego to też zwykłe
    > naciągactwo? Bo takie też są często sprzedawane. Trzeba zakazać?

    Ale tak ciężko zrozumieć różnicę? Nagrywarka włożona do komputera
    będzie działać wyśmienicie. Bez kabla zasilającego nie tylko nie
    będzie działał zasilacz, ale nawet rzeczona nagrywarka.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 65. Data: 2011-04-21 18:56:02
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Thu, 21 Apr 2011 20:47:33 +0200, Wiesław napisał(a):

    > Ale tak ciężko zrozumieć różnicę? Nagrywarka włożona do komputera
    > będzie działać wyśmienicie.

    Bez kabla sygnałowego?
    Nie piszę o kabelku do karty dźwiękowej, tylko ATA lub SATA.

    --
    GLaF

  • 66. Data: 2011-04-21 19:02:46
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 21-04-2011 o 14:23:09 Leszek K. <l...@n...pl>
    napisał(a):

    > W końcu jakaś sensowna opinia. Najprawdopodobniej sprzedawca zapomniał
    > tego kabla włożyć do pudła..

    > zdrowy rozsądek.

    Ale macie "zaskok" :) Gdyby się nie upomniała, a sprzedawca nie
    stwierdził, że jednak nie zapomniał włożyć do pudła, to najprawdopodobniej
    nie byłoby żadnej dyskusji :)

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 67. Data: 2011-04-21 19:06:59
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 21-04-2011 o 20:56:02 GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl> napisał(a):

    > Bez kabla sygnałowego?
    > Nie piszę o kabelku do karty dźwiękowej, tylko ATA lub SATA.

    Takie kable z kolei, dołączają do płyty głównej. No chyba, że
    również jest w wersji OEM :)

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 68. Data: 2011-04-21 19:14:26
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Thu, 21 Apr 2011 20:39:24 +0200, Wiesław napisał(a):

    > Wyobrażasz sobie człowieka, który zamawia "nowy komputer" specjalnie
    > pomijając kabel, by później stwierdzić, że go w zestawie nie ma i pytać
    > "firmy" dlaczego tego kabla nie dostał?
    > Wybacz, ale dla mnie to nie ma sensu.

    Kto powiedział, że _specjalnie_?

    > Rozumiem, że powinna kupić sobie brakującą część i nie zawracać nikomu
    > głowy. Jeżeli nie, to podaj przynajmniej adekwatny sposób postępowania.

    Jeśli kupiła komputer jako zestaw - zażądać kabla od sprzedawcy.
    Jeśli sama (lub jej znajomy) dobierała komponenty i w opisie był brak kabla
    (patrz mój post z przykładem z komputronika), to powinna dokupić
    gdziekolwiek.
    Dyskusyjna jest sprawa jeśli nie było żadnej wzmianki o kablu. Bo
    standardem jest, że zasilacz w wersji OEM ma dołączone 4 śrubki i kabel.
    Ale standard to jeszcze nie prawo.
    Tak czy inaczej, sprzedawca się nie popisał. Ale to jeszcze nie powód, żeby
    nazywać go naciągaczem i od razu sprawę zgłaszać Rzecznikowi Konsumentów.
    Zawsze lepiej spróbować załatwić sprawę polubownie niż od razu wyciągać
    armaty.

    --
    GLaF

  • 69. Data: 2011-04-21 19:21:47
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Thu, 21 Apr 2011 21:06:59 +0200, Wiesław napisał(a):

    > Takie kable z kolei, dołączają do płyty głównej. No chyba, że
    > również jest w wersji OEM :)

    Nawet wersje BOX często mają tylko 1. Jak podłączysz dysk (raczej nie mają
    dołączonego kabla) to do nagrywarki trzeba dokupić osobno.
    --
    GLaF

  • 70. Data: 2011-04-21 21:18:10
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-04-21 21:21, GLaF pisze:
    > Nawet wersje BOX często mają tylko 1. Jak podłączysz dysk (raczej nie mają
    > dołączonego kabla) to do nagrywarki trzeba dokupić osobno.

    Do nagrywarki na USB?
    Do moich nagrywarek (wewnętrznych) żadne kable nie były potrzebne,
    oprócz tych, które są wewnątrz obudowy.

    --
    animka