  • 1. Data: 2009-10-09 13:07:05
    Temat: Czy sklep justcam4you to witryna złodziei?
    Od: Jan <k...@p...com>

    Miło było pomarzyć o aparatach i obiektywach
    oferowanych na ww. witrynie w cenach znacznie
    niższych od cen w innych sklepach zagranicznych,
    no i oczywiście jeszcze bardziej kontrastujących
    z cenami u nas. Co prawda opinie były złe, ale...

    Ale dziś widzę, że ww. sklep jest już nieobecny.
    Czy to był tylko sposób na wyłudzanie pieniędzy?
    Czy też może sprzedali oni komuś coś naprawdę?
    Choćby dla zachęcenia innych do kupowania?
    Ma ktoś coś od nich może?

    Jan

  • 2. Data: 2009-10-09 13:16:06
    Temat: Re: Czy sklep justcam4you to witryna złodziei?
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Jan pisze:
> [...]
    > Czy to był tylko sposób na wyłudzanie pieniędzy?
    > Czy też może sprzedali oni komuś coś naprawdę?
    > Choćby dla zachęcenia innych do kupowania?

    Sugerujesz, że ktoś coś "na nich" nagrał?
    Uppps zapomniałem ze to nie PL.

    Zgłoś, że jesteś koloru skóry najnowszego noblisty i ci nie dostarczyli,
    może ktoś coś do nich będzie miał.

  • 3. Data: 2009-10-09 13:25:39
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 9 Okt., 15:07, Jan <k...@p...com> wrote:
> [...]
    > Czy to był tylko sposób na wyłudzanie pieniędzy?
    > Czy też może sprzedali oni komuś coś naprawdę?
    > Choćby dla zachęcenia innych do kupowania?

    sam padlem kiedys ofiara , ale nie tego sklepu.
    moja ostroznosc zostala uspiona.
    robilem wieksze transakcje i wszystkie byly o.k. niektore
    skomplikowane np z Kanady ( transport !!! ) z rejonow niemal
    bezludnych.
    A tu raz sie dalem naciac.
    rozmawialem telefonicznie , wyminialem koresponcencje.
    Dodatkowo uspil mnie fakt , ze wrzucili swoj baner na optycznych ( byl
    tam b. krotko).
    pomyslalem , ze za tanio troche , ale na tym polega spryt zlodzieja ze
    potrafi wzbudzic zaufanie.

    i przepadlo sporo kasy .

    Teraz wiem.

    Sprawdzic kiedy jest zakladana strona.
    mozna to zrobic przez siec.
    Czesto oszusci podaja date zalozenia witryny starsza ( np pare lat) -
    w rzeczywistosci moze nie miec nawet miesiaca.

    Ostroznie z firmami , ktore nie akceptuja paypal albo wizy.
    Oszusci na ogol nie dostana tam certyfikacji tak latwo , choc pewnosci
    nie ma i sa latwi do zidentyfikowania.

    teraz po szkodzie kupuje nawet drouzej ale u sprawdzonego dostawcy.

    nawet tej kradziezy nie chcialo mi sie zglosic na policje a wystrczylo
    na b dobry aparat.

    i co ciekawe
    za jakis czas natknalem sie na taka sama witryny , nieco zminiona
    szata graficzna , ale te same tricki stosowal ten oszust.
    poprzednia zlikwidowal po miesiacu i uruchomil nastepna.
    napisalem mu , udawal ze o niczym nie wie.

    to byla witryna rejestrowana w angli , ale to, ze sie dostali na
    optycznych , kto wie czy rodacy ni maczali w tym palcow.

  • 4. Data: 2009-10-09 15:55:30
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "Jan" <k...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy to był tylko sposób na wyłudzanie pieniędzy?
    > Czy też może sprzedali oni komuś coś naprawdę?
    > Choćby dla zachęcenia innych do kupowania?

    To ja może przypomnę, co napisałem ponad dwa tygodnie temu o tym sklepie (ku
    przestrodze).

    "Jest wiele pseudosklepów interentowych, założonych w celu wyłudzenia
    pieniędzy. To najwyraźniej jeden z nich. Stosunkowo łatwo je rozpoznać bo:
    - w serwisach z opiniami o sklepach nie mają wielu lub żadnych komentarzy
    (!!!),
    - gdy przychodzi do płacenia okazuje się, że jednak nie można zapłacić
    kartą, tylko przelewem,
    - mają "słabe" certyfikaty,
    - domeny są bardzo młode,
    - mają na niektóre towary niewiarygodnie niskie ceny,
    - ostrzeżenia przed nimi można przeczytać między innymi na listach i grupach
    ;).
    - itp.

    Ich reklamy mogą być wszędzie - także w serwisach fotograficznych (zwykle za
    pośrednictwem google) i w gazetach (to z polskiego podwórka)."

    --
    Lol

  • 5. Data: 2009-10-09 19:15:10
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Jan wrote:
> [...]
    > Czy to był tylko sposób na wyłudzanie pieniędzy?
    > Czy też może sprzedali oni komuś coś naprawdę?
    > Choćby dla zachęcenia innych do kupowania?

    Jeśli chodzi o:
    http://www.justcam4you.com/
    to juz umarła ich strona ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 6. Data: 2009-10-10 09:12:04
    Od: Jan <j...@w...pl>

    Mikolaj Tutak pisze:

    > Jeśli chodzi o:
    > http://www.justcam4you.com/
    > to juz umarła ich strona ;-)

    Ano właśnie, o tej stronie napisałem, że jest teraz
    nieobecna. Ale chodzą pogłoski, że to tylko zmiana
    nazwy i że kolektyw założycielski coś przedsięwziął
    w zamian. Tylko nie znam nowej nazwy. Nie znam też
    osobiście nikogo, kto próbował zakupu od nich, ani
    poprzednio, ani teraz.

    Dlatego zadałem pytanie: Czy komuś udało się coś
    od nich kupić?

    Jan

  • 7. Data: 2009-10-10 09:23:54
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "Jan" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > w zamian. Tylko nie znam nowej nazwy. Nie znam też
    > osobiście nikogo, kto próbował zakupu od nich, ani

    Takich "kolektywów" działa przynajmniej kilka - adresy zmieniają się od
    wielu miesięcy - wygląd strony i opisy produktów tylko nieznacznie. Cel jest
    ciągle taki sam - wyłudzenia.

    > Dlatego zadałem pytanie: Czy komuś udało się coś
    > od nich kupić?

    Chyba żartujesz? :)

    --
    Lol

  • 8. Data: 2009-10-10 10:34:20
    Od: Jan <j...@w...pl>

    Lol pisze:

    > Chyba żartujesz? :)

    Nie, nie żartuję. Odpowiedź na to pytanie pozwala
    ocenić rangę oszustów. Jeśli działają z celem
    doraźnym, czyli na krótką metę, to nikomu niczego
    nie dostarczą. Ale zarobią niezbyt dużo, bo będą
    musieli zwiewać wcześnie. Ale jeśli są bardziej
    wyrafinowani, mogą jako przynętę dostarczyć
    jakieś tańsze przedmioty, żeby wzbudzić zaufanie,
    i potem nie dostarczyć czegoś naprawdę drogiego,
    kiedy ktoś nabrany przeleje należność na ich konto.

    Jan

  • 9. Data: 2009-10-10 13:13:13
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

> [...]
    > i potem nie dostarczyć czegoś naprawdę drogiego,
    > kiedy ktoś nabrany przeleje należność na ich konto.

    Najczęściej działają doraźnie (przynajmniej ci). Zwijają "interes" szybko i
    zaraz potem otwierają następny. Szczerze mówiąc wersja z zanętą wydaje mi
    się znacznie bardziej ryzykowna (jakieś ślady po transakcjach realnego
    zakupu, konieczność utrzymywana interesu przez jakiś czas, będą musieli
    wynająć siedzibę, ktoś ich będzie widział (np. kurierzy) lub dociekliwi
    kupujący, itp.). Po prostu bez sensu... W modelu biznesowym ;), który
    przyjęli, wyraźnie nastawiają się na to, że nałapią trochę jeleni (towar
    jest kosztowny, więc średnia cena zakupu to pewnie około tysiąc dolarów). Na
    bieżąco wyprowadzają pieniądze z konta, a jak się robi gorąco, to porzucają
    spalony interes i otwierają kolejny internetowy "sklep".
    Innymi słowy - nie licz na to, że jeśli zamówisz i zapłacisz jako jeden z
    pierwszych, to dostaniesz jakikolwiek towar...

    --
    Lol

  • 10. Data: 2009-10-10 14:20:31
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Jan" napisał

> [...]
    > i potem nie dostarczyć czegoś naprawdę drogiego,
    > kiedy ktoś nabrany przeleje należność na ich konto.

    Na mój gust to kombinujesz jak ich znaleźć po kolejnym wskrzeszeniu i
    "trafić" ich na jakiś tańszy sprzęt gdy są na etapie wstępnego "oswajania"
    rynku ; )
    Pomysł niegłupi ale ma parę słabych stron.
    Podstawowa to taka, że ryzykujesz, że przy kolejmym numerze zrobi na nich
    wjazd policja szybciej niż oni zdążą wysłać pierwsze, uwiarygadniające ich
    fanty. Tropem, którym wydajesz się podążać idzie zapewne jakaś komórka
    ścigająca tego typu wałki. I to być może w kraju gdzie służby działają nieco
    sprawniej niż u nas.
    Druga to taka, że jeśli już jest o nich dość głośno to mogą zrobić ostatni
    pożegnalny numer i wydymać wszystkich, którzy zakupią cokolwiek od
    pierwszego dnia istnienia nowego wydania starego przekrętu.

    Jest jeszcze potencjalna groźba, że nawet jak Ci się uda to mogą z tego być
    kłopoty - conajmniej zaproszenie na komendę i przesłuchanie w sprawie tej
    transakcji. Może paść podejrzenie, że pierwsze transakcje są przynętą i
    odbywają się w obrębie wspólników "interesu".
    Jeśli zaś dodatkowo sprzęt, którym się "uwiarygadniają" pochodzi z innego
    rodzaju przestępstwa (od "spadł z tira" po "czarny" import) to masz jak w
    banku przepadek, a w sytuacji wyjątkowego pecha cięższy zarzut.

    Jakiś czas temu miałem "przyjemność" z moją rejonową komendą kiedy szukali
    czegoś na firmę z Wrocławia. Było o tym głośno bo wzywali ludzi po całej
    Polsce. Problem polegał na tym, że nie pamiętałem abym cokolwiek u nich
    kupował, nie znalazłem żadnego śladu u siebie po jakiejkolwiek transakcji, a
    jakimś cudem siedziałem i tłumaczyłem się przed gliniarzem. A wiesz, kim
    jest dla nich taki co nic nie wie albo nic nie pamięta ?
    ; )

    Lepiej daruj sobie jeśli chodzi Ci po głowie to co ja myślę, że Ci chodzi
    ; )))))

    adam