  • From: "adam" <j...@o...maile.com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Czy sklep justcam4you to witryna złodziei?
    Date: Sat, 10 Oct 2009 16:20:31 +0200

    Użytkownik "Jan" napisał

    > Nie, nie żartuję. Odpowiedź na to pytanie pozwala
    > ocenić rangę oszustów. Jeśli działają z celem
    > doraźnym, czyli na krótką metę, to nikomu niczego
    > nie dostarczą. Ale zarobią niezbyt dużo, bo będą
    > musieli zwiewać wcześnie. Ale jeśli są bardziej
    > wyrafinowani, mogą jako przynętę dostarczyć
    > jakieś tańsze przedmioty, żeby wzbudzić zaufanie,
    > i potem nie dostarczyć czegoś naprawdę drogiego,
    > kiedy ktoś nabrany przeleje należność na ich konto.

    Na mój gust to kombinujesz jak ich znaleźć po kolejnym wskrzeszeniu i
    "trafić" ich na jakiś tańszy sprzęt gdy są na etapie wstępnego "oswajania"
    rynku ; )
    Pomysł niegłupi ale ma parę słabych stron.
    Podstawowa to taka, że ryzykujesz, że przy kolejmym numerze zrobi na nich
    wjazd policja szybciej niż oni zdążą wysłać pierwsze, uwiarygadniające ich
    fanty. Tropem, którym wydajesz się podążać idzie zapewne jakaś komórka
    ścigająca tego typu wałki. I to być może w kraju gdzie służby działają nieco
    sprawniej niż u nas.
    Druga to taka, że jeśli już jest o nich dość głośno to mogą zrobić ostatni
    pożegnalny numer i wydymać wszystkich, którzy zakupią cokolwiek od
    pierwszego dnia istnienia nowego wydania starego przekrętu.

    Jest jeszcze potencjalna groźba, że nawet jak Ci się uda to mogą z tego być
    kłopoty - conajmniej zaproszenie na komendę i przesłuchanie w sprawie tej
    transakcji. Może paść podejrzenie, że pierwsze transakcje są przynętą i
    odbywają się w obrębie wspólników "interesu".
    Jeśli zaś dodatkowo sprzęt, którym się "uwiarygadniają" pochodzi z innego
    rodzaju przestępstwa (od "spadł z tira" po "czarny" import) to masz jak w
    banku przepadek, a w sytuacji wyjątkowego pecha cięższy zarzut.

    Jakiś czas temu miałem "przyjemność" z moją rejonową komendą kiedy szukali
    czegoś na firmę z Wrocławia. Było o tym głośno bo wzywali ludzi po całej
    Polsce. Problem polegał na tym, że nie pamiętałem abym cokolwiek u nich
    kupował, nie znalazłem żadnego śladu u siebie po jakiejkolwiek transakcji, a
    jakimś cudem siedziałem i tłumaczyłem się przed gliniarzem. A wiesz, kim
    jest dla nich taki co nic nie wie albo nic nie pamięta ?
    ; )

    Lepiej daruj sobie jeśli chodzi Ci po głowie to co ja myślę, że Ci chodzi
    ; )))))

    adam