    From: "Lol" <l...@l...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Czy sklep justcam4you to witryna złodziei?
    Date: Sat, 10 Oct 2009 15:13:13 +0200

    Użytkownik "Jan" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hapnva$aui$1@news.task.gda.pl...

    > Nie, nie żartuję. Odpowiedź na to pytanie pozwala
    > ocenić rangę oszustów. Jeśli działają z celem
    > doraźnym, czyli na krótką metę, to nikomu niczego
    > nie dostarczą. Ale zarobią niezbyt dużo, bo będą
    > musieli zwiewać wcześnie. Ale jeśli są bardziej
    > wyrafinowani, mogą jako przynętę dostarczyć
    > jakieś tańsze przedmioty, żeby wzbudzić zaufanie,
    > i potem nie dostarczyć czegoś naprawdę drogiego,
    > kiedy ktoś nabrany przeleje należność na ich konto.
    >
    > Jan

    Najczęściej działają doraźnie (przynajmniej ci). Zwijają "interes" szybko i
    zaraz potem otwierają następny. Szczerze mówiąc wersja z zanętą wydaje mi
    się znacznie bardziej ryzykowna (jakieś ślady po transakcjach realnego
    zakupu, konieczność utrzymywana interesu przez jakiś czas, będą musieli
    wynająć siedzibę, ktoś ich będzie widział (np. kurierzy) lub dociekliwi
    kupujący, itp.). Po prostu bez sensu... W modelu biznesowym ;), który
    przyjęli, wyraźnie nastawiają się na to, że nałapią trochę jeleni (towar
    jest kosztowny, więc średnia cena zakupu to pewnie około tysiąc dolarów). Na
    bieżąco wyprowadzają pieniądze z konta, a jak się robi gorąco, to porzucają
    spalony interes i otwierają kolejny internetowy "sklep".
    Innymi słowy - nie licz na to, że jeśli zamówisz i zapłacisz jako jeden z
    pierwszych, to dostaniesz jakikolwiek towar...

    --
    Lol