  • 41. Data: 2010-10-03 10:15:08
    Temat: Re: Czy ladowarka pobiera prad?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 3 Oct 2010 11:40:41 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Hello J,
    >
    >80PLN rocznie? 160 kWh? To musiałoby żreć 20W ciagle. Po co kupować
    >tak energożerne urządzenie?

    A jak wybierasz to patrzysz na pobor mocy w stand-by ?

    Wlasnie po to ten napis zebys nie kupil. Bez zadnych norm, kosztownych
    badan - niech klient sam zdecyduje czy woli placic, wylaczac gdy
    nieuzywane czy kupic lepsze, drozsze .. ale w istocie tansze.

    >Ile ma lat jego konstrukcja?

    Nie tak duzo. Zainstalowany .. 2-3 lata temu.

    >To są efekty oszczędzania przez operatorów na cenie sprzętu -
    >energooszczędność kosztuje...

    Wylaczony na dwa tygodnie niestety dlugo startuje :-(
    To jest cena cyfryzacji - urzadzenie nie zrobilo koniecznego upgradu,
    karta nie ma aktualnych kodow, dekoder nie posiada aktualnego programu
    TV, a klient sobie tego nie zyczy :-)

    J.

  • 42. Data: 2010-10-03 11:20:15
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    RoMan Mandziejewicz wrote:
> [...]
    > tak energożerne urządzenie?
    > Ile ma lat jego konstrukcja?
    >
    > To są efekty oszczędzania przez operatorów na cenie sprzętu -
    Witam,
    dekodery TV SAT analogowe i cyfrowe wszystkie jakie do tej pory spotkałem
    grzeją się jak szalone w okolicy głowicy. Nie ma przy tym różnicy czy są
    włączone
    czy wyłączone z pilota.

    Ponadto wiele osób trzyma routery WiFi z Gigabit Ethernet włączone non stop
    chociaż można je skonfigurować aby na noc i pod nieobecność domowników
    działały na 100Mb/s.
    --
    pzdr, j.r.

  • 43. Data: 2010-10-03 11:47:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    j.r. napisało:

    > Ponadto wiele osób trzyma routery WiFi z Gigabit Ethernet włączone
    > non stop chociaż można je skonfigurować aby na noc i pod nieobecność
    > domowników działały na 100Mb/s.

    A po co w ogóle w routerach WiFi Gigabit Ethernet? Mam switche gigabitowe,
    grzeją się dość mocno, fakt. Ale czy to wynika z technologii, tak być
    musi i nie da się z tym nic zrobić?

    --
    Jarek

  • 44. Data: 2010-10-03 16:15:17
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > A po co w ogóle w routerach WiFi Gigabit Ethernet? Mam switche
    > gigabitowe, grzeją się dość mocno, fakt. Ale czy to wynika z
    > technologii, tak być musi i nie da się z tym nic zrobić?

    To jest combo, dostęp po WiFi na szybkiego dla laptopa oraz
    po kabelku do większych transferów.
    Przy tej szybkości gdzie sprzęt obrabia ramki danych niestety musi
    się grzać. Dokładnych danych nie mam ale przy 1GHz skrętka stanowi
    już znaczne obciążenie pojemnościowe.

    Trzeba by policzyć ale teoretycznie przy zmianie z 100MHz na 1GHz
    pobór mocy powinien wzrosnąć 10-krotnie.
    --
    pzdr, j.r.

  • 45. Data: 2010-10-03 16:35:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    j.r. napisało:

    > To jest combo, dostęp po WiFi na szybkiego dla laptopa oraz
    > po kabelku do większych transferów.

    A skąd router (w domyśle: internewowy) ma brać te gigabity na
    sekundę? Ograniczenia są gdzie indziej, i to znaczne. Kilka Mbps,
    w porywach trochę więcej, to maksimum tego co potrzeba. Chyba że
    w LAN dzieje się coś więcej poza Internetem. W moim domowym LAN
    większość ruchu ma pozainternetowe źródła, ale zdaję sobie sprawę,
    że jestem pod tym względem (pod inymi też) dość wyjątkowy.

> [...]
    > już znaczne obciążenie pojemnościowe.
    > Trzeba by policzyć ale teoretycznie przy zmianie z 100MHz na 1GHz
    > pobór mocy powinien wzrosnąć 10-krotnie.

    O to właśnie pytałem. Nie podejrzewam, by w urządzeniach ethernetowych
    moc potrzebna do wysterowania linii miała bardzo znaczący udział
    w zużyciu energii. Większość idzie na przetwarzanie danych w procesorze.
    Taka jest przynajmniej moja intuicja, ale może się mylę. Może powinienem
    uwzględnić straty w dielektryku kabla w bilansie ogrzewania domu?

    --
    Jarek

  • 46. Data: 2010-10-03 16:37:28
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Tak - zapalę LEDa mocy 30mW korzystając z 230V AC i zużywając niewiele
    > ponad 30mW mocy czynnej. Dziwię sie, że zadajesz takie pytanie.

    Napisałeś mocy czynnej. Więc jeżeli dasz tylko 100R szeregowo z
    kondensatorem to jesteś w plecy >22mW. Trzeba trochę finezji aby uzyskać 50%
    sprawności i te 100 000 godz świecenia diody.

    > Demagogia aż trzeszczy - to, że _stare_ telewizory na działanie w
    > trybie standby uzywały kilku W nie oznacza, że te kilka W szło na
    > zasilanie diody.

    Cytat:
    /Cytat

    Widzisz, ja czytając:
    Rozumiałem jako zasilacz standy. W TV nie dość że nie spotkałem diód 1W (i
    większysch) to nawet nie spotkałem zwykłych zwanych superjasnymi.

    --
    Desoft

  • 47. Data: 2010-10-03 17:03:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarosław,

    Sunday, October 3, 2010, 6:35:09 PM, you wrote:

    > A skąd router (w domyśle: internewowy)

    Domysł błędny - router zazwyczaj zawiera też switch...

    > ma brać te gigabity na sekundę?

    Gigabity - jeszcze nie ma skąd. Ale 100Mbps to już jest sporo poniżej
    mozliwości obecnych dysków.

    > Ograniczenia są gdzie indziej, i to znaczne. Kilka Mbps,
    > w porywach trochę więcej, to maksimum tego co potrzeba.

    ROTFL!

    > Chyba że w LAN dzieje się coś więcej poza Internetem. W moim domowym
    > LAN większość ruchu ma pozainternetowe źródła, ale zdaję sobie
    > sprawę, że jestem pod tym względem (pod inymi też) dość wyjątkowy.

    Doprawdy? Moje dziecko wysyca całe możliwości 3-kanałowego MIMO grając
    sobie na zdalnym pulpicie w jakąś strzelankę na słabym laptopie. Grę
    renderuje mocna maszyna połączona z routerem gigabitowym kabelkiem.

    Uprzedzając: dziecko jest dorosłe i bawi się na własnym sprzęcie.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 48. Data: 2010-10-03 17:05:59
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Desoft,

    Sunday, October 3, 2010, 6:37:28 PM, you wrote:

    [...]

    > Widzisz, ja czytając:
    > Rozumiałem jako zasilacz standy. W TV nie dość że nie spotkałem diód 1W (i
    > większysch) to nawet nie spotkałem zwykłych zwanych superjasnymi.

    Widzisz - a ja czytając "dioda telewizora" czytam "dioda telewizora" a
    nie "zasilacz zajmujący się zasilaniem układu pilnującego czy aby nie
    nadszedł rozkaz włączenia a przy okazji zasilajacy diodę LED".

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 49. Data: 2010-10-03 17:43:45
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 3 Oct 2010 18:15:17 +0200, j.r. wrote:
> [...]
    >już znaczne obciążenie pojemnościowe.
    >Trzeba by policzyć ale teoretycznie przy zmianie z 100MHz na 1GHz
    >pobór mocy powinien wzrosnąć 10-krotnie.

    Ale wymagana ilosc danych przepchnie w 10x krotszym czasie, a potem
    moze przejsc w stand-by :-)

    J.

  • 50. Data: 2010-10-07 09:52:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello,

    > Widzisz - a ja czytając "dioda telewizora" czytam "dioda telewizora" a
    > nie "zasilacz zajmujący się zasilaniem układu pilnującego czy aby nie
    > nadszedł rozkaz włączenia a przy okazji zasilajacy diodę LED".

    Przy okazji kopania w normach energooszczędności dotarłem do aktualnie
    obowiązujących norm zasilaczy zewnętrznych:
    http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?ur
    i=OJ:L:2009:093:0003:0010:EN:PDF

    oraz normy na pobór w trybie stand-by:
    http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?ur
    i=OJ:L:2008:339:0045:0052:EN:PDF

    A także dotyczącej telewizorów:
    http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?ur
    i=OJ:L:2009:191:0042:0052:EN:PDF

    Mam nadzieję, że to sporo wyjaśni.

    BTW: 2W to 17.5kWh rocznie (9PLN) - tyle maksymalnie może zeżreć
    telewizor w trybie stand-by. Podobnie inne urządzenia domowego użytku.

    Zasilacz wtyczkowy obecnie max 0.5W czyli niecałe 4.5kWh rocznie -
    jakieś 2.30PLN.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl