  • 51. Data: 2009-05-16 02:20:04
    Temat: Re: Czy ja mam szajbe na oczach?
    Od: nb <n...@n...net>

    at Fri 15 of May 2009 22:31, Jarek wrote:

    > Tak. Ostatnio widziałem takie właśnie dzieło sztuki w pewnym bardzo
    > znanym muzeum sztuki nowoczesnej. A jak komuś nie odpowiada biała
    > kartka, to mógł również obok kontemplować kartki jednolicie kolorowe

    Ech dzieciaki, ile macie lat? Z akademizmu przez postimpresjonistów
    i abstrakcję dochodzi się do białej kartki, mniej więcej wtedy
    kiedy głos się zmienia. Rychło potem kartkę zastępuję najpierw
    fizyczny a potem matematyczny punkt jako centrum Wszechświata.
    I tacy pryszczaci chłopcy biorą ołówek i na białej kartce
    stawiają kropkę = stwarzają Świat. Później ten akt tworzenia
    nie wymaga stawiania żadnej kropki, a w końcu nawet myślenia
    o kropce. A jeszcze później odbywa się drogę w odwrotnym
    kierunku, zygzakami największymi z możliwych. Abstrakcja,
    impresjonizm, akademizm... a i secesja dawniej omijana
    i starożytny Egipt, i maski afrykańskie i to co dzieci
    rysują w przedszkolach...

    PS
    "Czarny kwadrata na czarnym tle" Malewicza, też jest tak
    źle fotografowany jak "Kobieta-Łyżka" Giacomettiego.
    Tutaj zamiast ujęcia z boku, przydałoby się boczne światło
    pod bardzo ostrym kątem do powierzchni obrazu.

    --
    nb

  • 52. Data: 2009-05-16 02:22:39
    Od: nb <n...@n...net>

    at Fri 15 of May 2009 15:22, Kokos wrote:

    > tez tak czasem mam...

    > pod co?

    Na niezrozumiałe literówki jest sposób - popatrzyć się
    na klawiaturę i sąsiednie klawisze podejrzanej literki.

    nb

  • 53. Data: 2009-05-16 08:11:25
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > jest takie zaskoczenie. Np u mnie Picasso zmalał. Być może jego
    > technika była lepiej przenoszalna metodami poligraficznymi niż
    > innych twórców, Również zmalał, co bardziej zaskoczyło, ulubiony
    > Cézanne, ale startował z tak wysokiego poziomu, że dalej
    > w ścisłej czołówce. W górę powędrował van Gogh i zupełnie
    > zaskakująco wykatapultowani Bonnard i Gauguin.
    >
    > Ale powracając do fotografii... Jest bardzo znana rzeźba mojego
    > ulubionego rzeźbiarza Giacomettiego (świetnie sfotografowanego
    > przez Cartier-Bressona), łyżkokształtna rzeźba pod tytułem "Kobieta".
    /w500h420/CRI_2701.jpg
    > i na setkach innych fotografii w identycznym ujęciu na wprost/"en face".
    > Nie pozostaje nic innego niż podejrzewać Giacomettiego o żart podobny
    > do pisuaru Duchampa. A wystarczyłoby zrobić zdjęcie nieco z profilu,
    > by zobaczyć tak kobiece kształty, że nawet facetom o przeciętnym
    > poziomie testosteronu czapka idzie z dymem od samego patrzenia.
    > I co? Żaden fotograf na to nie wpadł, by focić inaczej, bo najpewniej
    > nie zauważył najistotniejszego.
    > I to jest skandal a nie zdjęcia Gudzowatego (mi się nie podobają).

    Chciałbym sobie poczytać o piszsz ale przez te krzaki sie nie da.

    pozdrawiam
    marek

  • 54. Data: 2009-05-16 11:05:10
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W sobota 16 maj 2009 10:11, marek augustynski wyraził następujacą opinię:

    > Chciałbym sobie poczytać o piszsz ale przez te krzaki sie nie da.

    Zmień czytnik na taki który rozpoznaje UTF-8.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 55. Data: 2009-05-16 14:27:36
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

    > W sobota 16 maj 2009 10:11, marek augustynski wyraził następujacą opinię:

    > Zmień czytnik na taki który rozpoznaje UTF-8.

    Żebym mia pojęcie co to jest ten czytnik i utf. Jeśli miałbyś chwile żeby mi
    wyjaśnić...

    pozdrawiam
    marek

  • 56. Data: 2009-05-16 18:50:04
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    <j...@a...at> napisal:

    >[...]
    >sadzisz ze linie M. budowali mongolowie ?
    >
    >fakt w histori ludzkosci udalo sie im zbudowac najwieksze imperium.
    >bylo to mozliwe dzieki przewadze technilogicznej w owych czasach.
    >a przewaga ta polegala na tym, ze potrafili zmiescic mieso krowy do
    >niewielkiego woreczka.
    >[...]

    W stosunku do narodów Europy mieli jeszcze jedna przewage i to chyba duzo
    istotniejsza - technologie budowy luków które byly duzo doskonalsze do
    europejskich.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 57. Data: 2009-05-16 19:13:08
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W sobota 16 maj 2009 20:50, Marek Wyszomirski wyraził następujacą opinię:

    > W stosunku do narodów Europy mieli jeszcze jedna przewage i to chyba duzo
    > istotniejsza - technologie budowy luków

    Luki?? A na co im luki skoro statków nie budowali?? ;-)

    > które byly duzo doskonalsze do europejskich.

    To akurat nie miało praktycznie żadnego znaczenia ani w przypadku walki z
    Europejską jazdą noszącą zbroje ani {ewentualnie} z piechotą chronioną
    tarczami.
    Przewaga była w strategii - Mongołowie planowali, przygotowywali i
    koordynowali swoje ataki w skali jaka w Europie nie była praktykowana od
    czasów Rzymskich oraz w taktyce użycia jazdy, choć umiejętności zdobywania
    ufortyfikowanych miast też im nie brakowało.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 58. Data: 2009-05-16 19:22:13
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W sobota 16 maj 2009 16:27, marek augustynski wyraził następujacą opinię:

    > Żebym mia pojęcie co to jest ten czytnik i utf. Jeśli miałbyś chwile żeby
    > mi wyjaśnić...

    http://www.google.pl/search?hl=pl&q=wikipedia+czytni
    k+news

    http://www.google.pl/search?hl=pl&q=wikipedia+UTF-8

    A jak nie chce Ci się czytać to znoś z pokorą "krzaczki" na ekranie bo to Ty
    masz problem a nie piszący.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 59. Data: 2009-05-16 19:41:58
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

    > W sobota 16 maj 2009 16:27, marek augustynski wyraził następujacą opinię:

    Ĺźeby

> [...]
    >
    > http://www.google.pl/search?hl=pl&q=wikipedia+UTF-8
    >
    > A jak nie chce Ci się czytać to znoś z pokorą "krzaczki" na ekranie bo

    Mamy dwa rodzaje proesorów filozofi. Ten pierwszy mówi mądrze i tak że
    zrozumie go idiota, a ten drugi mówi tak samo mądrze ale nikt go nie
    rozumie... poza innymi profesorami.

    pozdrawiam
    marek

  • 60. Data: 2009-05-16 20:02:42
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W sobota 16 maj 2009 21:41, marek augustynski wyraził następujacą opinię:

    k+news
    > Mamy dwa rodzaje proesorów filozofi. Ten pierwszy mówi mądrze i tak że
    > zrozumie go idiota, a ten drugi mówi tak samo mądrze ale nikt go nie
    > rozumie... poza innymi profesorami.

    Mamy Google, nawet profesorom filozofii powinno udać się tam znaleźć
    informacje - jeśli tylko spróbują ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --