  • 101. Data: 2009-05-19 09:30:21
    Temat: Re: Czy ja mam szajbe na oczach?
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

    > chlopie co ty wypisujesz
    > tu masz zdjecie swojego idola
    > http://1nterferences.files.wordpress.com/2009/02/970
    thomas_ruff.jpg

    > takie gowno moze podobac sie tylko idiotom

    > Jasiek z piwniczny , co weidziol jak sie plytki uklado jest dla mnie
    > wienkczym artystom niz ruff.
    > a do tego jeszcze tanszym.

    Przy okazji tego wątku o magazynie 5 klatek.
    Przeczytaj sobie wywiad z Kubą Dąbrowskim. Chwilami mądrze mówi. Posługuje się
    jednak tzw pigułą. Ja tak to nazywam. W dodatku jest twórcą więc nie wiem
    dlaczego ten wywiad akurat z nim;)
    Piguła to taki szablon, który każdy z nas nosi w głowie. I jak ktoś nas
    zaptyta możeby sprzedać mu taką właśnie pigułę bez ryzyka i popsucia sobie
    opini... Wodolejstwo po prostu. Dąbrowski przechodzi w wywiadzie od historii
    do wlasnej osoby. Bo tak też kieruje go redaktor używający swojej piguły. I
    tak sobie radośnie gadają.
    Generalny zamysł polega na nawiązaniach do historii i wyciąganiu z nich
    wniosków.. wątpliwej jakości. Rozumiesz... to jest rozmowa dwóch "starych
    dziadków". Kuba mówi np o konkursie na najlepszy fotoreportarz. Ja nie jestem
    stary a takich szablonowch stwierdzeń o jakości nadsyłanych prac słyszałem już
    nie wiem nawet ile razy. Dlaczego ktoś, profesjonalista niby, komentuje
    zdjęcia kotkow i ptaszkow? Po co do cholery?
    I ta z nikąd wzięta chęć do podpierania się nazwiskami, co też sugeruje
    redaktor dla podniesienia powagi duskusji. Rozpaczliwe wręcz są stwierdzenia o
    fotografowaniu siebie i swojego otoczenia... że to takie aktualne.
    W pewnym momencie zaczynają rozmawiać dokładnie o tym co my tutaj. Nazywaja
    nawet zjawisko fotografią "postzorkową".. A to jest wprost
    fotografia "postbecherowska", "postsanderowska", czyli poniemiecka. Gudzowaty
    zrobił własnie takie coś w mongolii. Dąbrowskiego już nudzi taka fotografia i
    szuka czegoś nowego. I jest o krok od znalezienia się w punkcie jaki
    przedstawia załączone przez Ciebie zdjęcie Ruffa. Czyli, zmieniając nieco
    wątek, 50 lat po rewolucji seksualnej młody Kuba Dąbrowski dotrze do niej
    właśnie.
    :) Wiesz, ja sobie snuję różne tezy czysto intuicyjnie, ale czasem się nie
    mylę:)
    Cała ta sytuacja, ten wywiad, okoliczności w jakich znajduję się taki Kuba
    Dąbrowski są dosyć przykre. Promuję sie takiego młodego gościa w sposób
    kaleki, okaleczając jego samego. Od kilku już lat jest podobno najbardziej
    obiecującym artystą młodego pokolenia... i nijak, pomimo usilnych prób jego i
    nie tylko jego nie może przestać nim być;)
    Taki człowiek powinien Być, powinien móc powiedzieć krtykowi spierdalaj i
    powinno mu byc to wybaczone, zrozumiane. Buntownik, artysta który ma
    wszystkich i wszystko w dupie. I tak powinno się oceniać sztukę. Nie poprzez
    szukanie trendów tylko szukając człowieka. Bo to, że np Dąbrowski zrobi film o
    sobie i swoich bliskich nie znaczy jak na razie nic. Ta gadka szmatka nic nie
    znaczy.
    Wiem, Ty mówisz o fotografii żeby była atrakcyjna, mądra, coś niosąca, ale to
    własnie bierze się z człowieka a nie z samej fotografii.
    pozdrawiam
    marek

  • 102. Data: 2009-05-19 13:37:52
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-05-18 22:50:54 +0200, nb <n...@n...net> said:

    > A jak ktoś mówi, że samoloty nad miastem za nisko latają,
    > niech sam lata wyżej :-)

    A to są jakieś organy kontroli, nadzoru i organizacji fotografi? :-P

    de Fresz

  • 103. Data: 2009-05-19 13:48:39
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-05-18 15:11:45 +0200, "quent" <x...@x...com> said:

    > Ja jestem akurat profesjonalista, praktykiem pelna geba ale nie o to chodzi
    > zeby kneblowac komus usta mowiac aby pokazal swoje lepsze prace.

    No skoro ktoś rzuca argumentami pokroju "treściowo słabiutko, nic
    odkrywczego, banalne ujęcia, brak treści, " etc krytykując czyjeś
    zdjęcia na grupie o fotografii, to można by zakładać, że skoro tamte to
    knoty, ów krytyk zaraz wrzuci linka do już nie tak banalnych, własnych.
    Dla mnie sprawa jest prosta - skoro do zrobienia takich jak te z wontka
    nie trzeba dużo umieć, mieć wyczucia, warsztatu etc, to chyba każdy
    szanujący się fotoamator potrafi zrobić coś na przynajmniej zbliżonym
    poziomie, jak nie znacznie lepszego, nie?

    > Mozna np pokazac prace kogos jako przyklad.

    Można.

    > Np dla mnie foty, ktore przebijaja swoim przekazem fotki Pana G. to np. z
    > huraganu Katrina Vincent'a Laforet'a http://laforetvisuals.com

    Jak na moje oko, to trochę inna tematyka i stylistyka od Pana G.
    Niektóre fajne, niektóre jak dla mnie wcale niepowalające, ale w życiu
    nie posunąłbym się do określeń, jakie padły w tym wątku.

    de Fresz

  • 104. Data: 2009-05-19 14:47:15
    Od: nb <n...@n...net>

    at Tue 19 of May 2009 15:37, de Fresz wrote:

    > A to są jakieś organy kontroli, nadzoru i organizacji fotografi? :-P

    Skąd skojarzenia z - przepraszam za wyrażenie - organami?

    Ja mówię o działkowiczach z latyfundiami w okolicach lotniska.
    Narzekają, bo rzeczywiście samoloty - jak dla nich - za nisko
    latają.

    --
    nb

  • 105. Data: 2009-05-19 15:31:41
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-05-19 16:47:15 +0200, nb <n...@n...net> said:

    > Skąd skojarzenia z - przepraszam za wyrażenie - organami?

    Stąd, że ruch powietrzny jest baaardzo sformalizowany, zwłaszcza nad
    terenami zurbanizowanymi.

    > Ja mówię o działkowiczach z latyfundiami w okolicach lotniska.

    Które to im hyc-hyc, cichaczem w nocy założyli. Tak z dnia na dzień,
    jak to zwykle z lotniskami bywa.

    de Fresz

  • 106. Data: 2009-05-19 22:38:28
    Od: nb <n...@n...net>

    at Tue 19 of May 2009 17:31, de Fresz wrote:

    > Stąd, że ruch powietrzny jest baaardzo sformalizowany, zwłaszcza nad
    > terenami zurbanizowanymi.

    > Które to im hyc-hyc, cichaczem w nocy założyli. Tak z dnia na dzień,
    > jak to zwykle z lotniskami bywa.

    Ahaaa... to znaczy, że fotografii Gudzowatego w ogóle nie można
    oceniać, bo wiadomo czego po nich można się spodziewać.

    --
    nb

  • 107. Data: 2009-05-21 18:17:45
    Od: "ZubekPhoto " <z...@g...pl>

    j...@a...at napisał(a):

    > mylisz sie.
    > istnieje najmniejsza linia oporu - czyli najkrocej tzrwajaca ale opor
    > moze byc duzy

    Byla by to najktotsza linia nie najmniejsza, nie ma malych lini sa male
    siurki.

  • 108. Data: 2009-05-21 18:24:24
    Od: "ZubekPhoto " <z...@g...pl>

    >j...@a...at napisał(a):

    A moze cala reszta byla gorsza od tych nadeslanych (np gorzej obrobiona) i
    wybrali najlepsze jakie byly. Widzisz, jaka szanse przegapiles: jak bys
    wyslal swoje wypociny to bys wygral, a nagroda byl nocnik dla leworecznych.

    I nie masz szajby na oczach, poprostu ciczyms zarosly, moze piz@@ :P

  • 109. Data: 2009-05-22 06:03:03
    Od: "quent" <x...@x...com>

> [...]
    > wybrali najlepsze jakie byly. Widzisz, jaka szanse przegapiles: jak bys
    > wyslal swoje wypociny to bys wygral, a nagroda byl nocnik dla

    debil

    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów
    4095 (20090521) __________